bir orhan gencebay klasigi.
ne sevenim var
ne de soranim
oyle yalnizim ki
cilesiz gunum yok
dert ararsan cok
oyle dertliyim ki
bana kaderimin bir oyunu mu bu
aldi sevdigimi verdi zulumu
dunyaya doymadan gocup gidecegim
yoksa yasamanin kanunu mu bu
biktim artik yasamaktan
cekmekle biter mi bu hayat yolu
bu yalnizlik bu dert
bekleyecegim bekleyecegim
geri donmese bile
alistim kaderin zulmune artik
bana gulmese bile
kaderimin oyunu
(bkz: kader)
orhan gencebayin gencleri depresyona sokuyor iddiasiyla yasaklanmasi muhtemel sarkisi. ama yasaklanmasin, severek dinliyoruz.
(bkz: orhan baba)
(bkz: orhan baba)
haluk levent tarafından da yorumlanmış, bir orhan gencebay klasiği. sözlerin etkileyiciliği bir yana hem orijinal halinin hem de coverının solo kısımları insanı kendinden alır başka boyutlara taşır. cover ı orijinal halinden farklı kılan nokta, şarkının sözlerinin bitiminden sonra ayrıca bir elektrogitar solo performansı sergilenmesidir. ben naçizane derim ki sözler için dinleyen orhan gencebay ın ağzından o melodramik sözleri dinlemeli ancak enstrümantal güzellik açısından da haluk levent coverı hor görülmemelidir.
geri dönmez artık giden sevgililer
her ümit ufkunda ağlıyor gözler...
bitmeyen çilenin derdin sarhoşuyum
kahredip geçiyor en güzel günler...
geri dönmez artık giden sevgililer
her ümit ufkunda ağlıyor gözler...
bitmeyen çilenin derdin sarhoşuyum
kahredip geçiyor en güzel günler...
haluk levent biraz daha sert ve hızlı söylemiştir bu şarkıyı.bu yüzden sinirliyken haluk levent versiyonu,üzgünken ve kırıp dökecek takati kendinde bulamadığında orhan gencebay versiyonu dinlenmelidir kanımca.
bir de ajda pekkan söylemiştir bu sarkıyı son albümünde.
ajda pekkan son albümünde de söylemiştir bu şarkıyı keza yıllar yıllar once başka bir albümünde sölemiştiydi.
giriş introsunu hangi müzik aletinden hangi üstadın elinden dinlersem dinliyeyim,o notalar ve melodi mutlaka nokta vurusu yapar bunyemde.
isterse eşek osursun ama o melodiyi çıkarıyorsa yine delirir yine deliririm.
isterse eşek osursun ama o melodiyi çıkarıyorsa yine delirir yine deliririm.
bu sarkiyi dinledikten sonra, orhan gencebaya neden orhan baba dendigini bir daha anliyor insan.
şarkının ajda pekkan yorumu dinamik müzikal düzenlemesiyle hem daha zengin hem de çok daha dramatiktir.hatta resmen
üzücüdür.gitarlar ,kemanlar ,trompetler ,ziller sonundaki lalala lala x2.
üzücüdür.gitarlar ,kemanlar ,trompetler ,ziller sonundaki lalala lala x2.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?