batı müziği armonisi, kullanılan en küçük ses yüksekliği farkını (bas-tiz) "yarım ses" denilen bir aralıkla standarda bağlar. mesela do ve re notaları arası bir tam sestir (yani iki yarım ses). do ile re arasında isterseniz do diyez isterseniz re bemol diyebileceğiniz bir nota daha vardır. (yani yarım ses aralığı) bu yarım sesten daha küçük bir farka sahip olan ve adına ara sesler denilen frekanslar ise batı müziğinde kullanılmaz ve bu nedenle gitara sesleri yarım yarım ayrılacak şekilde bölen perdeler takılır sapa. eğer perde demirlerini kullanmazsanız klasik armoniye uyum sağlamak için dışarıda bıraktığınız tüm ara sesleri kullanma imkanınız doğar... ve tabii bunları kullanmak epey de enstrüman tekniği ve müzik bilgisi gerektirir. perdesiz enstrüman zor enstrümandır.
elbette erkan oğur'dan çok önce de kullanılmıştır. perdesiz gitar hep vardı. erkan oğur perdesiz gitarın imkanları ile türk müziğinin makamlarını birbiriyle bağdaştırmış ve ustaca kullanmıştır. gitar ve bass gitar ile, batı müziğinde olmayıp türk müziğinde yer alan ara sesleri de katarak kulağımıza bambaşka tınlayan o güze soloları çalmıştır. güllerin içinden parçası en bilinen örneklerden biri. tam bir batı pop parçası olan güllerin içinden'de çaldığı ara seslerle dolu gitar solosu ile müthiş orijinal ve kulağımıza hem geleneksel hem modern tınlayan zenginliği katmıştır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?