confessions

azade

- Yazar -

  1. toplam entry 86
  2. takipçi 1
  3. puan 8583

islam ın kaybettirdikleri

azade
cahillik, gök tanrı, şamanlar, tengri dağı, kımız, tek adama kayıtsız itiat (islamda önemli kararlar istişare ile verilir), hurafeler, ilh.

hamiş; islamın özü zaten bir idare sistemidir. neden isviçre veya başka bir yerden alınan hukuk sistemi ile uyuşması gerekir anlamam. günümüz ihtiyaçlarına cevap veremediği de safsadadır. ancak bu gün bize dayatılan dinin islam olup olmadığı da ayrı bir konudur. günümüzde din diye dayatılan çoğu hurafe ve yanlış ictihat olan sitemin islama ve tabi bize de kaybettirdikleri ayrı bir başlık konusudur...

sigarayla savaşanlarla savaşanlar derneği

azade
insan haklarının bir gereği olduğunu düşündüğüm ve hemen katılacağım bir harekettir. şimdiden heyecanlandım. hatta slogan bile hazırladım. "sigara içenlere 2. sınıf vatandaş muamelesine hayır" "tüm insanlar eşittir, zenciler, beyazlar, sigara içenler ve içmeyenler kardeştir" "ezilen tiryakiler, daha iyi bir dünya için birleşin"

güzel sözler

azade
“hakikati bulan, başkaları farklı düşünüyorlar diye, onu haykırmaktan çekiniyorsa, hem budala hem de alçaktır. bir adamın "benden başka herkes aldanıyor" demesi güç şüphesiz; ama sahiden herkes aldanıyorsa o ne yapsın?”

daniel de foe

lale

azade
arapçada lale ve allah sözcükleri aynı harflerle yazılır. ayrıca ebced hesabına göre bu iki sözcüğün sayısal değeride aynıdır. yani 66 dır. bu nedenle lale osmanlıda çok önemli bir çiçek olarak kabul edilmiştir. tüm sanat dallarında lalenin etkisini görmek mümkündür. ilahi aşkın simgesi olarak kabul edilir. bunun dışında belirli bir zaman dilimine ismini veren tek çiçektir.

sırac i munir

azade
sirac-ı münir, peygamber efendimize kuran-ı kerim’de edilen hitaplardan biridir.

sirac kelimesi, ışığı kendisinden olan bir cismi ifade etmekte ve kur’an’da güneş anlamında, kullanılmaktadır. "biz gökte alev alev yanan/ışığı kendinden olan bir güneş yarattık." (nebe’ suresi:13) mealindeki ayet bunu göstermektedir.


münir kelimesi ise, ışığını dışarıdan alan bir cismi ifade etmekte ve kur’an’da ay için kullanılmaktadır. "biz göklerde bir sirac/lamba/güneş ve aydınlatıcı bir ay (kamer-i münir) yarattık."(furkan suresi:61) mealindeki ayet bunu göstermektedir.

hz. muhammed için siracen münira tabirinin kullanılması, burada hem güneş hem de ay’a yapılan bir benzetmenin göstergesidir. ayette bu benzetmenin varlığını gösteren işaretleri şöyle sıralayabiliriz:


hz. muhammed(a.s.) nübüvvet cihetiyle bir ay gibidir. vahyin ışığını şems-i ezelîden/veya kur’an güneşinden alıyor. risalet cihetiyle bir güneş gibidir. güneşin kendisinde bulunan ışığını her taraf saçtığı gibi, o da "konuşan, yaşayan bir kur’an olarak" kendisinde bulunan hidayet ışığını tüm insanlığa saçmıştır. ayette geçen sirac-ı münir kavramı bu iki hususa ışık tutmaktadır.

pascal

azade
fransız matematikçi ,fizikçi ve aynı zamanda teolojisttir.

zamaninin bilim alaninda önemli bir yere sahip olan pascal ayni zamanda tarihte düsünce akisi ve fikirleriyle de yer tutmus, çogu tarihçi ve felsefeci tarafindan ilk varolusçular arasina konmustur.bir fen dehasi oldugu için pascalı, ufacik insani ,düsünemeyen kocaman evrenden daha büyük yapan aklin gücü çok heyecanlandiriyordu.descartes e katildi,düsünmeyen insan insan olamazdi.
ancak daha sonra, döneminin rasyonelistik ruhuna isyan etti.icat ettigi hesap makinesi ile meseleleri çözmekteki gücünün herhangi bir hayvandan çok daha fazla insana benzedigini, fakat cansiz oldugunu gösterdi ve sik sik akla gelen soruyu sordu:"bilimin kesfetmekte oldugu bu evren içinde yasayan bir kisi olmanin anlami nedir?".
"sonsuz bosluklarin ebedi sükuneti beni korkutuyor " diye yaziyor ve su soruyu ekliyordu"beni buraya koyan kimdir?"bu zaman ve yer ,kimin emri ve yönetmeligi ile bana tahsis edilmistir?"bir bilimadami ve hiristiyan olmakla birlikte pascal tabiatin bir tanrinin varligini ispat etmeye çalisan çaba ile ilgilenmemistir.pascala göre mesele tanri hakkinda bir seyler bilmek degil merhametli bir tanriya güvenmek ve onu sevmektir.bu düsüncelerden geçerek daha sonra tarih boyunca kimilerince onaylanacak, kimilrince de red edilecek "kalp,aklin ermedigi sebeblere sahiptir" düsüncesine ulaşmistir.

genç siviller

azade
kendilerini;

bu topraklar üzerinde 16-35 yıldır ikamet eden, bu ülkenin hastanelerinde doğmuş, okullarında okumuş olan, herkes gibi cem yılmaz esprilerine gülen, babam ve oğlum filminde ağlayan, kimsenin üniformasını giymeyen,şiddetle uzaktan yakından bir alakası olmayan, uzun ve sağlıklı bir ömür sürmek isteyen, ilerde çocuklarına iyi bir gelecek bırakma hayali kuran türkiye cumhuriyeti’nin sıradan vatandaşlarıyız.


diye tanımlayan ve web adreslerihttp://www.gencsiviller.net/
olan toplum kuruluşu.

lucky luke

azade
marlbora reklamında ağzında sigara ile görünen, daha sonra çok sevilince sigaranın yerine bir çöp yerleştirilerek seri çizgi filimleri yapılan ve ülkemizde red-kid diye tanınan koboy çizgi filim kahramanı.

ah minel aşk

azade
iskender pala’nın kitapla ilgili yorumu şöyledir;
"aşk, yerine göre yol olur yürünür, yerine göre iman olur uyulur. bazen ateş olup yakar, bazen deniz olup boğar. sultan olur ülke yönetir, şarap olur sarhoş eder. at olup koşar, kuş olup uçar. hazine olur viran gönüllerde saklanır, kimya olur hakir topraklan altına dönüştürür. sır olur saklanır, gonca olur açılır. gül bahçesi olur kokusuyla âşıkları mest eder, güneş olur âşıklarının ümit meyvelerini olgunlaştırır.aşk olunca gönüller birleşir, aşk olunca kıyamet koparcasma hareketlilik olur. aşk olunca şimşekler çakar, rahmetler yağar. âlemler kıyama kalkarsa aşktandır. hastaların şifa bulması aşktandır. aşk ile döner gökler, aşk ile durur kâinat. aşk, mecnun’dan leyla’ya bir feryat, mansur’dan dara bir sır, gözden kalbe bir yoldur.


velhasıl, klâsik edebiyatımızda aşk her şeydir, her şey de aşktır. bütün bu sayılanlar divan edebiyatına bir aşk edebiyatı dememiz için kâfidir."

mavi esarp

azade
başrolünda türkan şoray ve ediz hun’un oynadığı bir türk filmi. klasik türk filmi formatında bir seri yanlış anlaşılma ve kaprisle sürer ve sonunda kız ölür v.s.

