rıza kulegec

sepulturk
penguen ve lombak dergisinin kaligraf’ı. bıyıklarıyla tonton bir dede görünümü verir fakat yakından tanıyanlar onun nasıl ters bir insan olduğunu bilirler (penguen okurları dahil).

zamanında opet reklamında tarkanın şoförü olarakta rol almıştır.
mad
kaligraf ustası, avanak avni karakteri için oğuz aral’a, bezgin bekir karakteri için tuncay akgün’e esin kaynağı olmuş karikatür-adam.

on altı yaşındayken ofis-boy olarak gırgır dergisinde çalışmaya başlamış, balon çizeri olarak çalışmayı sürdürmüştür. bir süre tiyatroculuk yaptı ve reklam filmlerinde oynadı. gırgır’a gidişini ve avni tiplemesinin doğuşunu şöyle anlatır:

"16 yaşındaydım ve lise öğrencisiydim, derslerim de pek iyi değildi. o dönemlerde çocukların yaz tatillerinde çalışması gibi bir adet vardı. ev sahibimiz gazeteci ergin konuksever o zamanlar günaydın gazetesinde çalışıyordu. beni aldı cağaloğlu’na götürdü ve oğuz aral’ın yanına bıraktı. gırgır henüz dergi olmamıştı. günaydın gazetesinin bir sayfasında yayımlanıyordu. bir yıl sonra dergi formatında çıkmaya başladı. serde gençlik var. ergenlik ve başında kavak yelleri esiyor halimi yaşıyorum. o dönemde bütün avanaklıklarımız da ortada duruyordu. oğuz aral’ın zekâsı bunu yakaladı ve ’avanak avni’ tipi böyle doğdu."

westkhan
o ki kaligrafların şahı o ki gönüllerin asabi abisi o ki bir satranç ve streteji uzmanı o sevgili rıza abimizdir röhh tepkisiyle gönüllerde taht kurmuştur herkes bilmez ama ilk bulduğu tepki harrdı sonra rööhhhh e çevirdi.
zekirbelli
göxel’in mikrokozmozuna salyangoz olarak, oky’nin saftiriklerine bir fill rıza abi olarak misafir olan,burnunu çizmek için kaç hokka mürekkep gittiğini merak ettiğim emektar kaligraf.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol