confessions
  1. toplam entry 19
  2. takipçi 1
  3. puan 45832

soner yalçın

gecmis simdi gelecek
bu şahıs komunist takılıyor,abd emperyalizmini sözde lanetliyor,ırkçılığı kötülüyor...ancak cnn türk’te,yani amerikanın türkiye’deki propaganda borusunda, birkaç programın yapımında görev alıyor.yine aynı şahıs abd şakşakçısı grubun yayınevinden kitaplarını yayımlıyor.ırkçı olmadığı halde, birilerinin ırkının ne olduğu hakkında ileri geri teoriler üretiyor.
bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

çingene

gecmis simdi gelecek
çingene adı altında toplanan bütün büyük etnik grupların listesi (sınıflandırma bizzat çingeneler tarafından yapılmış ve uzmanlar tarafından da kabul edilmiştir)

“çingene kanı taşıdığını iddia eden üç ana grup bulunmaktadır: kaldera, gitano ve manuşlar.

1. kaldera çingeneleri : yalnız kendilerinin gerçek çingeneler olduğunu iddia ederler. adlarından da anlaşıldığı üzere, çoğu kazancılıkla uğraşmaktadır. rumence’de kazanın adı caldera’dır. önce balkan yarımadası’ndan çıkmışlar, sonra orta avrupa’dan fransa’ya geçip beş kola ayrılmışlardır.

a. lovariler : macaristan’da uzun süre yaşadıklarından dolayı, fransa’da macar adıyla çağrılırlar.

b. boybalar : transilvanya’dan gelmişlerdir ve savaştan önce, evcilleştirilmiş hayvanlarla gösteri yapan çingeneler’in çoğunluğunu oluşturmaktaydılar.

c. luri ya da luliler : bugün de firdevsî’nin anmış olduğu hint kavminin adını taşırlar.

d. çurariler : diğer kaldera çingeneleri’nden ayrı olarak yaşarlar. vaktiyle at alıp satan çurariler, bugün kullanılmış araba alım satımıyla uğraşmaktadır.

e. turko-amerikalılar : avrupa’ya gelmeden önce, türkiye’den amerika birleşik devletleri’ne göç etmiş oldukları için kendilerine bu isim verilmektedir.

2. gitanolar : kendilerine yalnızca ispanya, portekiz, kuzey afrika ve güney fransa’da rastlamak mümkündür. dış görünüşleri, lehçeleri ve gelenekleriyle kalderalılar’dan ayrılırlar. kendi içlerinde ispanyol ya da endülüslüler ve katalonyalılar diye ayrılırlar.

3. manuşlar : orta avrupa’daki çingeneler’dir. muhtemelen indus kıyılarından geldikleri için, kendilerine sinti de denmektedir. üç alt gruba ayrılırlar.

3.a. valsikanlar ya da fransız sintileri: pazarcılık yapar ve sirklerde çalışırlar.

3.b. gaygikanlar ya da alman, alsalsı sintiler : bunlar çoğu kez, çingene olmayan, ancak aynı gelenek ve göreneklere göre yaşayan avrupalı göçebelerle karıştırılmaktadır.

3.c. piemontesliler ya da italyan sintileri : örneğin italya’nın tanınmış ailelerinden buglioneler bu gruba girmektedir.

bu üç grubun dışında ingiltere, irlanda ve iskoçya’da yaşayan gypsieler, kaldera, manuş ve tinkerler’e benzerler. bunlar gezginci kazancılardır ve çingene asıllı olup olmadıkları kesin değildir.

bütün bu ayrımlar elbette keyfidir. bu gruplardan her biri yalnız kendilerinin gerçek çingene olduğunu iddia eder ve diğer grupları kendilerinden aşağı görür. her grubun kendi lehçesi, kendi yasaları ve gelenekleri bulunmaktadır. ancak, çingene kavimleri konusunda her bir grubun kendine özgü bir sınıflandırma tasarımına sahip olması çok daha önemlidir.

kendi kavimlerinin mensupları dışındaki insanları nitelendirmek için, genellikle onların meslekleri belirtilir. işte böylece ursariler, yani ayı oynatıcılarından söz edilir. örnek olarak, romanya’daki değişik çingene gruplarının bir listesi verilmektedir. bu isimler, oldukça farklı bir lonca oluşturan laieşi ve ursari çingenelerince kullanılmaktadır:

blidariler, ahşap mutfak araç gereci yapıp satar.

chivutseler, bunların karıları badanacıdır ve dolayısıyla oturdukları evlerin dış cephelerini her yıl yeniden boyamakla görevlidirler.

ciobatoriler, ayakkabı yapımı ve onarımıyla uğraşırlar.

costorariler, kalaycıdır.

ghilabariler, çalgıcıdırlar.

lautariler, çalgıcı ve lüt yapımcısıdırlar.

ligurariler, ahşap ve araç gereçler yapıp satarlar.

meshteri lacatuşiler, çilingirdirler.

rudariler, ahşap araç ve gereç yaparlar.

salaboriler, duvarcıdırlar.

vatraşiler, çiftçi ve bahçıvandırlar.

zlatariler, ırmak kıyılarında altın ararlar.

bu liste henüz tam değildir. popp serboianu, on dört ayrı rumen çingene grubundan söz etmektedir. ancak bunlar da yine listenin tamamı değildir.”

(hermann berger, çingene mitolojisi)

milliyetçilik

gecmis simdi gelecek
türkiye’de en bilinçli milliyetçiliği çerkezler yapıyor.yaptıkları bu milliyetçilik, klasik olarak yapılan kültürel değerlere sahip çıkmanın yanında, ırki özelliklerini muhafazaya yönelikte.bunlar benim bizzat tanık olduğum durumlar.ayrıca bürokraside de çerkezlerin kadrolaştığı yönünde bilgiler var.çerkezlik bilincinin tavan yaptığı kişiler bunlar.bu da çerkez milliyetçiliğinin somut bir göstergesi.çukurova bölgesindeki çerkezler türkiye geneline göre bahsettiğim konularda daha esnekmiş.en esnek olanları bunlarsa,diğerleri nasıl tahmin edemiyorum.ancak çerekzlerin hakkını vermek gerek.gizli gizli yapıyorlar milliyetçilikleerini.belki de başka şansları yok.
kürdler ise herkesin gözüne batacak şekilde yapıyorlar kendi milliyetçiliklerini.kürdlerin milliyetçiliği normal anlamda yapılan milliyetçiliğe göre çok ilkel duruyor.doğada herangi bir canlı grubu da kendi grubundakileri sahiplenir,bunu bilinçli olarak yapmaz,içgüdüsel olarak yapar.işte,kürdlerin milliyetçiliği de böyle.ama,kendileri açısından hiç yoktan iyidir.
türkler ise,herşeyin farkında değiller henüz.kıpırdanmalar var ancak saydığım gruplardaki gibi aktif milliyetçilik yok.

düzeltme:genel için konuştum.istisnalar tabiki vardır.

göktürkler

gecmis simdi gelecek
yasalarından bazıları şunlardır:
- ayaklanan kişi öldürülür.
- adam öldüren kişi öldürülür (sanırım burada suçsuz yere adam öldürenlere değiniliyor).
- bağlı at çalanlar öldürülür.
- zina yapanlar parçalara ayrılır ve erkeğin cinsel organı kesilir.
- adam yaralayanlar kadınla ya da kadınsız mal-mülkle karşılığını öder, ödenen miktar yaranın hafifliğine bağlıdır.
- evli kadınlara zarar verenler bunu varlıklarıyla öderken, at çalanlar on katı cezâ ödemek zorunda kalırlar.
- kadınları çapkınlık yapma yoluyla aldatanlar ağır biçimde mal-mülk ödemekle cezâlandırılır ve o kadınla evlenmek zorunda bırakılırlar.
.
.
.

samanizm

gecmis simdi gelecek
birilerinin başına iyi bir olay geldiğinde "darısı başımıza" deriz.şamanizm’de tanrılar’a yapılan "saçı" merasimi var ve bu merasimde ateşe darı vs. gibi tahıllar atılır.bu "darısı başımıza" temennisi oradan geliyor.

necip fazıl kısakürek

gecmis simdi gelecek
necip fazıl’ın mhp ile bizzat ilişkisi yoktur ancak düşünceleri ülkücüler arasında kabul edilmiştir.mesela atsız’ı kötüleyen ülkücü bulmak çok kolaydır ancak fazıl’ı kötüleyen ülkücü bulmak hemen hemen imkansızıdır.bu da ülkücü hareket’in ne hallere geldiğinin göstergesidir.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol