tanri ve evreni bir ayni ve ozdes kabul eden lesefi gorustur, anlam olarak tumtanricilik demektir.panteizme gore tanrinin evrenden ayri ve bagimsiz bir varligi yoktur, evren tanri, tanri evrendir, tanri dogada, nesnelerde insan dunyasinda vardir.hersey tanridir.
panteizm
yaradılanı sev, yaratandan ötürü ile oldukça benzeşen felsefi akım.
tüm tanrıcılık.
evrende varolan her şeyin aslında tanrının kendisi olduğu anlayışıdır.bu da insanı ateizm e kadar götürür...
bir bütün olarak kavranan evrenin tanrı ile özdeş olduğu ve evrende açığa çıkan bileşik töz, güçler ve yasalar dışında tanrı olmadığı öğretidir.
panteizmin çok çeşitli biçimleri vardır. bunlar biri bütün olarak doğaya bilinç atfeden pansişizmden dünyanın yalnızca bir görüş ve temelde gerçek dışı olduğunu ileri süren akozmik panteizmine ussal yeni platoncu ya da türümcü görüşlerden sezgici ve gizemci görüşlere kadar değişir.
batı felsefesinin yakın dönemlerinde panteizm düşüncesini en yetkin biçimde dile getiren spinoza’dır. sonsuz niteliklere sahip bir tek sınırsız varlığın olabileceğini öne süren spinoza’ya göre tanrı ve doğa aynı gerçekliğe verilen iki ayrı addan başka şeyler değişti. tersi durumunda tanrı ve dünya birliğinin tanrıdan daha büyük bir bütünlüğü olurdu. spinoza tanrının gerekliliğinden dünyanın gerekliliğini içerdiğini özgürlük olanağının bulunmadığını belirtti.
panteizm dogmalara bağlı hıristiyan ilahiyatçılar tarafından yaratıcı ile yaratılan arasındaki ayrımı yok ettiği, tanrıyı belirsizleştirdiği, aşkın yerine bütünüyle içkin bir tanrı kavaramı öne sürdüğü, insanın ve tanrının özgürlüğü düşüncesini dışladığı gerekçeleriyle reddedildi.
panteizmin çok çeşitli biçimleri vardır. bunlar biri bütün olarak doğaya bilinç atfeden pansişizmden dünyanın yalnızca bir görüş ve temelde gerçek dışı olduğunu ileri süren akozmik panteizmine ussal yeni platoncu ya da türümcü görüşlerden sezgici ve gizemci görüşlere kadar değişir.
batı felsefesinin yakın dönemlerinde panteizm düşüncesini en yetkin biçimde dile getiren spinoza’dır. sonsuz niteliklere sahip bir tek sınırsız varlığın olabileceğini öne süren spinoza’ya göre tanrı ve doğa aynı gerçekliğe verilen iki ayrı addan başka şeyler değişti. tersi durumunda tanrı ve dünya birliğinin tanrıdan daha büyük bir bütünlüğü olurdu. spinoza tanrının gerekliliğinden dünyanın gerekliliğini içerdiğini özgürlük olanağının bulunmadığını belirtti.
panteizm dogmalara bağlı hıristiyan ilahiyatçılar tarafından yaratıcı ile yaratılan arasındaki ayrımı yok ettiği, tanrıyı belirsizleştirdiği, aşkın yerine bütünüyle içkin bir tanrı kavaramı öne sürdüğü, insanın ve tanrının özgürlüğü düşüncesini dışladığı gerekçeleriyle reddedildi.
madem herşeyi tanrı yarattı bende tanrının biryansımasıyım.yani hepimiz birer tanrıyız aslında.
robot süpürge
bebek maması
aptamil bebek maması
en ucuz klima fiyatları
klima fiyatları
dubai vize
sözlük scripti sütyenli atlet
bodrum escort şişli escort görükle escort türkçe seks hikayeleri izmir escort hatay escort izmir escort ankara escort
çankaya escort maltepe escort buca escort denizli escort denizli escort çiğli escort şirinevler escort çekmeköy escort
Anadolu Yakası Escort istanbul escort
şişli escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?