manga

0 /
reddy
her ne kadar "bir kadin cizeceksin" adli cikis parcalari disindaki sarkilarinin pek iyi olmadigi soylentileri mevcutsa da,basarili bir grup olduklari gozden kacmayan topluluk.
strawberrygirl
manga’nin macerasi 2002 yilinin ocak ayinda ferman’in telefonla tum grup arkadaslarini arayip “toplanip konusalim bir yarisma varmis ! katilalim belki egleniriz” demesiyle basladi. heyecan ve umit dolu bir telefon konusmasinin onlari album sahibi yapacagina ihtimal vermedikleri gibi uzun yillar muzikle ilgili hayalini kurduklari herseyin teker teker gerceklesecegini birisi soyleseydi; tahminen uzun bir tebessumle anlamsizca bakarak; imkansiz oldugunu ima edeceklerdi.

manga projesi yamyam’in(yagmur) barlarda “cover” parcalari yorumlayip eglendikleri gruptan ihrac edilmesiyle basladi. zaten onun en buyuk hayali kendi parcalarini calmakti, ve belki de bu olay onun hayatinda yeni bir baslangica sebep olacakti. artik yeni grubunun yapisini kafasinda oturtmustu. yepyeni bir olusumun parcasi olmaliydi ki; fark yaratarak hayallerine kosabilsin. rock muzikle elektronigi, sert gitar riffleriyle rap vokalleri birlestirmek istiyordu. bu fikrini ankara’da bir cok arkadasiyla paylasti, ama hic kimse onun hayaline inanmak istemedi. oncelikle konservatuardaki en yakin arkadasini zehirleyerek gruba dahil etti ve boylelikle manga’nin tohumlarini atmis oldu. aklinda olan ve sinirlarini cizmeye calistigi seyin ulasilmasi imkansiz bir iluzyon oldugunun da farkindaydi. iluzyon yarismaya katilip istanbul’un puslu ve stres dolu havasini kokladiktan sonra gercege donmeye basladi... artik farkinda olmadan yeni bir maceraya atilmak uzere ilk adim atilmisti bile. tum heyecaniyla grup arkadaslarina yarisma haberini veren ferman’a birisi yarismayi basariyla tamamlayip odul alacaksiniz deseydi, hicbir sekilde inanmazdi. esasinda ferman’in en buyuk hayali okulunu bir an once bitirip iyi bir mimar olmakti. birbirini takip eden gunler aylar ve yillar en buyuk hayalleri olan albumlerini yapip muziklerini genis kitlelerle paylasacaklarini kanitlayacakti.

ferman’(vokal)in niyeti dj olmakti ama pikabi ve gerekli olan ekipmanlari yoktu, dolayisiyla mikrofondan sorumlu kisi olmasi kararlastirildi. yamyam(gitar), en rahat sekilde duygularini ifade edebilecegi muzigi yapmak istiyordu. ozgur(davul) iyi bir caz davulcusu olmanin pesindeydi. efe(dj) bir sekilde sahip oldugu pikabini ve ekipmanini en iyi sekilde kullanacagi ve keyif alacagi bir projenin parcasi olmak dilegindeydi.

yarismadan hemen once bas gitariste ihtiyac oldugu gercegi ciddi bir sekilde su yuzune cikti. cunku yamyam’in okul arkadasi ve manga’nin ilk bas gitaristi orcun muzik hayallerinden uzaklasip daha sakin ve gercek bir hayati tercih ederek kosar adimlarla realiteye dogru yonelmisti. yeni bas gitarist cem, bilkent universitesinde okudugu bolumun en iyi ikinci ogrencisiydi. ilerleyen yillarda manga aurasi onun akademik basarisina biraz golge dusurecekti ama cocukluk hayalinin gercege donusmesine taniklik da yapacakti. cem’(bas gitar)in yarismanin basladigi gun gruba dahil olmasiyla manga su andaki yapisina kavustu. bes ayri karakteri, bes ayri muzik zevkini ve bes ayri durusu sergileyen manga uzun yillar surecek album hayali icin yola cikmisti. beslinin kesisim kumesi ise; japon animasyon geleneginin unlu ekolu olan “manga”ydi.

ikibucuk yil boyunca album yapma askiyla yanip tutusurken produktorleri haluk kurosman’la (6.cadde, gripin’, vega…) tanistilar ve hayallerini gerceklestirmek uzere bir adim daha atmis oldular. bu zaman zarfinda turkiye’nin dort bir yanina gidip muziklerini genclerle paylasmaya calistilar. her gecen gun manga’yla beraber ayni yola bas koyan insan sayisinin ilgi uyandirici sekilde arttigini fark ettiler. bu projenin kimyasinda oyle bir sey vardi ki; manga’yi bir kez dinleyen bir sekilde etkilenip, ayni yolda kosmaya basliyordu. kargo’nun solisti koray candemir, vega, goksel ve kanada’li rapper unknown mc onlarla bu yolda yuruyenlerden sadece birkaci…

ilk besteleri “kal yanimda”nin genis cevrelerce cok sevilmesi, bas koyduklari yolda emin adimlarla yurumeleri icin iyi bir sebep oldu. boylelikle yeni besteler uretmeye basladilar. bu donem icinde “bitti ruya”, “libido” ve “yalan” gibi cok sevilen parcalarini yaptilar. farkli muzik zevklerine sahip olan ve birbirinden tamamiyla farkli bes karakterin ortaya cikarttigi muzik dogal olarak farkli farkli tatlar barindiriyordu. ferman ve efe’nin kalpleri hiphop icin deli gibi atiyordu. yamyam’in pesinde oldugu tek sey duygularini notalarla ifade etmekti. ozgur caz’a, r&b’ye ve funk’a merakli oldugu icin groove’un pesindeydi. cem ise enerjik olan her turlu muzige asikti. boylelikle manga’nin sert gitarlardan, enerji patlamalari iceren bolumlerden, rap vokallerden ve sofistike elektronik altyapilardan olusan muziginin formulu yazilmis oldu. efe, manga muzigini “besimizin dinledigi farkli muziklerin ayni potada melodik bir formulle eritilmesidir. hepimiz alternatif rock’dan hoslaniyorduk, ayni zamanda herkes elektronik muzigi de ozumsemisti, hip hop ogeleri bizi hep cok ciddi heyecanlandirmistir.” diye acikliyor.

zaman zaman derinden aski hissettiler, zaman zaman bulunduklari sehrin klostrofobik yapisinin verdigi duygu patlamalarini yansittilar, zaman zaman aynaya bakip yasam tarzlarina ironik yaklasimlar getirdiler… her zaman dogduklari, buyudukleri ve yasadiklari cografi bolgenin duygu yogunlugunu ve kultur birikimini kalplerinde tasidiklari gibi bu degeri muziklerine de yansitmaya calistilar. bazi parcalarda kendi kusaklarindaki dejenerasyondan bahsetmeye calistilar. yagmur aynanin karsisinda kendilerini ne kadar acimasizca elestirdiklerini su sekilde dile getiriyor: “bir gece kendimi ve cevremdeki tum arkadaslarimi dusundum. ne kadar prototip ve sekilci oldugumuzu fark ettikten sonra, bu gercek tum gece beynimde sizilara sebep oldu. evet bizim kusagimiz tuketim kusagiydi. bu sancinin sonucunda “libido” isimli parcamiz ortaya cikti.”

manga’nin kuruldugu gunden beri en buyuk hayali farklilik yaratip, son donemlerde teoman, duman, vega, mor ve otesi, kurban, athena ve kargo gibi isimlerin genislettigi ve yurudugu yolu birazcik daha genisletmek. “bizi hayatta en mutlu edecek ve yuzumuzde derin bir tebessume sebebiyet verecek tek sey; bu yolda bizlerden daha iyi yeni gruplarin cikmasi olur” diyerek gelecege ne kadar umutlu baktiklarini ozgur dile getiriyor.

daha detayli bilgi icinhttp://www.yonja.com
carpediem
albumlerini, produktorlerin ve duet yapan sarkicilarin kurtardigi grup. ozentiler mi evet ozentiler. ama en azindan kendilerinden birseyler katmaya calisiyorlar. sarkilardaki turk ezgilerinin kimsenin gozunden kactigini sanmiyorum.
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol