confessions

okeye4

- Yazar -

  1. toplam entry 17
  2. takipçi 1
  3. puan 6056

abazan

okeye4
üzerinde bilen-bilmeyen,kadın-erkek, evli-bekar her insanın yorum yaptığı konu. şimdi bu konuyu farklı açılımlarla inceleyerek abazan kimdir-nedir ve bu hitap nasıl kullanılır birlikte bulmaya çalışalım.

* sevgilisi olan ancak onunla cinsel ilişkiye girmeyen birisi sevgilisi olmayan ancak nadir de olsa cinsel ilişkiye giren birine abazan demektedir. bu durumda duygusal bir ilişkisi olmayan kişiler için kullanımı görülmüştür.

* sevgilisi olmayan ancak nadir de olsa cinsel ilişkiye giren bir kişi tarafından bakir-bakire kişilere söylendiği görülmüştür ki az da olsa seks yapamayan kişilere ithaf edildiği aşikardır.

* sevgilisi olmayan ve bakir-bakire kişiler tarafından sevgilisi olmayayıp seks yaşantı miktarı önemsenmeden her karşı cinse asılan kişiler için de kullanımı vardır ki bir anlamda libido seviyesinin yüksekliği kast edilmiş gibi durmaktadır.

* sevgilisi ve iyi bir cinsel hayatı olan bir kişi tarafından yine kendisi gibi sevgilisi olan ancak tahmini ya da kesin olarak cinsel ilişki miktarı kendisininki gibi olmayan bir kişiye söylenmiştir ki skora yönelik bir tespit vardır.

* sevgilisi olan ve iyi bir cinsel yaşama sahip biri tarafından aynı şekilde biri için söylenmiştir ki ne halt edilip söylenmiştir anlaşılmamış olup rencide etmek maksadı gütmektedir.

gibi aslen matematiksel çıkarımlar ile; duygusal ilişki durumu, daha önce cinsel ilişkiye girip girmeme durumu ve seks yapanlar arasındaki azlık-çokluk miktarına göre permütasyonel örnekler çoğaltılabilir.

konumuza döndüğümüzde ifadenin tamamen rencide amaçlı kullanılıp kimin hangi ölçüte göre haklı ya da haksız olacağı anlaşılamayacağını tespit etmiş bulunmaktayız. hala ’’neden’’ diyenler için anlaşılır bir ifade kullanmak gerekirse;

* x açısından iyi,y açısından iyi,z açısından kötü bir kişinin, x açısından kötü,y açısından iyi,z açısından çok iyi özelliklerine sahip başka bir kişiyi abazan olarak nitelendirmesi objektif değildir.

çünkü abazanlık tespitinde abazanlığa haiz olabilmek-olamamak derecesinde ya da nispeten az abazan-çok abazan derecelendirmesinde x,y ve z nin abazanlığa hangi oranda etki ettikleri net olarak anlaşılamamaktadır.

şimdi abazanlığın x,y ve z hakkında bilgi verici bir ifade olmadığını kabul ettiğime göre bunun bir hakaret olduğu kesinleşmiş olmaktadır. elimiz değmişken bu hakaret cümlesinin hangi durumlarda hak edilerek ya da hak edilmeden kullanıldığını irdeleyelim.

yine x,y ve z den yola çıkarak bir kişinin diğer bir kişinin ya da yöresel, bölgesel, ulusal ya da küresel ahlaka mugayyir hareket etmesini eleştirmek amaçlı olarak; sevgili edinmesi, ilk defa cinsel deneyim yaşamak istemesi ya da düzenli bir cinsel ilişki periyodu oluşturmak istemesi sonucunda kullandığı hakaret sözcüğü olduğu ortaya çıkıyor.



o halde biri abazanlıkla itham edileceği vakit aynı mantıkla diğeri de berikini abazan olarak itham etme şansına sahip olabiliyor. bu durumda da hemen hemen herkes abazan olup abazanlığın kendi iç derecelendirmesi oluşmuş oluyor. tabii ki bu iç derecelendirme de göreceli değerlerle ifade bulacağı için buradan da objektif bir sonuca ulaşamıyoruz.



daha fazla uzatmadan, benim anlattıklarımdan anladığım kadarıyla abazanlık çok net ve belirli mesnetlere dayanmadan kullanılabilecek bir hakaret kelimesidir.evet.


abant izzet baysal üniversitesi

okeye4
benim de mezun olduğum vakıf destekli devlet üniversitesi. ancak gündeme geliş sebebi malesef benim gibi bir insanı yetiştirmesi değil 20 mart 2008 tarihinde kampüsünde abdnin ırakı işgal edişinin 5. yıldönümünde açıklama yapmak isteyen öğrencileri önce özel güvenlik güçlerinin ardından da jandarmanın dövmesidir.

oradaki bir avuç öğrenci haksızlığa ses çıkartıyor diye bu şekilde özel güvenlik güçlerini, jandarmaları ve robocopları çağırıp da ortamı geren kişilerin de aymazlığı ayrı bir konudur. altı üstü üç beş kişi tepkisini gösterecek, haksızlığa isyan edecekti. illegal söylemlerde bulunursa alır sorgulardın.

kısacası; bana malesef boynumu eğdiren üniversitedir. iyi yapmadınız koçlar.

not: üniversite jandarmanın sorumluluk alanındadır ve kampüs içinde bir de karakol bulunmaktadır. bizim zamanımızda oradaki askerler kantinde bir iki çay içip hatun keserlerdi, vaktimiz olursa sohbet ederdik iyi çocuklardı.

adaklık kuzu koç var

okeye4
hayvancılığın bol olarak yapıldığı bölgelerde yol kenarındaki hemen hemen tüm binaların duvarlarında ayrıyeten tabela ve pankartlarda görünen yazıdır. işin enteresan kısmı bunu yazan insanlar neden normal bir pazarlama ve satış süreci gerçekleştirmez de bu şekilde yoldan geçenlere duyururlar bilinmez. belki de yeni araba alan ve adak borcu olan insanların aklına getirmek için bir yöntem de olabilir.

bundan farklı olarak en az bu yazı kadar meşhur bir yazı da vardır ki vakti zamanında tabelasını bulup yurttaki odamızın kapısına asmışlığımız vakidir. yurtta top hasan şeklinde hitap edilen bir kişinin bulunması bu tabelayı geri indirmemizde en önemli neden olmuştur.

(bkz: bel soğukluğu iyileştirilir)

hollanda

okeye4
çok yüksek düzeyde futbol kültürü ve altyapısına sahip ülke. çocuklar henüz 7-8 li yaşlarında futbol okullarına ve kulüplerin altyapılarına girmektedir.

gelin arabası

okeye4
her kendini bilen insanın önünü keserek damadı kendisine yapacağı bir kötülükten ötürü caydırmaya çalıştığı ancak damada ulaşılamadan kız tarafından önde oturan bir kişi vasıtasıyla rüşvet verilerek, hızlıca çifti olay mahalline götüren araç.

içi dikkatlice incelendiğinde damat rahat, gelin gergin görünüyorsa henüz resmi nikahın olmadığı, tam tersi bir durum hakimse nikahın kıyıldığı anlaşılabilir.

önde şöförün yanında oturan rüşvetçi teyze ve amcalar bazen adilik yapıp zarfın içindeki parayı cebe atıp boş zarf dağıtırken de yakalanmış ve arkalarından spontane olarak gelişen yaratıcı küfürler de edilmiştir.

nazgul

okeye4
kara lisanda yüzük tayfları anlamına gelen kelimedir. 9 eski kraldan oluştuğundan dolayı dokuzlar olarak da geçer. liderleri angmarın cadı kralıdır. sauron tarafından verilen yüzükler ile lanetlendikleri için saurona hizmetle yükümlüdürler. en büyük güçleri etraflarına saldıkları korkularıdır. angmarın cadı kralı için bahsedilen ’’hiçbir erkeğin öldüremeyeceği’’ hipotezi eowyn tartafından öldürülünce doğrulanmış olmaktadır.

kısacası en büyük güçleri fiziksel değil ruhani boyuttadır. rakibinin korkusunu kullanırlar.

lady d arbanville

okeye4
duygusal ve sinirsel açıdan ne kadar güçlü olunursa olunsun dinlenildiği an sanki yeni terkedilmişcesine yürek yakan, insanın içini kanatan şarkı. bir kere dinleyen kişi duramayıp sürekli dinlemek ister. alkolle birlikte duyguları yüksek miktarda hasara uğratır. psikolog denetiminde dinlenilmesi tavsiye edilir.

marlboro menthol

okeye4
adı üstünde marlboro sigaralarının mentollü versiyonudur. genel kullanım amacı, başka bir sigara tüketen tiryakinin hastalık dolayısıyla sürekli kullandığı sigarayı içememesi durumunda mentollü olmasından ve rahat içiminden dolayı tercih sebebidir. zifir, nikotin ve karbon monoksit değerleri açısından marlboro lighta eşittir. gerçi artık ürünlerde light tabirinin kullanımı yasaklanmıştır.

mutluluk

okeye4
zülfü livanelinin aynı isimli romanından senaryolaştırılarak yapılmış abdullah oğuz filmi.

maalesef hemen hemen her roman uyarlamasına gördüğümüz, karakterlerin iç dünyalarının ve kişilik değişimlerinin iyi bir şekilde yansıltılamaması bu filmde de karşımıza çıkmış. roman senayolaştırılırken kesilip biçilen ve hikayenin önemli unsurlarını taşıyan kısımlardan bahsetmeyeceğim bile.

romanı okuyan kimseler için tavsiye etmemekle birlikte filmi izlemek isteyen kişilere önce romanı okumalarını şiddetle öneriyorum.

vay anam vay neler dönmüş serhat ya

okeye4
serhat uluerenin şapkadan tavşan çıkartır gibi gündem çıkardığı zamanların birinde programına cihan oskayı çıkartmış ve cihan oskay yardırırken adnan aybabanın her vurucu cümleden sonra ’’vay vay vay’’ ’’aman aman aman’’ nidalarıyla izlemesiyle birlikte serhat uluerenin sözü adnan aybabaya bırakması sonunda söyleyecek söz bulamaması ve bu sözü yumurtlaması.. işin komik tarafı bütün program boyunca adnan aybabanın surat ifadesi çok şaşırmış smiley örneği olan ’’0o’’ şeklinde olup en sonunda bunu söylemesi yarmaktadır asıl.

ha ’’ben bu söze yarılmam’’ diyen arkadaşlara saygı duymakla birlikte o programı izlemiş biri böyle bir tepki verirse; samimiyetinden şüphe ederim, yüzüne karşı dombili derim, borç para alıp geri ödemem, yolda görsem yolumu değiştiririm, futbol menajerlik oyunu alsa izlemem, bilgi dolu entry girse görmezden gelirim, ateş istese sigara isterim, klasik gitar çalsa arkadan brutal vokal yaparım.

komik lan işte.

halay başı

okeye4
çekilen halayın temposunu belirleyen ve halay ekibini yönlendiren kişidir. en ilginç kısmı ise yaptığı solo gösteridir ki müziğin en coşkulu ve tempolu anında halaydan koparak ekstrem bir oyun sergiler. her halay başının kendine has ama belirli kurallara bağlı solo bir oyunu vardır. gençlerin önünü açan versiyonu solosunu attıktan sonra yerine dönmez araya bir yere karışır ki sonraki halay başı da kendi gösterisini yapabilsin.

deneyimlerimle söyleyebilirim ki çok zor zanaattır.

abazan

okeye4
aslı ’’ab-ı azan’’ olan deyiş, cinsel açlığını karşı cinsle gideremeyen insanlara sıfat olarak yakıştırılmıştır. kökenine indiğimiz vakit;

yıllar önce anadolunun ismini bilmediğim bir yerinde ufak bir şelale varmış. bölgedeki bekar gençler mastürbasyon yapıp gusül abdest alabilmek için bu şelaleyi uğrak yeri haline getirmişler. dolayısıyla bu yerin ismi ab-ı azan (azanların abdest aldığı su anlamında) olarak gençler arasında kullanılmaya başlanmış. akabinde de oraya gidenlere abazan denilmeye başlanmış.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol