acayip guzel yazan bir yunan sairi. helal olsun dedirten bir derinlige vakiftir.
kavafis
(bkz: ithaka)
yunan şiir geleneğinin dışında kendine özgü bir şiir yaratan yunanlı şair konstantinos kavafis 17 nisan 1863te iskenderiyede doğdu, 29 nisan 1933te yine aynı kentte öldü. tam adı konstantinos pétrou kaváfistir. istanbuldan iskenderiyeye göç eden bir rum ailesinin dokuzuncu çocuğudur. kavafis çocukluğunda bir süre ailesiyle birlikte ingilterede londrada kaldıktan sonra yeniden mısıra dönmüş, istanbula, parise, londraya ve atinaya yaptığı kısa yolculuklar dışında yaşamının tamamını iskenderiyede sürdürmüştür. iskenderiyeye döndükten sonra su işleri bakanlığında uzun yıllar kâtiplik yapmış, iskenderiye borsasında simsar olarak çalışmıştır. ömrünün son yıllarında gırtlak kanserine yakalanan kavafis yalnızlık içinde ölmüştür. ilk şiirleri 1903te yunanistanda yayımlandı. bir yıl sonra 14 şiirden oluşan ilk kitabını çıkardı. 1907de nea zoe adlı edebiyat dergisinin çevresinde toplanan genç sanatçılarla ilişki kurdu. 1910da birinci kitabını 12 şiir ekleyerek yeniden yayımladı. 1911den ölümüne dek şiirlerini dergilerde yayımlayan kavafisin 154 şiiri toplu olarak 1935te yayımlanabildi. bütün şiirleri 1963te gün yüzü görebildi. en önemli şiirlerini 40 yaşından sonra yayımladığı için kendisini "yaşlılığın şairi" olarak nitelendirmiştir.
kavafis hıristiyanlığa, milliyetçiliğe ve heteroseksüelliğe ilişkin geleneksel değerleri reddetmiş, şiirlerinde roma, bizans ve helenistik dönem tarihlerinden yol çıkarak yarattığı dramatik atmosfer içinde güncel olanı lirik bir dille ele almıştır. kullandığı dil, klasik kurallara bağlı kalınarak geliştirilmiş gösterişli ve incelikli katharevusa ile halkın konuştuğu demotikosun özgün bir karışımıdır. tarihsel olarak nitelendirilen şiirlerinde kendi özgün kişiliğini başka başka karakterlerin ağzından konuşturarak ince alaycılığa denk düşen dramatik bir anlatımı oluşturmuştur. düzyazının sınırında duran şiirlerinde içtenlik ve gerçekçilik egemendir, şiirin bütünü tek bir imge olarak yer alır.
kavafis hıristiyanlığa, milliyetçiliğe ve heteroseksüelliğe ilişkin geleneksel değerleri reddetmiş, şiirlerinde roma, bizans ve helenistik dönem tarihlerinden yol çıkarak yarattığı dramatik atmosfer içinde güncel olanı lirik bir dille ele almıştır. kullandığı dil, klasik kurallara bağlı kalınarak geliştirilmiş gösterişli ve incelikli katharevusa ile halkın konuştuğu demotikosun özgün bir karışımıdır. tarihsel olarak nitelendirilen şiirlerinde kendi özgün kişiliğini başka başka karakterlerin ağzından konuşturarak ince alaycılığa denk düşen dramatik bir anlatımı oluşturmuştur. düzyazının sınırında duran şiirlerinde içtenlik ve gerçekçilik egemendir, şiirin bütünü tek bir imge olarak yer alır.
(bkz: kaleler)
(bkz: kent)
(bkz: anımsa beden)
(bkz: duvarlar)
(bkz: barbarları beklerken)
(bkz: bir gece)
kent şiiri insanı umutsuzluğa sürükleyen şairdir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?