ups adli yazarin atilla ilhan konusunda yaptigi uyari sonucunda bir sozlukte iki ayri yazilisla tasvir edilmis olan unlu sair.
attila ilhan
"romantik miyim yoksa uslanmaz bir militan miyim" kararsizliginin getirdigi titrek ses tonu ve agdali yazim uslubuyla bilinen sair kisi.
trt 2nin degisilmezi,cumhuriyet gazetesi yazari ve kullandigi osmanlica karisik dille;her okumaya kalktigimda beni benden alan,sapkasina kurban yazar.
engin bilgi birikimine sahip insan, sair, yazar, cevirmen.
(bkz: kirli yuzlu melekler)
(bkz: pia)
(bkz: duvar)
(bkz: ayrilik sevdaya dahil)
(bkz: ucuncu sahsin siiri)
(bkz: boyle bir sevmek)
(bkz: ben sana mecburum)
15 haziran 1925 tarihinde menemen (izmir) de dogdu. izmirde karsiyaka cumhuriyet ilkokulu ve karsiyaka ortaokulunu bitirdi. izmir ataturk lisesinde ogrenci iken, turk ceza kanununun 141. maddesine aykiri davranma saviyla tutuklandi, okulundan uzaklastirildi. danistay karari ile yeniden ogrenim hakki kazanarak istanbul isik lisesini bitirdi. istanbul universitesi hukuk fakultesinde basladigi yuksek ogrenimini yarida birakarak 1949-1965 arasinda aralikli olarak alti yil pariste yasamini surdurdu. donusunde gazetecilik, yayin yonetmenligi, yayin danismanligi, yazarlikla yasamini kazandi.
yeni edebiyat, yucel, genc nesil, fikirler, varlik, aile, yirminci asir, secilmis hikâyeler, kaynak, ufuklar, mavi, yeditepe, dost, yelken, atac, yon, milliyet sanat, sanat olayi dergilerinde siirleri yayinlandi. garip ve ikinci yeni siirine karsiydi. mavi dergisinde maviciler diye bilinen toplumsal gercekcilik akiminin sozcusu oldu. siiri baslangicta nâzim hikmet ve halk siirinin bicimsel ozelliklerinden etkiler tasiyordu. zamanla taskin, carpici, belleklerde kolay yer eden imgelerle orulu, toplumsallasmis bireyi temel alan, kimi zaman oykulemeye dayali, divan siiri olanaklarindan da yararlanmayi bilen, duyarliligi yuksek bir nitelik kazandi.
yeni edebiyat, yucel, genc nesil, fikirler, varlik, aile, yirminci asir, secilmis hikâyeler, kaynak, ufuklar, mavi, yeditepe, dost, yelken, atac, yon, milliyet sanat, sanat olayi dergilerinde siirleri yayinlandi. garip ve ikinci yeni siirine karsiydi. mavi dergisinde maviciler diye bilinen toplumsal gercekcilik akiminin sozcusu oldu. siiri baslangicta nâzim hikmet ve halk siirinin bicimsel ozelliklerinden etkiler tasiyordu. zamanla taskin, carpici, belleklerde kolay yer eden imgelerle orulu, toplumsallasmis bireyi temel alan, kimi zaman oykulemeye dayali, divan siiri olanaklarindan da yararlanmayi bilen, duyarliligi yuksek bir nitelik kazandi.
turk edebiyatinin en onemli sairlerinden biridirher kitabinda siirini yenilemesi bence en onemli ozelligidir ustelik bunu yaparken yararlandigi farkli siir turlerindenbeslenmesine ragmen -divan siiri gibi- kendi imgelerinden soyleyis biciminden kesinlikle kopmaz buda onun ustaliginin en buyuk gostergesidir.ancak son romanlari icin ayni yaraticiliktan soz edemem cunku bagli oldugu dusunce sisteminin hakliligini ispatlamak icin ugrasmasi romaninin gelismesini fazlasiyla engellemistir.
yazarligi ve sairligi kadar guncel konularda ki fikirlerinde oldukca degerli oldugunu dusundugum sahsiyet.
(bkz: elde var huzun)
(bkz: yagmur kacagi)
(bkz: subat yolcusu)
(bkz: karantinali despina)
(bkz: agustos cikmazi)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?