evet... islam ekonomiyi tek elden çıkarıp topluma mal ederek ekonomiye farklı bir vizyon kazandırmıştır. islamda ekonomi genelde (bkz: iktisat) adıyla anılır. tekelleşen mevcut piyasa değerlerini zekat sadaka gibi kavramlarla zenginden halka doğru akıtıp böylelikle kominist rejimlerde ki gibi zengini fakirleştirmemek kaydıyla fakiri üst seviyelere taşıma amaçlı bir iktisadi kuruma sahiptir. kurum dendiğine bakılmasın islamın her müessesi gibi iktisadi yönüde gayet vicdani esaslara göre şekillenir.
sosyo ekonomik sorunlar ve islam
hiçkimsenin hiçkimseden 40 kat zengin olamadığı bir modeldir tam uygulandığında islami ekonomi modeli. liberal fakat tekellere karşıdır. amerikada solcu, avrupada sağcı, ülkemizde demokrattır.
yazilanlari okuyunca büyük cografyalara yayilmis hicbir dinin baskasinin "malini cal, kimseyle zenginliklerini haklica paylasma, dayanismada bulunma" vb beyanatlarda bulunmadigi gerceginin isigi altinda islam’i diger dinlerden öne cikarmaya calisan baslik.
islam’in özünde her ne kadar dayanisma, birbirini gözetme, acima vb. gibi insani duygular yer alsa da sirtindaki hirkasiyla abd’de ciftliklerde yasayan, malta’larda tatil yapan, orasinin burasini öptüren sarlatanlarin da(!) inandigi bir din olan islam’in diger nispeten büyük acilimli dinlerden en büyük farki olan hayatin her noktasina müdahele etmesi durumudur.
dinin sadece ve sadece kisisel alani kapsamasi gerektigi genel-gecer prensibini gözardi eden her türlü dinsel modelde oldugu gibi insan faktörünün cehennemle tehdit edildigi farazilerine dayanan ekonomi modelleri ne kadar etkili olabilir ki?
ayni sorun nitekim batililasma basligi altinda irdelendigi gibi halkin dolayisiyla insan psikolijisinin tepeden inmelere karsi direncle yüzlestigi diger modellerde de cikmaktadir.
vehasil kelam carpik uygulamalarin da görülebildigi islami ekonomik model ancak ve ancak insanligin "biz" oldugu günde uygulanabilir hristiyanlikta, budizmde veya sosyalizmde oldugu gibi. bu ise insan sosyalitesindeki evrimlesme tarihinin ortak paylasimi olan egitime baglidir; yoksam ne sopaya ne de kötü gececek sözde ebedi hayata.
(bkz: golge etme baska ihsan istemem)
islam’in özünde her ne kadar dayanisma, birbirini gözetme, acima vb. gibi insani duygular yer alsa da sirtindaki hirkasiyla abd’de ciftliklerde yasayan, malta’larda tatil yapan, orasinin burasini öptüren sarlatanlarin da(!) inandigi bir din olan islam’in diger nispeten büyük acilimli dinlerden en büyük farki olan hayatin her noktasina müdahele etmesi durumudur.
dinin sadece ve sadece kisisel alani kapsamasi gerektigi genel-gecer prensibini gözardi eden her türlü dinsel modelde oldugu gibi insan faktörünün cehennemle tehdit edildigi farazilerine dayanan ekonomi modelleri ne kadar etkili olabilir ki?
ayni sorun nitekim batililasma basligi altinda irdelendigi gibi halkin dolayisiyla insan psikolijisinin tepeden inmelere karsi direncle yüzlestigi diger modellerde de cikmaktadir.
vehasil kelam carpik uygulamalarin da görülebildigi islami ekonomik model ancak ve ancak insanligin "biz" oldugu günde uygulanabilir hristiyanlikta, budizmde veya sosyalizmde oldugu gibi. bu ise insan sosyalitesindeki evrimlesme tarihinin ortak paylasimi olan egitime baglidir; yoksam ne sopaya ne de kötü gececek sözde ebedi hayata.
(bkz: golge etme baska ihsan istemem)
kişisel sorunların yanı sıra çok çerçeveli bir din olarak islam aslında sosyo ekonomik sorunlara da çok ciddi çözümler getirmiştir.
robot süpürge
bebek maması
aptamil bebek maması
en ucuz klima fiyatları
klima fiyatları
dubai vize
sözlük scripti sütyenli atlet
şişli escort görükle escort türkçe seks hikayeleri izmir escort hatay escort izmir escort ankara escort
çankaya escort maltepe escort buca escort denizli escort denizli escort çiğli escort şirinevler escort çekmeköy escort
Anadolu Yakası Escort istanbul escort
şişli escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?