türk beyniyle üretilmiş süper ingilizce cümleler

azade
turk usulu ingilizce yazisma ornegi ve cevabi

dear sir,
we send our company information attached to the mail (as pdf).
however, the cost of operation you have foreseen is very low. this may
take
more expensive. if you send drawings of your current product, we can
find
the real cost including shipping.
kind regards.

cevap:
sugar brother (seker kardesim),
be a young man for two minutes (iki dakka delikanli ol).
we put you in a man place, you become tempra (adam yerine koyduk hemen
arkaniz kalkti).
no need to be artist (artizligin luzumu yok).
we know that this work takes much money, too (bu islerin cok para
tuttugunu biz de biliyoruz).
no, why do you creating tension anymore, subtree? (hayir da, daha ne
diye gerginlik yaratiyorsun ki, dallama?).
i eat all of you nobody understands. (alayinizi yerim haberiniz olmaz).
you not understand the word, you eat the grass where i put you. (laftan
anlamiyorsunuz, hala koyduğum yerde otluyorsunuz)
no drawings mrawings my brother! (proje mroje yok kardesim!)
you make 3 kurush work camel. (3 kurusluk isi deve yaptiniz)
i understand we can not understand with you . (anlasildi biz sizinle
anlasamayacagiz.)
but, if you go with this head to army, you take nah as diploma. (ama,
siz bu kafayla giderseniz askere, nah alirsiniz teskere.)
here that much! (iste o kadar!)

ümit meric

azade
ümit meriç yazan
16 aralık 1946 ‘da istanbul üsküdar‘da doğdu. yazar ve düşünür cemil meriç’le, tarih-coğrafya öğretmeni, fevziye menteşoğlu meriç’in kızıdır. çamlıca kız lisesi’ni, istanbul edebiyat fakültesi sosyoloji bölümünü bitirerek aynı bölüme asistan oldu.aynı bölümde kurumlar sosyolojisi anabilim dalı başkanı olarak görev yaptı.
istanbul üniversitesi edebiyat fakültesi sosyoloji bölümünde öğretim üyesi iken, hacca gidip başını örttüğü için görevinden ayrılmıştır.

evlidir ve bir kızı vardır.

eserleri;
21.yüzyılın eşiğinde sosyoloji konuşmaları,
cevdet paşa’nın toplum ve devlet görüşü,
türkiye kanatlarınızın altında,
babam cemil meriç
ebediyetin huzurunda ahmet hamdi tanpınar
dualar ve aminler

muta nikahı

azade
şia meshebine göre mübah olan bir nikah şekli. eşler evlilik süresi için nikahdan önce anlaşırlar ve o sürenin sonunda hiç bir formaliteye gerek kalmadan boşanmış sayılırlar. son zamanlarda dindar geçinen kesim gençleri arasında pek revaçta olduğu söylenmekte isede gerçek islamiyette böyle bir şeyin yeri yoktur. şaçmalıktır.

neziha

azade
1 bir bayan ismi
2. seçkin kişi
3. urfa’da bir mahalli şair. şiirlerinin pek çoğu bestelenmiştir. bildiğimiz urfa türkülerinin çoğu neziha hanıma aittir.

"seni meftun edecek bir sevda bulunmazsa
meşgul edecek bir sürü hülyada mı bulunmaz"

agloco

azade
ks. a global company

uyelerinin internette yaptiklarini takip edip reklam firmalarindan para alan sirketlerden bir tanesi.

isin ilginci, hisselerinin tamamini kullanicilarina verecegini, sirketin basindakilerin sadece kazanctan %10 alacagini aciklamasidir. henuz beta asamasinda olup kullanicilarina para kazandiracak browser eklentisi cikmamakla birlikte, web sitesi fonksiyoneldir ve tanidiklar networkunuzu kurabilirsiniz.

denemekten bir zarar gelmez diye düşünüyorum...

yakinda cikar ortaya neymis ne degilmis...
suradan girerseniz ve üye olursanız benim de isime gelir:

http://www.agloco.com/r/bbcb4862

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol