confessions

hakir adam

- Yazar -

  1. toplam entry 118
  2. takipçi 1
  3. puan 7728

kuran ı kerim

hakir adam
tahil ekim donemlerinden miras hukukuna, uluslar arasi iliskilerden ticaret yasasina kadar her seyi icermesi nedeniyle modern yasalarla celismesine imkan olmayan, içinde, bir ayetinde de belirtildiği gibi kurudan ve yaşa herşeyin bulunduğu, insanın ferdi ve sosyal hayatını düzenleyen kurallar bütünüdür.tüm zamanlara hükmetmektedir.

sakarya

hakir adam
ekonomisi sanayi ve eğitime dayalıdır.eğitim dediysek eğitim sektörü gelişmişliğinden değildir.öğrencinin sırtından muhteşem para kazanılır.hatta öğrenci kısmısının halkın karnını doyuruyo olmasına rağmen hiç sevilmediği ve habire her fırsatta gotune kazığın sokulduğu, depremden kalma hasarlı binaların makyajlanıp yurt veya kiralık öğrenci evi yapıldığı, bir de üzerine 450ytl-650 ytl arası değişen meblağlarda kiraya verildiği bir şehirdir.halkı büyük oranda uyuşturucu, kadın, silah ticaretinden geçinmekle beraber; aralarında helal süt emmiş, fındığını ekip biçen, bağından bahçasından alnının teriyle kazananı da vardır.bi de dolmuşçuluktan.

gündüz üniversiteli bayanın arkasından "namussuz bunlar alayının gtü delik" diyenin gece nerde sabahladığı pek de belli olmayan biryerdir.halkından muhafazakar gözüken ancak bastırılmışlığını ilk fırsatta hayvan gibi yüzeye vurmayı beceren kısmısı az değildir.

toyoto, otokar şehirde fabrika kurmuşlardır.özellikle toyotodan sağlıklı şekilde ayrılan olmamıştır.çalışanların mutlaka biyerleri kalıcı olarak sakatlanmaktadır; ağır şartlarda çalıştıkları için.

özellikle hacı-hocasından uzak durulması pek faydalı olan bi memlekettir.öyle şirin biyer değildir.

cumhuriyet halk partisi

hakir adam
"cumhursuz hanedan partisi". basina ismet inonu’den sonra evladi erdal gecmistir.ismetzade yerine halef bulamamistir.yerine gelen baykal da partiyi ordu disipliniyle(kendince) idare etmeye calismaktadir.
parti sol olmakla beraber solun ilkelerini, 6 oku savunma gorevini orasina burasina bulastirmistir.ataturk’ten miras olup, merhumun adi uzerinden siyasetcilik yapilmaya calisilan atil,himbil,kohne,baykal’in haksiz yere lekeledigi onca masumdan daha murteci(bkz: gerici), cok degerli bazi beyinleri bunyesinde barindirdigi halde kendisi gibi onlari da korelten bir topluluktur, parti diyemiyorum cunku siyasi bir koordinati oldugundan supheliyim.
mevcut parlementoda ve oncekinde muhalefet safinda yer almis olsa da,milletimin en azindan vekilligini yaptigi kisminin dahi faydasina olacak herhangi bir projeye imza atmamis ya da destek vermemistir.verecegi de mechuldur.
"ozetle chp $u haliyle iyi bisey degildir."

götünden anlamak

hakir adam
büyük ihtimalle insanın aldığı büyük bi darbe sonucu beyin ve anüsünün yer değiştirerek artık bundan sonra görevlerini bu yerlerde devam ettirmesidir.yani nasıl "lafı götünden anladı diyebiliyosak" saçma sapan şeyler söyleyen tiplere de "ahanda büyük sıçtı" dememiz aslında bu organların tebdili mekanından ileri gelmektedir.

sivil anayasa

hakir adam
kemalizm ile kemalizmciliği birbirine karıştırmayı huy edinmiş insancıkların köküne kibrit suyu sıkması umulan anayasa hazılığıdır.askeri denetim ile yazılan 82 anayasasının bu haka reva gördüğü zulmu ortadan kaldıracağı ümit edilmektedir.sadece belli kesimleri değil toplumun her kesimini kucaklayacağı beklenmektedir.zira eşitlik dediğimiz de böylece sağlana.

imam nikahı

hakir adam
asıl adı dini nikahtır.aslında gayet normal bişeydir.çünkü her inanışın kendine has dini bi merasimi vardır ki hıristiyanların kilisede evlendiklerini malumumuzdur mesela.ancak laik ülkelerde -gerçek manada tabi- devlet, kurumlarıyla herşeyin üzerinde olduğu için dini nikahın devlet nezdinde bir geçerliliği bulunmaz hatta tek başına yapılmış olması suçtur.önce resmi nikah kıyılır,resmi bir görevli resmi kayıtlar dahilinde nikahı akdeder.vatandaşı da sonra naparsan yap deyü bırakır.bu durumda suç oluşturmaz.

dini nikahın amacı kişileri inançları dahilinde yüce varlığa da kendi akitlerine şahit kılmak istemeleridir.budistse mesela bi buda rahibi gelecek onun vasıtasıyla buda nikahı kıyılır gibi...ama ülkemizde budist olmadğı için tabi genel olarak imam nikahı bilinir ki camide kıyılması şart değildir.insaların toplanması makul olan heryerde yapılabilir.nikahı kıyanın imam olması da gerekmez.genelin sevdiği insanda pek ala dini nikah kıyabilir.en az 2 erkek ya da 1 erkek 2 kadın şahit gerekir.nikahı kıyanda şahit sayılabilir ancak nikahı kıyan erkek olmalıdır.bu nikah manevi olarak insanların içlerini rahatlatmak istemeleri sebebiyle bir vecibe olmasına karşın duyurulması şarttır.kurallara göre duyurulmamış bir imam nikahı geçersizdir.hiç yapılmamış gibidir.ayrıca dikkat edilmsi gereken konulardan biri de hatun tarafının çıkarlarının korunmsıdır.mihr denilenhadise vardır imam nikahında.2ye ayrılır birincisi nikahtan evvel veya nikahtan hemen sonra bir zamanda verilecek 1.mihrdir bu düğün hediyesi yerine geçer.2.mihr de ayrılık olması halinde verilmesi gereken ve kadının 3 ay boyunca tek başına kimseye muhtaç kalmamasını sağlayacak kadar bir miktardır ki bir nevi tazminat,nafakadır.verilmemesi halinde kul hakkı yenmiş olur vebali büyüktür.

boşanma olayı da 3 talağın yani bağın kparılması ile olur.bu 3ten 3ünün de kopmuş olması gerekir.ve 3ten birini kadına verebilir erkek isterse.

dinde nikahın şart koşulmasının sosyal yönü zürriyetin yani soyun belli olması,nesebin karışmması yok olmaması içindir.

ayrıca 4 hatuna izin verilmektedir.bu kuralın koyulduğu zamanlardaki şartlar malumdur ki daha zordu.kadının çalışması diye bir olgudan bahsedemeyiz o devirde.dolayısıyla dul kadınların açıkta kalmaması çocuklarının telef olmaması gibi nedenlerle islamiyette 4e kadar izin verilmiştir.ancak gerek 2 kadının birayara gelince nelere sebep olabilecekleri (ömür törpüsü) gerekse maddiyat gibi tamamen duygusal nedenlerden dolayı aşırı bir rağbet görmemektedir.örneğin osmanlı zamanında nüfüsun en fazla %3ü 1den fazla eşe sahipti.

samimi arkadaşınızın kürdistan hayali kurması

hakir adam
hayır efendim hiç de saygı duyulacak bi düşünce değildir.çünkü saygı göstermek de bir nebze kabullenmektir.efendim saygı duyulacak görüş vardır duyulmayacak görüş vardır.karşındaki adam gelse sana dese ki "seni öldürmeyi planlıyorum" şimdi biz bu adama "efendim saygı duyuyorum fakat ben şöyle iyi insanım böyle faydalı insanım" deseniz tablo ne kadar trajikomik olurdu dimi.anlattığımız tablo daha bi trajiktir.daha bi tehlikelidir.o zaman ülkemiz üzerinde hain emelleri olan diğer ülkelerede saygı duyalım, megali ideaya, büyük ermenistana, rusların sıcak deizlere inmesine hepsine saygı duyalım ozaman.nasısa yapamayacaklardır dimi.zaten yıllardır yapılmaya çalışılan şey önce olayın herkesçe yadırganmayacak hale getirilmesidir.sıradanlıştırmak,bayağılaştırmak.dolayısıyla tamamen ortaya çıkınca asıl niyet, daha az tepki çekilecektir.yılanın başı ufakken ezilir diye bir atasözümüz var.bunun içini boşaltmayalım.çıkarıp vurun demiyorum fakat caydıramayacaksanız direk olarak ilişkiyi kesmelisiniz.

benzer bi olay bende yaşadım.4yıllık arkadaşm imralı şeyinin sempatizanı çıktı ve bölünme haktır dedi.2-3 diyaloğumuz oldu bu konuyla ilgili fakat artık her hücresinde bunu hissettiğinden ve dönmeyeceğinden emin olunca bir daha görüşmedim.

reenkarnasyon

hakir adam
tartşılması dahi gereksiz olan bir konudur,bi kere mantığa ters.ayrıca insana ve ruha saygısızlıktır bence.yani insan ölücek sonra tesadüfen ruhu bir başka bedene aka boka çiçeğe böceğe bürünerek tekrar hayat sürecektir.tesadüfen diyorum çünkü ilahi dinlerin hiçbirinde bu olay kabul görmemektedir.ilahi dinlerde hayat 2 şekilde; dünya/fani ve ahiret/ebedi hayat olarak sürecektir.

insana dinginlik veren bi boyuta sahip olabilir ilk bakışta.insanlara canlılara saygılı sevgili olmak vs gibi oluml yan etkileri de olabilir.ancak ilahi dinlerde bu huzuru verecek düşünce yapısı zaten tesis edilmiş.örnekse tüm bitkilerin tüm hayvanların allahı bir zikir şekilleri vardır.örneğin sabahın bi saatinde öttüğü için kafasını koparasınız gelen horoz belki de kendi dilinde ibadet ediyordur.onun için kafasını koparmamalısınız gibi.buna bakarak da reenkarnasyonun insanları boş tartışmalara tefekkürlere kaptırmak için ortaya atılmış,dini anlamda doğrudan uzaklaştıran bir safsata olduğunu söyleyebliriz.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol