kaplumbaga terbiyecisi

0 /
xerxes
bir sanat tarihi öğrencisi olarak bu resimle ilgili düşüncemiz şudur:

bu resimde bir kinaye vardır. resimde görülen terbiyeci devleti temsil etmektedir. yani osmanlı devletini temsil etmektedir. kaplumbağalar ise devlet işlerini temsil etmektedir...

şimdi buradan nereye geliyorum? sıkı durun...

bu resim, o dönemdeki devlet işlerinin ne kadar yavaş yapıldığına, ne kadar ağır aksak ilerlediğine, yani tabir-i caizse devlet işlerinin kaplumbağa hızıyla yapıldığına işaret etmek için yapılan bir eleştiridir. terbiyeci ise devlet olduğundan bu kaplumbağaları terbiye etmesindeki beyhude çabasını, yanlış metodonu ve aslında kendi yavaşlığını da yansıtır bu resim...

o yüzden bu resme bir de bu gözle bakmakta fayda var...

o yüzden bu resim biz sanat tarihçileri için önem arz eden bir resimdir. çünkü o dönemi yansıtmaktadır...

bakmak ile görmek arasında büyük fark var...

bunu idrak etmemiz gerekiyor...

ne dersiniz haksız mıyım?

karar sizin...
expert3
terbiyeli bir kaplumbaganin ne ise yarayacagini dusunduren baslik. ne yani bir gazeteyi bile 10 saatde alip gelecek bir hayvan neden terbiye edilsin.
devourthedamned
bazi yazarlara gore tablo cok degisik anlamlar tasimaktadir.en ilginci terbiyeci muasir medeniyeti dolayli olarak avrupayi, kaplumbagalar ise osmanli imparatorlugunu tasvir etmektedir.
schneemann
çiniden yapılmış bir versiyonunun odamın duvarını süslediği ilginç eser.aslında da vinci kadar olmasa da bir çok gizli kod ya da altın oran tarzında olaylar içerdiği söylenedurur.terbiyeci arkadaşın elinde tuttuğu "ney" enstrumanının ne alaka olduğunu nasıl açıklar acaba görebilen sanat tarihçileri biz bakan aciz kullara merak etmekteyim.
odradek
bizzat yakından gördüğüm ,terbiyecimiz sanki 2 adım ötede duruyomuş hissini uyandıran şahane osman hamdi tablosu.
bu tablo erol aksoy’a ait iktisat bankası’nın koleksiyonu’nda yer alıyomuş. (bkz: tmsf) abimizin mallarına el koyunca zamanın parasıyla 5 trilyon liraya bir müze tarafından satın alındı. satılmadan önce görebildik biz de bu tabloyu zaten.


ayrıca (bkz: karagöz ve hacivat neden öldürüldü) adlı filmin son sahnesinde canlandırılmıştır bu tablo.
damdanakar
türk replikasyon tarihinin en fazla kopyası yapılmış olan yerli tablosudur sanırım. herköşe başında, 3 evden 1’inde iğrenç bir kopyasını görmeniz gayet mümkündür.
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol