bekaret

0 /
eflatun kar
bekaret nedir

yollar kesisir
kiz ve erkek birbirini sever
yahut sadece icgudulerin hormonlarin etkisiyle birlikte olurlar
kiz ve erkek karsi gelememistir isteklerine
karsi gelememistir bedenlerine
karsi gelememistir kendilerine
ama ne kiz sadece ne erkek
bir `ve` baglacinda kesisen kiz ve erkek
...
sonra yollar ayrilir
...

bekaret nedir

yollar ayrildiktan sonra erkegin arkadaslarina anlatarak ovunebilecegi bir anisi daha olmustur
erkek icin
`ya oluum var ya hatun deli gibi istekliydi` diye anlatilabilecek bir oykudur bekaret.. ki bu en imla kurallarina uygun anlatimidir bu oykunun.. ancak imla kurallarina pek uymaz insanlar gunluk hayatta.. unlemlerin disi bireyi sifatsizlastiracak insafsiz kelimelerde kaybolup gitmesi, uc noktalarin kinayici asagilayici ayiplayici tenkit edici zamirlerde dolasmasi isten bile degildir kisacasi...
yani cok kolaydir oykunun bu ayagi

bekaret nedrir

yollar ayrildiktan sonra kiz vicdaniyla bas basadir kendi zihninde olusturdugu sorgu odalarinda.. ailesine karsi en buyuk ayibi islemistir annesinin babasinin yuzune bakacak bir yuze sahip degildir artik. ileride evlenebilirse evlenece[i kisinin yuzune bakacak yuze sahip degildir artik. kiz yuzunu kaybetmistir. kiz bakislarini kaybetmistir. cunku kiz namusunu butun ahlaki degerlerini butun temizligini yitirmistir. kiz `kirlenmistir`! kiz artik bu dunyada yasayacak hakkini yitirmistir. kendini oyle bir utanc oyle bir sucluluk icinde hissetmektedir ki hayatinin hatasini yapmistir. bunun bedelini odemek zorundadir. aci icerisindedir pismanlik mutsuzluk utanc sucluluk duygulari icerisindedir. kizin hayati altust olmustur..

bekaret nedir

yollar ayrildiktan sonra kizin sahip olup koruyamadigi bir emanetin; zimmete gecirilmis baskasinin malinin agirligi ve cezalarinin altinda ezilmesinin zamani gelmistir. evet bir emanete ihanet bir zimmete mal gecirmek durumu soz konusudur. o bekaret denen zar cunku hicbir zaman kiza ait olmamistir. toplumun deger yargilarinin tapulu malidir incecik bir zar parcasi, hatta en degerli hazinesidir... bu hazinenin karsisinda butun insani degerler niteliksiz ve kifayetsizdir.

bekaret iste budur.

bu oykunun bir tarafinda bir yanlislik vardir

bekaret dini bir kavram midir
bir haramin cignenmis olmasinin gunahinin siniri midir

peki zina kadin icin de erkek icin de ayni zina degil midir
kutsal kitap zina yapan erkeklerin ancak zina yapan kadinlarla yahut musriklerle evlenmeye layik oldugunu yazarken
`milli`
olmaksizin yasamaya devam etme luksune `grur ve erkekligin raconu toplum yasasi geregince` sahip olmayan bir cok erkegin el degmemis tertemiz(!) kizla evlenmesi bir gunah degil midir
yahut zina haramken icki haram degil midir..

bekaret dini duygular ile zinadan kacinmak haramdan uzak durmak fiillerini bu kosullar altinda isaret etmiyorken

bekaret bir toplum toteminden baska nedir
ilseyim
neden insanların namusla özdeşleştirdiğini anlayamadığım, dişilerin bacak arasındaki zar. bence namus insanın diğer insanlarla olan ilişkileriyle ilgili bir şeydir. bir insan elinden geldiğince başka insana zarar vermiyorsa, başka insanlara saygı duyuyorsa namusludur. seks ise insanın kendi tercihidir ve belli durumlar dışında en fazla kişinin kendine zarar verir. kendine zarar veren bir insana en fazla salak denir ama namussuz, ahlaksız demek bunları diyen insanın namussuzluğudur bence. çünkü seks yaparak kendine sadece kendine zarar vermiş bir insanı haksız yere lekeler. çevrede bir çok kız var ki çeşitli amaçlarla sevgilisi olan erkekleri ayartmaya çalışıyor veya sadece parası için bir erkekle evlenmeye çalışıyor. bunların eline erkek eli değmemiş olsa bile namuslu denir mi bunlara? sevgilisi olan erkeği ayartan bir kız bir ilişkinin bitmesine veya bozulmasına yol açarak başka bir insana kötülük yapmaktadır. zengin diye biriyle evlenen kızın bir fahişeden farkı kendini kiralamaması, peşinen satmasıdır. hatta fahişe bence daha namusludur çünkü en azından karşısındaki erkeği "seviyorum" diye kandırmaz. fahişelik de zaten bir nevi hizmetten kazanılan paradır. ruh sağlığı yerinde bir insanın isteğiyle fahişe olacağını sanmam. ne olursa olsun kadınlar içgüdüsel olarak cinsellik konusunda daha duygusaldır ve tanımadığı erkeklerle yatmayı hiç bir kaedın istemez. fahişelerin sorumlusu toplumdur, burada da onları suçlamak doğru olmaz. en fazla birilerinin adice oyunlarına kanarak o yola düşmüşlerdir. o insana namussuz demek, onu o yola düşürenlere laf etmemek oldukça sığ bir düşünce yapısının eseridir bence. dediğim gibi seks, başkasının hayatına zarar vermediği sürece gayet masum, en fazla bireye zarar verebilecek bir eylemdir. namusla alakası yoktur. bir kadının çok fazla erkekle yatması mantıklı değildir çünkü kadınlar cinselliği yaşadıkları erkeklere daha fazla bağlanırlar ve daha çok erkek onlar için daha fazla yaradır sadece.
kalbin, aklın bakire olmasını da anlayamıyorum. hayatında tek bir insanı sevmiş insanlar ancak çok az sayıda, şanslı kişilerdir. herkesi son diye seversin, hemen her ilişkiye son olur umuduyla başlarsın. ama gerçekte sonun kim olduğunu asla bilemezsin. bir ilişki, aşk yaşamış insanın bir daha yaşamaya hakkı olmadığını söylemektir kalbin bekaretini savunmak bir bakıma. oysa önemli olan bir insanın geçmişte yaşadığı ilişkiler değildir. o anda birlikte olduğu kişiye sadık kalması, onu kandırmamasıdır.
bekaret toplumumuzda namusla eşleştiriliyor ama bence namus dürüstlük, başka insanların hayatlarına saygı duymak ve kimseye zarar vermemeye çalışmaktır.
anarchycicegi
şahsi bir görüş:
erkekler neden kızlardan bekaret bekler anlayamam. maden karın olucak kişiden bekaret bekliyorsun sende bakir olmalısın.


benim gözümde bekaret:
geri kalmış düşüncenin en dipteki karanlık noktası
faten
evlenecegı kısının bekaretını kaybetmemiş olmasını ısteyen kısı de kendısını bakir olarak esıne saklamak zorundadır ..
deniztema
kadının saklayıp korudukça,erkeğin bulup yıktıkça mutlu olduğu,övündüğü deri parçası(zar).diktirilebilmesine rağmen hala olması gerektiğine ikna olmuş insanların kanattığı ve her şeyi böylelikle düzene koyan,evlenince ilk kaybedilmesi gereken şey.
elma sekeriiii
insanların agzına sakız, hatta küfür olmu$ kelime.

bekaret diyince bir ka$ yukarı dogru kalkar. ardından ne gelicek diye de beklenir...

niçin insanlar bu kadar önemser? ar namus diyorsunuz ya hani, erkeklerin çogu bakir degildir evlenirken onlar namussuz mu?

onlar namusluysa bakire olan kız melek sayılmalı, çok sayın bakireligin ardında duran insanlar!

nedir bir zar parcası gidince ne oluyor? namus ar ne varsa insanlık da dahil olmak üzere o kanın içersinde akıp gidiyor mu?

seks nedir?
evlilikle me$rula$an eylemdir turkiyenin $artlarında. evlilik dı$ı yaptıgında orospu fahi$e ka$ar akla gelen ne küfür varsa onlardan olursun. erkeklerin elinin kiridir.

eeee ne oluyor bu durumda?

sizler de gayri me$ru i$ler yapıyorsunuz, sizin gibi olan di$ilere de küfür ediyorsunuz.
ka$ar!

ulan, o kadınlardan olmasa siz o agzınızdan salyalar akarak zevke ula$tıgınız tecrübelerinizi nerde edineceksiniz?
o orospu dedikleriniz de anne yavrusu degil mi?

ben böyle yeti$tirildim ben anlamam diyenler, ne olmu$ size?
yattıgınız insanlar neydi, sen neysin ki zar parcasyla birlikte akıp giden namusun bekçiligini yapmaktasın?!
bakire olmayan bizim aileye giremez!

ee girdiyse ne olmu$? sevdigi bir insanla sırf toplumun baskısı yuzunden birlikte olamamı$ vefakat aklından yapmayı gecirmi$ insan da namussuz size göre o halde?

ne var biliyor musunuz, kadını meta gibi gösteren, "gayri me$rudan sayılan i$ler" yaptıgında orospu diye etiketlemesini ve ondan uzak durması gerektigini ögreten annelerdedir suç!
kendi hemcinsini insan gibi bir digerine sevdirmeyendedir suç!

annesindir, dogruları ögretmelisindir. a$ılamalısındır, kadınları sevmeyi ögretmelisindir. ama bunu yapmazsın gider aman o orospudan uzak dur sevi$ iz bırakma "sana ellenmemi$ kız alalım yavrum" dersin.veeeee...

o çocugun zihniyetinin tam ortasına sıcarsın. yaptıgın budur,evet!

egri oturun da düzgün konu$un beyler, bir zevk ugruna yaratılmı$ bu insafsızlık sizin kanınıza da dokunmuyor mu?

sizin gayet arlı namuslu bildiginiz kız karde$leriniz de bu icraatı yapıyor olabilir, sevdigi insanla özelini payla$mı$tır. ve siz bu dü$üncesiniz diye bunu size asla ve de asla söylemeyecektir. neden? dominant olan bu sacma salak dü$ünce onu bu yaptıgı $eyi saklamaya itecektir. hadi yine sevin bakalım kız karde$lerinizi.
ne o, insanlıgı mı öldü $imdi namuzsuz mu oldu?

hayır o yine aynı kız. sadece özelini payla$ması gerektigi dü$ündügü ki$iyle de birlikte. seviyor seviliyor. degi$en bir $ey yok, size bakarken ki bakı$ı da aynı size sesleni$i de.

ne boktan ülke yarabbi!

akıp giden namus degil, insanlık.
varsildakiyokluk
bekaretin çağdaşlıkla bi ilgisi olmadığını anlayamayacak kadar sünepe insanların ewlenirken dikkat ettikleri tek şey.
--sen bakire misin?
-hayır
--way orospu
-peki sen bakir misin?
--hayır tabiki.erkekliğin şanındandır.ben yaparım erkeğim ama sen yaparsan orospu olursun.ki olmuşsun
- ....
exfreak
bekaret, ruh aleminini temsil edildigi bedenlerin, el degmemisliginin semboludur.

dolayisiyla, ruhlarin el degmemisliginin de semboludur ayni zamanda. sadece biyolojik bir zarda degil, onu tamamlayan bir dusunce yapisiyla vardir, var sayilmalidir.

dusuncesiyle desteklenmeyen bir biyolojik zar varligi, her halti yapip masum takilan bunyelerin siginagidir belki ama bekaretin asil temsil ettigi sey olan ruhsal dokunulmamisligi yok eder.

kutsal kitaplar, ruhun dokunulmamisligini bekaretle aciklarken, kadin veya erkek diye belirtmemistir. bekaret herkes icin gecerli bir dokunulmamislik kuralidir.

bu, mevzuunun ulvi aciklamasi.

guncel aciklamasi da su sekilde;

herkes istedigini yapmakta ozgur iradesini kullanir, guvendigi ya da istedigi kisiyle birlikte olabilir. hatta bunun icin mantik usulleriyle bezenmis cumle butunleri de kullanabilir. mantiga yatkin seylerin iyi dille, guzel dayanaklarla sunulmasi o seyi iyi bisey mi yapar? cinayetin iyi islenmis olmasi, onu sanat eseri yapmayacagi gibi, asil anlamini dejenere ederek bekaret kavramini gerilik ve yobazlik dusuncesi gibi gostermek de o denli savsakcadir.

bekaret, "benden evvel kimle yattin" olayi degildir. bekaret, ruhu temiz teslim ederken, bunu fiziksel olarak da gosterebilmektir.

ancak herkes hakettigini istemelidir. erkek icin de kadin icin de gerekli olan ve etik olan da budur.

herkes neye razi oluyorsa kendi bedeni dogrultusunda, karsi cinsten de onu talep etmelidir.

yoksa 3 liraya 5 kofte hesabiyla, gunluk doyum oranlarini dolduran bunyelerin, sonsuz huzur ve sonsuz es istemeleri son derece komiktir.

deforme olmus toplumda ayakta kalan ve kabul goren fikirlerin icinde yasarken dislanmamak icin, onlara ayak uydurma sevdasi, bekaretin onemsiz biseymis gibi aksettirilmesine neden olmustur.

ayiplanacak da olsam ben bildigim ulvi mesaji dinlerim. gerisine de karismam zaten.

edit: entry girer girmez, son oylananlara oylesine bakildiginda gorulmustur ki bu entry eksi oy almistir. daha 10 saniye bile olmadan, tum yaziyi okuyabilecek muhtesem ruhsal butunluge sahip eblege, genital organindaki damar sayisi kadar damarla beynini besleyen insan yan sanayi urunune de selam ederim.
ithilquessir
insanlarin ne kadar modern olduklarini gostermek icin bahsetmekten bir turlu vaz gecemedikleri temcit pilavi.

neymis efendim bekareti takmiyormusuz.
takiyoruz iste.
ananasin rengini takmiyoruz ve dolayisiyla konusmuyoruz.

tabi "yesilin yaprakta degil kafada olduguna inaniyorum", "ananasinin yesil olmasini bekliyorsan bence sen de yesil olmalisin", yada "sen git her gordugun ananasi turuncuya boyamaya calis sonra yesil ananas bekle" gibi cumleler kisiye hicbir prim getirmeyecektir. cunku ananasin rengini umursamiyoruz.

yapilmasi gereken soyleyerek ne kadar ilerici ve acik dusundugumuzu kendimizi ve cevremize kanitlamaya calistigimiz -ha bu arada daha once 10000lerce kere soylendigi icin hicbir orjinalligi olmayan argumanlardir bunlar genelde- cumleleri afislere yazmak yerine kafamizin icine almaktir.
.
bok bocegi
sadece kadınlarda mevcut bir deri parçasının yokluğunun sebep olduğu ayrım.. senelerdir tartışılır bu kafayla daha da senelerce tartışılacaktır..

her şeyden önce cinsellik sağlıklı ve ergen bir birey için ihtiyaçtır, mastürbasyon da bu ihtiyaç sonucu doğmuştur zaten.. nasıl ki erkekler bir kadını arzuluyorsa aynı dürtü kadınlar için de geçerlidir ama bu bir türlü kabullenilemez erkekler ve toplum tarafından.. ama gerçek bu.. toplumdaki genel kanının aksine sağlıklı her kadının cinsel ihtiyaçları vardır ve bunları gidermesi namussuzluk değildir.. namus kendi içinde çok saçma bir kavram zaten ama o ayrı bir başlık konusu.. ayrıca bekaret asla ve asla kadının daha önce hiçbir şey yaşamadığının bir belgesi değildir, olamaz da ama erkekler o kadar takılmış ki mevzuya o zar olsun da ben gerisini düşünmemeye razıyım şeklinde davranıyorlar ama onun da çaresi var.. kızlık zarı diktirme gibi oldukça kısa ve basit bir operasyonla kadınlar yeniden kolayca bakire olabiliyorlar.. yani artık geçerliliğini yitirmiş bir kavramdır bekaret.. insanlar beyinlerini bakire(temiz) tutmayı öğrenmek zorundalar artık.. aksi takdirde erkekler kandırılmaya kadınlar kandırmaya mahkum ediliyor ve toplumun bekareti bozuluyor..
zeyra
tartışılıp tartışılıp bir yere varılamayan kör noktalardan.
tamamıyla kişisel bir konu olsa da tüm toplum ilgilenmeyi vazife bilir. seçim kişinin kendisinin olmalıdır, bakire olur olmaz, kendi düşüncesine göre istediğini yapar kimse karışamaz.
işte esas sorun budur. kişinin kendi istediğine düşüncesine göre yaşayamaması, tartışalacaksa bu tartışılsın, bu sadece bekaretden ibaret de değil.
angelus
angelus un yaptığı araştırma neticesinde elalemin derdi ile gerilen bireylere batan fizyolojik bir şeymiş. ne sen "bu bakire" diye birisini övme hakkına sahipsin, ne de bi başkası "bu bakire değil" diye bir başka kişiyi yerme hakkına sahiptir. kaldı ki siz kimsiniz ki bir insanı tercihlerinden dolayı yargılama hakkını kendinizde görebiliyorsunuz, ve bunu tartışa biliyorsunuz şaşıyorum. arkadaşım isteyen muhafaza eder, istemeyen muhafaza etmez. bu sadece bireyin kendisini ilgilendiren bir durumdur. diğer şahıslara çok özür dilerim ama bu konu ile ilgili olarak bok yemek düşer. eğer değişik fetiş sahibi değilseniz hiç de hoşunuza gidecek bir durum değildir diye düşünüyorum ben.
independence
2004 den beri bir $ey yazmami$im bu ba$liga, hala daha yazasim yok ama yazilanlari okudukca da kendimi bir anda avrupa birliginin merkezindeki bir ulkede zannettim. hayir bir de yazanlarin cogu da erkek, hani yazan az sayida bayanin serzeni$ini anlamamak mumkun degil ama erkeklerimizin ucuz kahramanliklari yok mu, yedi bitirdi beni.

kime ayak yapiyorsun sen arkada$im? turk erkegiysen, turkiye’de yeti$mi$sen, kim olursan ol ne bok olursan ol kadininin ilk erkegi olmak istersin. hic haybeden masallar okuyup yer i$gal etme ba$ligin altinda. olur ya da olmaz, bulabilirsin ya da bulamazsin onu bilemem, ama kim olursan ol hangi akademik kariyerin en tepesinde yerin olursa olsun, erkeksin ve hatta turk erkegisin, genetiginde var bir kere kiskanclik ve hazimsizlik. ilk olmalisin kadinin icin, degilsen icinde her zaman bir yara olarak bulunacak bu durum, ne kendini kandirmaya cali$ ne de ba$kasini.

ke$ke bekaret zari gibi bir $ey hic olmasaydi da bu sorunlar da ortaya cikmasaydi ne guzel olurdu ama var i$te. bekaret her turk erkegi icin onemli bir kavramdir. kimimiz bu konuda sesimizi yukseltiriz kimimiz yukseltmeyiz, ama istisnasiz hepimiz icin onemli bir kavramdir, hatta kadindan da cok sahiplenmi$izdir bu konuyu, o derece bozuk genetigimiz i$te.
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol