şiirde geçen müjgân, bir kadın adı değil, kirpik anlamındaki müjgândır. o mahur beste çalar şairin yaşı kirpiklerinden damlar. üç koca destan, üç koca dünya, üç denklem, üç şifre, üç atom çekirdeği uyanmamak üzere müjgânlarını örter. dar ağacında üç fidana dönüşürler.
mahur beste
ahmet kaya... ulan bu adam sevilmez mi be.
dinle sevgili ülkem isimli ahmet kaya şarkıları albümünde nazan öncel de seslendirmiştir bu şarkıyı.
türk müziğinde mahur makamındaki eserler için kullanılır fakat nihavent makamının transpozelisi olduğundan genelde iki makam karıştırılır birbirine.nihavent makamından farkı sadece seyri ve kararıdır.
ahmet hamdi tanpınarın bir romanıdır ve başka romanlarında da geçer konusu. sevgililerin birbirlerine söyledikleri şarkıdır ama hep ayrılık getirir. aslında karısı tarafından terk edilen bir adamın yazdığı bir şarkıdır, hüzünlüdür ama sitem yoktur. onsuz "canan sohbetini" bile istemediğini söyler.
atilla ilhanın deniz gezmiş,yusuf aslan,hüseyin inan yazdığı şiir.ahmet kaya da bu şiiri çok güzel bestelemiştir.
nihavend makamındaki bir eserdir.bu da sözleridir:
şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız
o mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız
gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
yalnız kederli yalnızlığımız da sıralı sırasız
o mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız
bir yangın ormanından püskürmüş genç fidanlardı
güneşten ışık yontarlardı sert adamlardı
hoyrattı gülüşleri aydınlığı çalkalardı
gittiler akşam olmadan ortalık karardı
bitmez sazların özlemi daha sonra daha sonra
sonranın bilinmezliği bir boyut katar ki onlara
simsiyah bir teselli olur belki kalanlara
geceler uzar hazırlık sonbahara.
şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız
o mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız
gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
yalnız kederli yalnızlığımız da sıralı sırasız
o mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız
bir yangın ormanından püskürmüş genç fidanlardı
güneşten ışık yontarlardı sert adamlardı
hoyrattı gülüşleri aydınlığı çalkalardı
gittiler akşam olmadan ortalık karardı
bitmez sazların özlemi daha sonra daha sonra
sonranın bilinmezliği bir boyut katar ki onlara
simsiyah bir teselli olur belki kalanlara
geceler uzar hazırlık sonbahara.
ahmet hamdi tanpınarın romanının adıdır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?