auguste rodinin yuruyen adam diye tercume edebilecegimiz heykeli. gercekten basina oturup saatlerce izlenesi bir heykeldir, kendisi su anda pariste, rodinin evinde sergilenmektedir.
rodin bu heykeli ile fotograf sanatina meydan okur. ona gore fotograf gercek olmasi yuzunden algiya ulasmaktan yoksundur. oysa bir heykel, sanatcinin istedigi sekilde deforme edilebilir.
heykelde ciplak bir erkek vucudu iki ayagi uzerinde durmaktadir. ozellikle baldir ve sirtin kasli yapisi kararlilik ve gucu simgeler. vucut dikdir yine de bakanlarda sanki ileriye dogru atilacakmis izlenimi uyandirir. rodin bu etkiyi yaratabilmek icin figurun arkada olan sol ayagini daha uzun yapmistir. boylece hem iki ayak yerdedir hemde figur bir insanin yururken olmasi gereken pozisyondadir.
rodin bu heykele "gereksiz" oldugu icin kol ve kafa yapmamistir. hos rodinin eserlerini statik gormedigi dusunulurse belki olmeseydi bir ara yapardi diye dusunmekten kendimi alamiyorum.
l homme qui marche
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?