bas açarak medeni olundüğünü sanmak

31subat
türban mevzu bahis oldugunda "ama medeni toplumlarda bunun yeri yok" diye cevap verenlerin sahip oldugu yanılgı.
nasıl ki türban kullanarak dindar olunamıyorsa; bas acarak da medeni olunamaz zira medeniyet öyle pıt diye açılan luna kapakları gibi kolayca elde edilebilen bir olgu değildir.
herşeyden önce başkalarının haklarına ve kişisel inançlarına saygı duymaktır medeniyet. işte bu yüzden birileri kapalı olmayı çağ dışı addediyor ve onu yalnızca siyasi bir olgu bağlamında ele alıyorsa buyrun sizi bay medeniyet düşmanıyla tanıştırayım.
ozgur gece
her yasağın bir sebebi olmalı.şimdi devletin koyduğu baş örtüsü yasağından bahsedelim biraz,
yasak koyulana kadar türkiyenin içinden geçtiği sürece bir bakalım, ünüversitelerde mescit varken bizim gençlerimiz koridorlarda namaz kılmaya başlamış, namaz bile bir propaganda aracıhaline gelmiş, güzel memleketim sivasta bir otel yakılmış ,37 can adeta katledilmiş, birçok siyasetci(önder sayılabilecek)bangır bangır, şeriat özleminden bahsetmeye başlamış yani rejim tehlikede. birazda devlet siyasetlerinin nasıl olduğundan bahsedelim, devletler kendi geleceğinin tehlikeye düştüğünü görürse sert tedbirler alır hatta belki bu tedbirleri alırken var oluş sebebi olan masum miletinin bir bölümünü göz ardı eder ve bu bölüme haksızlık yapar çünkü başka bir çaresi yoktur. yani işin özü devlet baş örtüs yasağını o günün şartları onu gerektirdiği için koymuştur.yani yasağın medeniyetle falan alakası yoktur.peki tanrı, baş örtüsüzlük yasağını neden koymuş.
serdarabay
america nın kendisini 11eylül de vurup bunu irak a saldırmak için kullanması gibi,ülkemizde istedikleri kargaşanın çıkması ve inançlı masumların hayatının kısıtlanması için olaylar çıkaranlar yine kendileridir.bunu masum inançlılara yıkma girişmidir.ama buna benzer çok badire atlatmıştır bizim halkımız.yine o masumlar sabrediyor,sokağa düşüp onları kışkırtan yine olayların çıkmasını isteyenler oluyor.kaldı ki ülkemiz resmi yasayla müslüman bir devlettir.bu itibarla müslümanlık adına ortaya konan her türlü şekiller bu kanuna göre serbesttir.ta ki başka dinlere ait faaliyetler yürütülmesin.bu devletler kanununda yasaktır.o ülkenin dinine uygun hareket etmek zorundasınız.onun dışında islamiyette her yer ibadet için müsaittir.bu da ülkemizde yasak değildir.bu kime yanlış geliyorsa başka ülkeye göç etmeli.o ülkenin dinine uygun yaşamalı.
quantitatif
bunu söylemek için;tümcede geçen olgunun coğrafik sınırlarını çizmek gerekir.eğer söz türkiye devletinin sınırları içinde söylendiğse,öncelikle herkezin başının kapalı olması gerekir ki açıldığında ne olduğunu öğrenebilelim.aslında açıldığında da bir şey olacak gibi değil.mesele bunların konuşulması ya da orda burda tartışılmasıdır.şimdi başını açanlar neden açar,kapatanlar neden kapatır.kapatan inandığı dinin emrettiği kuralları yerine getirmek için yapıyorsa özneldir ve bir şey denilemez.açan da zannederim medeni ya da başka bir şey olmak için açmıyordur.belkide hiç kapatmamıştır.mesele başını kapatanların kullanılması ya da öznel-dinsel bir olgunun siyasal bir obje olarak kullanılmasıdır.kullananlar-kullandırttanların hepsi sağ gibi.medeniyetlikten insanların ne anladığı değişir.her şeyin değiştiği gibi.belirtilen her olgu ortam,mekan,zaman gibi koşuların değişmesiyle kişilere göre tanımları da değişir.aslında bu tümceyi kuran kişinin medeniyeti nerde aradığını sorgulamak gerekir.sonra sorarlar kapandı da ne oldu...

metinde başını kapatmanın sadece dini bir etkiden dolayı yapıldığı düşünülerek yazılmıştır.farklı toplumlarda farklı nedenlerden de başını kapatanlar vardır.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol