samuel beckettin en unlu ve turkiyede en cok sahneye cikarilan oyunu. absurd tiyatronun en onemli temsilcilerinden biridir. onceleri modernizmden ve ozellikle james joycetan etkilenen yazar ilk eserlerinde (ozellikle romanlarinda) okuyani zorlayacak cumleler kurmayi tercih etse de godotyu beklerkende bu durum tersine cevrilir, acik, kesin, kisa cumleler kullanilir; okur cumlelerden degil, eserin tumunden etkilenir. az bilinen kelimeler kullanilmaz. yazar bunu daha iyi basarabilmek icin bu eseri (ve bundan sonraki bircok eseri) sonradan ogrendigi fransizcayla yazmayi yeglemistir. eser boyunca anlamsizlik temasi hakimdir. okuduktan veya seyrettikten sonra en cok tekrarlanan replik olan "we are waiting for godot" (godotyu bekliyoruz) repligi dilinizde dolanir durur. ikinci dunya savasindan hemen sonra yazilmis esere farkli yonlerden yaklasabilmek icin savas ortamini da dusunebilmek ve gondermeleri kacirmamak eserden daha cok zevk almanizi saglar.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?