can yücel

0 /
lazaroni
en sevdiğim sözü;
bana şiirlerinde küfür etme diyorlar usulsüz..lan bu kadar orospu çocuğunu nasıl anlatayım küfürsüz.
sengreal
muhteşem insan , aynı iklimi yaşamış olmaktan aynı dili konuşmaktan gurur duyduğum kişi ..-faşizmle alakası yok , saldırmayın sonra -

hakkında şöyle bi anektod duymuştum ;

üstad canlı yayınlanan bir radyo programına davetlidir...
olaylar gelişir ,

sunucu ablanız haddini aşar ve "-nazım hikmet kartpostal şairidir " deme gafletinde bulunur.
üstad bu lafa sinirlenir ve "-kadın kadın kart sensin postalda sana girsin" der ..

doğru olduğunu varsayarak paylaşmaktayım , dövmeyin beni ..

edit : o kadar beni dövmeyin desemde eksiyi yemişim , eksi veren arkadaşın elleri dert görmesin ..
elifielifine
’’neden hayatında biri yok diye soranlara:
hani bazen durakta belli bir otobüsü beklersiniz ya;
on dakika, on beş dakika, yirmi dakika beklersiniz gelmez.
bu arada başka alternatifler de geçer ama binmezsiniz.
ne de olsa “beklemişsinizdir o kadar”, boşa gitsin istemezsiniz.
sormayın artık bana!
herhangi biriyle değil, beklediğime “değecek” olanla devam etmeliyim bu yola!..
durakta yaşlanmak olsa da işin ucunda..’’
independence
bugun ölümünün uzerinden 13 sene gecti buyuk ustanin. eminim gittigi yerde de gorebildigi yanli$lara misralarla sovuyordur. ruhu huzur bulsun.
komple teorisyen
öğrenci hareketlerinin yoğun olduğu günlerden birinde bu hareketin merkezi olmuş bir üniversitede bol küfürlü konuşma yapan şairin kürsüsüne bir kız öğrenci yaklaşır ve üstada çok güzel konuşuyorsunuz fakat daha az küfür etseniz olmaz mı der,üstad kendini pür dikkat dinleyen salona döner o kalın sesiyle küfüüür der,burjuvanın ağzında lağımdır, emekçinin ağzında çiçektir salon ayaktadır alkışlarla küfürrr, cem yılmaz da komiktir.behzat ç.de dizi can babanın ağzında sanattır.siyasetçilerde terbiyesizlik.
komple teorisyen
çevirdiği eserleri orjinalindende okumuş biri olarak diyebilirim ki asıllarına hiç sadık kalmadan çevirmiştir,hele to be or not to be öbeğini bir ihtimal daha var oda ölmek mi dersin şeklinde çevirerek shakespeare efendiye mezarında parende attırdığını düşünürüm.bunu ona özel yaptığını sanıyorum zira muhteşem gatsby çevirisi orjinaline sadıktır.
komple teorisyen
küfürün burjuvanın ağzında lağım çukuru,emekçinin ağzında çiçek olduğunu düşünür kendisi.ben de küfürün onun ağzında sanat olduğunu düşünüyorum.
komple teorisyen
zeki müren e paşa denmesinin sebebini soran birine cevap olarak tersini demeyi biryerleri yemiyor da ondan diyen ağzı bozuk şair.işte en güzel şiirinin en güzel dizesi,
sıçmışım ortaklık yerinize, gidiyorum ben hoşçakallar..
sıçtığımın fosforuyla aydınlanın siz.
zotac
"şiirlerinde küfür etme diyorlar usûlsüz, lan bu kadar orospu çocuğunu nasıl anlatayım küfürsüz?”

gibi ibretlik bir sözün de sahibir.
cirkinbeti
yağmurdan ıslanıp , fırtınadan kaçmamalı , ayağı taşa takılınca kayadan korkmamalı , işine gelince sevip zoru görünce bırakmamalı!.
cirkinbeti
boşver be yaşı başı


gönlün ne kadar şık sen ondan haber ver?..
şöyle atıp koyu grileri-siyahları sabahtan,
sarı bir kaşkol atabiliyor musun boynuna, ondan haber ver?
koyma bir kenara yüreğini, aç kapılarını,
gelene geçene yol verme girsin diye içeri ama
gömme başını toprağa bir çift güzel göz uğruna.
bilirim yine yeşerecek bir çiçek bulursun bir dalda,
ama aklını kaybedecek bir aşk varsa avuçlarında,
bırak aksın yollarına.
yağ geç, yık geç, kimse inanmazsa inanmasın.
sen inan yüreğine,
hem ona geçmezse kime geçer sözün?..
büyü büyü… bak ellerin ayakların kocaman.
aklın da maaşallah yerinde,
e ne diye tutarsın yüreğini uçmasın diye.
akıllı ol, yüreğin gelir peşinden,
boşver yaşı başı,
aşk var mı aşk, sen ondan haber ver?
takılmışsın yüzündeki gözündeki çizgilere.
o çizgilerin yüreğine neler kazıdığını düşün,
atmak mı istiyorsun kendini bir dereye soğuk bir
kış günü, öl gitsin…
parayı pulu savurup,
bir balıkçı köyünde balık tutmak mıdır isteğin,
savrul gitsin…
boş ver be yaşı başı, kim tutar seni kim,
kendi yüreğinden başka kim?.
aklını al da öyle git,
ister bir duvara, ister bir od aya, ister kıra
bayıra vur da git.
dert etme ellerini, onlar da gelir seninle
bırakmadıkça birine.
o biri de gelir gerçekten istediğin oysa,
seveceksen ve öleceksen uğruna…
yaşa be, yaşa da öyle git, gireceksen toprağa…
yaş 70e gelse bile, hayat daha bitmemiş.
sen mi biteceksin?
çekeceksen bile bayrağı,
yaşadım ulan dibine kadar diyemiycek misin?
independence
sirf satirlari ile bile o kadar cok insanin kuyruguna basmi$tir ki rahmetli, ölümünde bile rahat birakilmiyor, mezari falan parcalaniyor. ölüsü bile nice dirinin varliklarindan cok daha onemlidir bu ulke icin.
turfanda askin bayat gubresi
mezarına saldırmışlar.

çok afedersin ama, can yücel’ in çok da sikindeydi!

bunu yapana denecek söz yok! büyük ihtimalle kendisinin de kutsal saydığı bir ritüel’ in önemli bir parçasına zarar vermek marifeti ile, yaşayan birileri -ölüye bir zararı dokunmayacağına göre bu tavrın- ya da bir grup ve ya ölünün mensup olduğunu düşündüğü düşünce yapısını paylaşan insanlar bütününe bir zarar verme, canını acıtma, öfkelendirme maksadı ile ele aldığı eylemdir.

bu eylemi yapan ve bu eylemi onaylayan kesimin dışında kalanlar için:
düşünün; senin mezarına bunu yapacaklar deseler! sizce can yücel sikler miydi? mezarımı s.keyim size bişey olmasın! derdi gibi geliyor bana. bu benim nacizane kendi fikrim. gerçeklikle hiç alakası da olmayabilir bütün bunların. ama adam ölmüş gitmiş. o mezar sizin benim için orada. bize bir şeyler hatırlatsın diye var. olmasa da can yücel’ den bir şey eksilmez. gerçeğe bu mevcut görüntü daha yakın bence. yaşanan hayatın, memleketin gerçekleri ile daha iyi örtüşüyor şu anki bu görüntü.

hepimizin içinde bir barbar var. kimisinin ideoloji, kimisinin din, kimisinin ırk, kimisinin de seks marifeti ile ortaya çıkıyor içindeki bu barbar. barbarınızı yorganınızın altında, partnerinizle yaptığınız yatak oyunlarınız dışında sahaya sürmemeniz dileklerimle.

isyankarmuhabir
bunun büyük olasılıkla nedeni, dün geçkelşen anma töreni sırasında mezar başında şarap içilmesi yetmemiş gibi can babaya da biraz tattırılması üzerine belediye başkanının yaptığı açıklamadır. evet bildiniz belediye başkanı malum partiden. (edit)

aksırana tıksırana kadar iciyoruz yetmiyor birde adamın mezarı başında içiyoruz, ee hak ettik biz bunu ama. anlayalım artık bizim gibilerin yaşam hakkı elimizden alınıyor.

not:can baba hayatta olsaydı o da içmezmiydi bu şaraptan acaba diye sordum bi an kendime sonra güldüm tabii.

edit: belediye başkanı değil malum partinin ilçe başkanıymıs duzeltiyorum.
john maynard keynes
mehmet aksoy konuyla ilgili şöyle buyurmuştur;

şarap can yücel için belki çok kutsal bir şey. ya da ilahi bir duygu. bunu hiç kimse bilemez ve irdeleyemez.
ama bir heykel düşmanlığı sardı etrafı. ayrıca bu mezara saldırının heykele yönelik bir saldırı olduğunu da düşünüyorum.

halka yoruma açık mesajlar verildiği zaman maalesef durum can yücel’in mezarına olduğu gibi olur. bir bakıma kelebek etkisi…

rumuz pilis tiray egen
mezarına saldırılan bir şairden söz ediyoruz ya. mezarına saldırıyorlar hem de bir şairin. saldıran dinciler mi? dinciler saldırdı diye gaz vermek isteyen provakatörler mi bilmem. ama bu adam böyle şeylere alet edilecek bir adam değildi ki...

yazık çok yazık! ailesi ne haldedir şimdi...
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol