gazali’ye gore insan en buyuk idealine dunyada kavusmak icin bedeninin devamliligina dolyisiyla gida ve benzeri ihtiyaclari ortaya cikacak..bu ihtiyaclar dogada islenmis ve cogu islenmemis olarak bulunmasi sebebiyle islenmisleri kendince tedarik edecek ama islenmemisler icin baslalarinin varligina yardimina ihtiyac duyacaktir..bunun sonucu is birligi ve gorev paylasimi yoluna giderek insanla iktisadi faaliyetlerde bulunacaktir..kanaatimce marx’in savlariyla benzerlik arzediyor lakin amac insan degil insanin en buyuk ideali olan allah ile unsiyet peyda etmek..
bu iktisadi faaliyetlere katilmak insanda dini ve ahlaki problemlere yol acacaktir ..bu nasil ortaya cikiyor..
gazali freuda benzer bir sekilde ifade ederek bunu insanda bulunan gudulerden "din saiki" ve "heva saiki" nin birbirleri uzerinde egemenlik kurma arzusuna bagliyor..bir ic catisma..yani din gudusu arzu ve isteklere gem vurarak insani hayvandan ayiriyor ama heva gudusu insani bunlara yonlendirerek hayvana yaklasmasi egilimi sergiliyor..iktisadi hayat heva saikini guclendirir mahiyettedir gazali’ye gore..
gazali bu noktada saflik(!) ornegi sergileyerek riyazet yani ahlaki terbiye devreye sokuyor. ahlak terbiyesi kendine yakin olan din saikine yardim ediyor..
edit:bilgi gazali’ye gore dogrulugu acisindan suphe barindirmayan inanilmak zorunda kaldigimiz bilgidir..bilgi sahibi olmak adina gerceklerden uzaklasmamak icin alinmis bir tedbir.
edit2:bilimsel gercekliginin olcutunun, modernite tarafından ilan edilen maddi doga yasalari olmasini, sekuler dunya gorusunun eseri oldugunu soyluyor el-mesire..
freud gençligi
böyle gençler yoktur, bu ne komik.
onun gençliği demek neye istinaden? bilimi takip etmek birşeyin genci mi yapar?
http://tr.wikiquote.org/wiki/sigmund_freud
buyurun birazda bilgi sahibi olalım.
kitap okuyalım falan mesala.
onun gençliği demek neye istinaden? bilimi takip etmek birşeyin genci mi yapar?
http://tr.wikiquote.org/wiki/sigmund_freud
buyurun birazda bilgi sahibi olalım.
kitap okuyalım falan mesala.
tam anlamıyla bilmeden anlamadan yorum yapılmaması gereken gençler.
aynaya bakmaya korkan gencliktir.baksa bile kendini begenmeyenlerdir.nitekim freud´a göre eger bir er kisi aynada kendini yüzünü begeniyorsa o kisi totostur,escinseldir,ibnedir.lakin aynada gördugu yüz sonucta bir erkege aittir.
freud bir yol gösterici değil yolun altını karıştıran bir ustadır. hareketlerimizin tabi ki bir kısmını cinsel dürtüler belirlemekte.
bunu ahlakla birleştirip incelemek düpedüz saflıktır, barbarlıktır zira tecavüz freuddan öncede vardı. çocukçuluk, eşcinsellik v.s. freud bunların altına inmeye çalışan bir savaşçıdır. psikoloji onunla gerçek kimliğine kavuştu ve bunun adı deşifredir. canınız yanıyorsa bu sizin önyargınızdır!
marx’a gelince, bilimle felsefenin birleşme noktasında; darwin’in üstüne çıkarak şu an bilimin buluşlarını incelemek( örneğin evrim moleküler düzeyde ispatlandı) daha önemli. o dönemde daha dna bilinmiyordu. o dönemin bilimi şu an sıradan bile değildir. o halde hala darwini tartışmak belli ki kolayına gelmekte insanların.
maddiyata gelince bu marksizimle zerre ilgisi yoktur. eğer ki sizlerin zerre fikri olmadığı kapitalizmin derinliklerine okunsa taraflarınızdan paranın güç olma olgusunda idealizm gibi akımların rolünü anlar belki ipe sapa gelir şeyler düşünebilirdiniz.
sorun var mutlaka!!!!
ama bakarmısınız bunu freud’da arıyoruz! ne acizlik.
bravo gençlik siz inanın bilim ve ilim yolundasınız!
bunu ahlakla birleştirip incelemek düpedüz saflıktır, barbarlıktır zira tecavüz freuddan öncede vardı. çocukçuluk, eşcinsellik v.s. freud bunların altına inmeye çalışan bir savaşçıdır. psikoloji onunla gerçek kimliğine kavuştu ve bunun adı deşifredir. canınız yanıyorsa bu sizin önyargınızdır!
marx’a gelince, bilimle felsefenin birleşme noktasında; darwin’in üstüne çıkarak şu an bilimin buluşlarını incelemek( örneğin evrim moleküler düzeyde ispatlandı) daha önemli. o dönemde daha dna bilinmiyordu. o dönemin bilimi şu an sıradan bile değildir. o halde hala darwini tartışmak belli ki kolayına gelmekte insanların.
maddiyata gelince bu marksizimle zerre ilgisi yoktur. eğer ki sizlerin zerre fikri olmadığı kapitalizmin derinliklerine okunsa taraflarınızdan paranın güç olma olgusunda idealizm gibi akımların rolünü anlar belki ipe sapa gelir şeyler düşünebilirdiniz.
sorun var mutlaka!!!!
ama bakarmısınız bunu freud’da arıyoruz! ne acizlik.
bravo gençlik siz inanın bilim ve ilim yolundasınız!
freud der ki;
"destrudo sonunda libidoyu alt edecektir."
yani freud gençliği, boşa kasma freudunu dinle ve libidonu öldür, destrudo seni bulup hem onu hem seni öldürmeden önce.
"destrudo sonunda libidoyu alt edecektir."
yani freud gençliği, boşa kasma freudunu dinle ve libidonu öldür, destrudo seni bulup hem onu hem seni öldürmeden önce.
ey freud gencligi!!!
birinci vazifen tum sehvani durtulerini ilelebed muhafaza ve mudafa etmektir..mevcudiyetinin ve istikbalinin yegane temeli budur..bu temel senin en kiymetli hazinendir.
istikbalde dahi seni bu hazineden mahrum etmk isteyecek dahili bedhahlarin olacaktir..iste bu ahval ve serait icinde dahi vazifen tum cinsel gudulerini durtulerini ve sehvetini muhafaza edip mevcud olan itici gucunu icra etmendir..
muhtac oldugun iktidar damarlarindaki asil kan basincinda mevcuttur!!
madem sen turk gencisin, gosterdiginde urkuteceksin!!
ne mutlu sevisebiliyorum diyene!!
hitabesinin muhatabidir..
aslinda yalnizca genclik acisindan degerlendirme yapmak abaliya vurmak gibi olsa gerek..cunku hayat evreleri birbirinden bagimsiz degil..cinsel gudulerin doruk noktasinin genclik evresine denk gelmesindendir belki bu atif..birazda kizim sana soyluyorum gelinim sen isit..
yukarida bahsi gecen yasam tarzinin olusumundaki modern batinin(!) etkisini prof. dr. abdulvehhab el-mesiri’nin bir tesbitinden yola cikarak izah etmek istiyorum..modern bati paradigmasini ceyrek yuzyillik bir analiz surecinden gecirerek sonuclandiran dusunur marx’in sosyolojide, darwin’in biyoloji ve antropolojide, freud’un ise psikolojide ileri surdukleri seylerin "global indirgeme"ye veya "kuresel degersizlestirme"ye sebebiyet verdigini ileri surmus..
bu uclemenin insan tasviri bu baglamda konuya aciklik getirecek..
freud insani "cinsel durtulerini denetim altina almasi gereken olumsuz ve yikici varlik" olarak degerlendirmis ve insan davranislarinin itici gucunu cocuklukta ki cinsellige baglamis..yani insani sehvet ve libidoya indirgemis..
marx, 1844 felsefe yazilarinda "insan, bir tur varligidir" demis ve "insan dogasi" yerine "tur olusu" kelimelerini kullanmistir.marx’a gore "dogal iliskilerin yerini uretim ve mulkiyet sisteminin belirledigi iliskiler almistir".bu gorusler isiginda(!) insan uretim- tuketim kisirdongusunde materyal olarak yerini sabitlemis yorumunu yapabaliriz..insan bir materyal’e indirgenmis baska bir deyisle..
darwin ise malumunuz..maymuna inkilab ettik vesselam..
gunumuze bakiyorum da "toplumumuz okumaktan, bilimden uzak" soylemlerinin aksine bilimle barisik(!) bir toplum oldugumuzu dusunuyorum..nerdeyse freud’u, marx’i ve darwin’i hafzetmisiz, yalamis yutmusuz ogretilerini..cinsel durtumuz mevcudiyetimizin yegane temeli olmus..iste size birkac ornek:
"16 aylik bebege tecavuz.."
"17 yasinda x.y. adindaki genc 6 yasinda bir cocuga tecavuz etti.."
"bir ilkogretim okulunda, besinci sinif ogretmeni ogrencilerine agir tacizde bulundu."
"ogretmenine asik olmus, karsilikk bulamayinca canina kiyan genc."
maltepe camii onunde aleni sekilde porno cd satan seyyar satici..buna bizzat ben sahit oldum.#622214
arka sayfalarindan tanrica resimleri eksik etmeyen yazili basin ve gorsel basinin absurt yayinlari..
yakinda fuhus sektoru calisanlari "serbest teshir" icin yuruyus yaparlarsa sasirmayin.
yozlasmanin kaynagi ruhumuzun zaafi degil...vucudumuza esir olusu...
derken uretim-tuketim carkinin dislisi haline gelmisiz..100 $ ikramiye icin kliselere akin eden genclerimiz..
uyusturucu ticaretinde kullanilan cocuklar.. evliliklerimiz "ticari akit" haline gelmis #651483
..
insana deger yerine fiyat bictigimizin delili degil mi bunlar??
gorsel basinda karsimiza cikan yarisma programlarindaki hediye kapma arzusuyla binbir turlu sebeklik yapan insanoglu kendini maymunlastirmamis mi??..partnerlerle, metreslerle surdurulen hayatta dogan cocuklara maymundan gelmedigimizi nasil aciklariz??
peki bu durumdan sikayetci miyiz? sorunun cevabi cemil meric’in su sozunde gizli:
"ahtapotun kiskivrak yakaladigi insan tercih hakkindan mahrumdur...ya olecek ya kurtulacaksin...ama sen ne olmeye razisin ne kurtulmaya cabaliyorsun."
cocuklarimizi, isim-soyisimlerini noktalayipta kimliklerini gizleyerek koruyamayiz..
genclerimizi, sex-para-guc teslisine kurban vererek adagimizdan muaf olamayiz..
buyuklerimize seslenmek isterim, "yangindan kacar gibi sorumluluktan kacan"lardan olmayin..
spinoza der ki: "havaya firlatilan tas konusabilse mutlaka kendinin gezintiye ciktigini soyleyecektir." bizler kendimiz gezintiye cikmadik, sizin sorumsuzluklariniz bizi sokaklara firlatti..
biz biziz..biz esref i mahlukatiz..
uzgun edit:mustafa kemal ataturk’un genclige hitabesini secmem kesinlikle tesaduf degildir..ne kadar uzak oldugumuz anlasilir belki..
edit2:yukarida verdigim ornekler freud marx ve darwin’in el ele vererek "hadi bu dunyayi batiralim" mantigindan yola cikarak ilim yaptiklari anlamina gelmez..bu onlari tamamen reddetmeyi dogurur cunku..zira psikanaliz’in kurucusu freud’a ve sosyal hayata dair yaptigi gercekci tesbitlerin sahibi marx’a hakarettir bu dusunce..yaptiklari tesbitlerin yeterli olmadigi gercegini de gozardi edemeyiz elbette..
birinci vazifen tum sehvani durtulerini ilelebed muhafaza ve mudafa etmektir..mevcudiyetinin ve istikbalinin yegane temeli budur..bu temel senin en kiymetli hazinendir.
istikbalde dahi seni bu hazineden mahrum etmk isteyecek dahili bedhahlarin olacaktir..iste bu ahval ve serait icinde dahi vazifen tum cinsel gudulerini durtulerini ve sehvetini muhafaza edip mevcud olan itici gucunu icra etmendir..
muhtac oldugun iktidar damarlarindaki asil kan basincinda mevcuttur!!
madem sen turk gencisin, gosterdiginde urkuteceksin!!
ne mutlu sevisebiliyorum diyene!!
hitabesinin muhatabidir..
aslinda yalnizca genclik acisindan degerlendirme yapmak abaliya vurmak gibi olsa gerek..cunku hayat evreleri birbirinden bagimsiz degil..cinsel gudulerin doruk noktasinin genclik evresine denk gelmesindendir belki bu atif..birazda kizim sana soyluyorum gelinim sen isit..
yukarida bahsi gecen yasam tarzinin olusumundaki modern batinin(!) etkisini prof. dr. abdulvehhab el-mesiri’nin bir tesbitinden yola cikarak izah etmek istiyorum..modern bati paradigmasini ceyrek yuzyillik bir analiz surecinden gecirerek sonuclandiran dusunur marx’in sosyolojide, darwin’in biyoloji ve antropolojide, freud’un ise psikolojide ileri surdukleri seylerin "global indirgeme"ye veya "kuresel degersizlestirme"ye sebebiyet verdigini ileri surmus..
bu uclemenin insan tasviri bu baglamda konuya aciklik getirecek..
freud insani "cinsel durtulerini denetim altina almasi gereken olumsuz ve yikici varlik" olarak degerlendirmis ve insan davranislarinin itici gucunu cocuklukta ki cinsellige baglamis..yani insani sehvet ve libidoya indirgemis..
marx, 1844 felsefe yazilarinda "insan, bir tur varligidir" demis ve "insan dogasi" yerine "tur olusu" kelimelerini kullanmistir.marx’a gore "dogal iliskilerin yerini uretim ve mulkiyet sisteminin belirledigi iliskiler almistir".bu gorusler isiginda(!) insan uretim- tuketim kisirdongusunde materyal olarak yerini sabitlemis yorumunu yapabaliriz..insan bir materyal’e indirgenmis baska bir deyisle..
darwin ise malumunuz..maymuna inkilab ettik vesselam..
gunumuze bakiyorum da "toplumumuz okumaktan, bilimden uzak" soylemlerinin aksine bilimle barisik(!) bir toplum oldugumuzu dusunuyorum..nerdeyse freud’u, marx’i ve darwin’i hafzetmisiz, yalamis yutmusuz ogretilerini..cinsel durtumuz mevcudiyetimizin yegane temeli olmus..iste size birkac ornek:
"16 aylik bebege tecavuz.."
"17 yasinda x.y. adindaki genc 6 yasinda bir cocuga tecavuz etti.."
"bir ilkogretim okulunda, besinci sinif ogretmeni ogrencilerine agir tacizde bulundu."
"ogretmenine asik olmus, karsilikk bulamayinca canina kiyan genc."
maltepe camii onunde aleni sekilde porno cd satan seyyar satici..buna bizzat ben sahit oldum.#622214
arka sayfalarindan tanrica resimleri eksik etmeyen yazili basin ve gorsel basinin absurt yayinlari..
yakinda fuhus sektoru calisanlari "serbest teshir" icin yuruyus yaparlarsa sasirmayin.
yozlasmanin kaynagi ruhumuzun zaafi degil...vucudumuza esir olusu...
derken uretim-tuketim carkinin dislisi haline gelmisiz..100 $ ikramiye icin kliselere akin eden genclerimiz..
uyusturucu ticaretinde kullanilan cocuklar.. evliliklerimiz "ticari akit" haline gelmis #651483
..
insana deger yerine fiyat bictigimizin delili degil mi bunlar??
gorsel basinda karsimiza cikan yarisma programlarindaki hediye kapma arzusuyla binbir turlu sebeklik yapan insanoglu kendini maymunlastirmamis mi??..partnerlerle, metreslerle surdurulen hayatta dogan cocuklara maymundan gelmedigimizi nasil aciklariz??
peki bu durumdan sikayetci miyiz? sorunun cevabi cemil meric’in su sozunde gizli:
"ahtapotun kiskivrak yakaladigi insan tercih hakkindan mahrumdur...ya olecek ya kurtulacaksin...ama sen ne olmeye razisin ne kurtulmaya cabaliyorsun."
cocuklarimizi, isim-soyisimlerini noktalayipta kimliklerini gizleyerek koruyamayiz..
genclerimizi, sex-para-guc teslisine kurban vererek adagimizdan muaf olamayiz..
buyuklerimize seslenmek isterim, "yangindan kacar gibi sorumluluktan kacan"lardan olmayin..
spinoza der ki: "havaya firlatilan tas konusabilse mutlaka kendinin gezintiye ciktigini soyleyecektir." bizler kendimiz gezintiye cikmadik, sizin sorumsuzluklariniz bizi sokaklara firlatti..
biz biziz..biz esref i mahlukatiz..
uzgun edit:mustafa kemal ataturk’un genclige hitabesini secmem kesinlikle tesaduf degildir..ne kadar uzak oldugumuz anlasilir belki..
edit2:yukarida verdigim ornekler freud marx ve darwin’in el ele vererek "hadi bu dunyayi batiralim" mantigindan yola cikarak ilim yaptiklari anlamina gelmez..bu onlari tamamen reddetmeyi dogurur cunku..zira psikanaliz’in kurucusu freud’a ve sosyal hayata dair yaptigi gercekci tesbitlerin sahibi marx’a hakarettir bu dusunce..yaptiklari tesbitlerin yeterli olmadigi gercegini de gozardi edemeyiz elbette..
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?