(bkz: 666)
(bkz: emrah serbes)
(bkz: şeyh ahmet zamani efendi)
(bkz: kimsin lan sen)
yaptığı resimlerle para kazanan, ilk kadın ressam.
(bkz: artemisia)
(bkz: la haine)
la haine de artemis mahlaslı bi adamın adını kapı zillerinde ararken cassel ismi gözümüze çarpar. adamın oyunculuğu dahilinde ötekileştirme, ırkçılık, arkadaşlık, parasızlık, yabancılaşma, polis devlet kavramları da bize çarpar. oyunculuğu da kendi de mis gibidir.
tasavvuf yolunda olmasına rağmen ulemâ elbisesi ile dolaşan, "niye sofilerin hırkası gibi hırka giymiyorsun?" diye soranlara; "hırka ve yamalı elbise giymenin bir işe yarayacağını bilsem, demirden ve ateşten elbise yaptırıp giyerim. zma kalbime; îtibâr hırkaya değil, yanık kalbedir, şeklinde de bir ilhâm geliyor" karşılığını veren mutasavvıf.
körotonomedya 1993 yılında ankarada benzer düşünsel duyarlılıkları paylaşan bir grup akademisyen ve sanatçının biraraya gelmesiyle oluştu. bunu yapabileceğimizi keşfedince, 1994 yılında bu birliktelik etrafında ürettiğimiz çalışmaları ve araştırmaları odtüdeki bir masaüstü bilgisiyarında kurulan web sitesi aracılığıyla kamusal alana taşıdık. 1994ten bu yana chiapastaki zapatista başkaldırısından deneysel video kuramına kadar pek çok ortak ilgi alanında çalışmalar ürettik, otonomist marksist kuramın ve yapısalcılık sonrası kuramsal gelişmelerin (türkiyedeki günlük hayata dair) politik bir çercevede degerlendirilmesi yönünde uğraştık. ilgimizi çeken metinleri çevirip yayınladık, birtakım dış mihraklarla iletişim kurup onlarla ortak işler yaptık. bir de baktık ki yarı ciddi bir şekilde başladığımız web sitesi ciddi bir birikimi barındırır olmuş
http://tinyurl.com/6bl77pl
ayrıca:
(bkz: otonomist marksizm)
http://tinyurl.com/6bl77pl
ayrıca:
(bkz: otonomist marksizm)
(bkz: karadeniz isyandadır)
(bkz: ortanca)
(bkz: elka)
"güvenlik için özgürlüğünden vazgeçenler, özgürlüğe de, güvenliğe de layık değildirler."
v for vendetta, gelecekteki ingilterede geçiyor. terör, savaş ve bir virüsün pandemim halinde tüm ülkeyi vurmasıyla kaybedilen 100 bin insanın akabinde felaketin ortasında kalmış insanlar, bütün halkların yapabileceği bir şeyi yapıyorlar: güvenlik arıyorlar. şunu çok net olarak biliyoruz ki; güvenlik ihtiyacı böyle afet durumlarında toplumları totaliter partilere oy vermeye itebilir. nitekim güvenlik ihtiyacı tartışmasız şekilde bütün toplumsal yapıların temelindedir ve görüyoruz ki afet hallerinde bireyler güvenlik vurgusunu öne çıkartan partilere eğilim göstermektedir.
işte 1. dünya savaşından sonra almanyada nazilerin, italyada faşistlerin iktidara gelmesinin arkasında savaş ve ondan sonra gelen ekonomik krizin önemli bir neden teşkil ettiğini kimse reddedemiyor. ülkemiz tarihi de bunun örneklerine sahip; örneğin 80 darbesinden önce oluşan "anarşi" durumu askeri darbenin yapılmasıyla anayasanın lağvedilmesinin meşruiyet kaynaklarından bir tanesi olmuştur.
işte 1. dünya savaşından sonra almanyada nazilerin, italyada faşistlerin iktidara gelmesinin arkasında savaş ve ondan sonra gelen ekonomik krizin önemli bir neden teşkil ettiğini kimse reddedemiyor. ülkemiz tarihi de bunun örneklerine sahip; örneğin 80 darbesinden önce oluşan "anarşi" durumu askeri darbenin yapılmasıyla anayasanın lağvedilmesinin meşruiyet kaynaklarından bir tanesi olmuştur.
asaf halet çelebi şiiri:
renkler güneşten çıktılar
renkler güneşe girdiler
renkler güneşsiz öldüler
ne renk gerek bana
ne renksizlik
güneşler bir yerden çıktılar
güneşler bir yere girdiler
güneşler onsuz öldüler
ne aydınlık gerek bana
ne karanlık
şekiller bir yerden geldiler
şekiller bir yere gittiler
şekiller görünmez oldular
büyük kuse vur
bütün sesler bir seste boğuldu
mansur
mansuuur!!
renkler güneşten çıktılar
renkler güneşe girdiler
renkler güneşsiz öldüler
ne renk gerek bana
ne renksizlik
güneşler bir yerden çıktılar
güneşler bir yere girdiler
güneşler onsuz öldüler
ne aydınlık gerek bana
ne karanlık
şekiller bir yerden geldiler
şekiller bir yere gittiler
şekiller görünmez oldular
büyük kuse vur
bütün sesler bir seste boğuldu
mansur
mansuuur!!
“ben ve sen arasında benim benliğim eza kaynağıdır,
benim benliğimi senin olan benliğimle aramızdan kaldır”.
benim benliğimi senin olan benliğimle aramızdan kaldır”.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?