ulan o kadar hype yaptık ama öyle bir tırt çıktı ki bir daha ön sipariş verirsem o parmaklarımı kesip ubiye yollasınlar.
birincisi hikaye ilk başta güze başlıyor, ama devamında hem saçmalıyor hem de alakasız bir sonla bitiyor. aslında alakasız demeyelim, ben hiç beğenmedim.
ikinci olarak oynanışta yenilik beklemiyordum ama var olan sisteminde içine sıçmışlar. rahat bir oynanış yok. gereksiz eklemeler oyuna ghost recon havası katmış. birine benzemeye çalışınca zaten sıçıyorsun.
görev mantığı tamamen isteğe bağlı yapılmış. yan görevler ile ana görev hissiyatı vereceğiz derken, ana görevlerin, yere yapışmış bok parçası kadar değersiz ve yan görevlerden ayırt edilemeyen kalitesi olmuş... bir yan göreve giriyorsun, rehine kurtaracaksın ama detaylar falan çok iyi, basit kurtarma işlemi hiç değil. bunları kurtarıyorsun sonrasında bölgenin en sağlam düşmanı geliyor, kendi başına güzel bir random hikaye çıkmış havası oluşuyor.
ama bir ana göreve giriyorsun adam sana diyor ki git bana balık tut. lan olum manyak mısınız. görevleri isteğe bağlı yapmak zaten başlı başına sığırlık. bir de kaliteyi düşürüp iyice sıçmışar bravo.
saymakla bitmez oyunun patatesliği ama bir örnekte şu var.
şimdi oyunda dört baş düşmanımız var. birisi father asıl ana düşman, diğer üç kardeş harita üzerinde belirli bölgelere sahip. misal a bölgesi john region, b bölgesi faith region ve son olarak c bölgesi jacob region. bu üç kardeşi öldürdükten sonra father ile son kapışmaya giriyoruz. yine her bölgeyi ele geçirince bizim adamlarımız orayı güya koruyor (halbuki bir sike yaradıkları yok)
burada her şey normal görünüyor ama oyunun gidişatı şöyle, her bölgeyi ele geçirmek için belli resistance puanı almamız gerekiyor. bu minimum 2000 ve yan görevler 100-200 civarı puan kazandırırken ana görevler 300 'e kadar resistance puanı veriyor.
işte asıl sorun burada başlıyor. her bölgede dost edilnebileceğimiz karakterler mevcut. ama istersek bu ana görevleri hiç yapmadan da bölgeyi ele geçirebiliyoruz. bu demek oluyor ki yan görev ile ana görev arasında fark yok ve ana senaryo diye bir şey yok oyunda. ulan bildiğin oyunda hikaye yok. bu nasıl kabul edilebilir. istesen oyunu hiç ana görev yapmadan bitirebiliyorsun... bu özgünlük sağlamaz aksine çok büyük bir yanlıştır.
bir ama görev, bir yan görev gideyim diyorsun bu sefer de hikayeden kopuyorsun. zaten ciddiyetten uzak havası olan oyunun tamamen ağzına sıçan bir durum.
başka neler var... heh evet, önceki oyunlardan alıştığımız outpost sistemi kalkmamış ama mecburi değil. diğer bir özellik radio tower olayını tamamen kaldırmışlar. yaptıkları iki hamle de oyunun içine sıçmış ve far cry oyunu hissiyatından uzak bir zemin oluşturmuş. haritanın her yerine istediğin gibi gitmekte özgürsün, madem öyle git gta oyna. öyle değil mi ? bu kilit özelliklerin kalkmaması lazımdı ve zorunlu tutulmalıydı.
silah özelleştirmeleri önceki oyundan farksız, yeni silah bir kaç tane gördüm. yenilik yerine ne getirmişler biliyor musunuz ? oyun içi parayla 10.000 dolara satılan silahı, istersek uğraşmadan gerçek para ile alabiliyoruz. şaka gibi ama gerçek. skin değil bildiğin oyunda ki her silahı eğer uğraşmak istermiyorsan cebinden ödeyerek alıyorsun. silah bölümüne gelen bomba yenilik kendisi.
daha yerin dibine sokulacak onlarca lüzumsuz, boş ve berbat içeriği var ki anlatmakla bitiremiyorum. bitirmeden önce oyuna puanı;
45/100 ... oynadığım en kötü far cry oyunu. serinin hastası olarak oynadığıma lanet ettiğim bir oyun oldu. dördüncü oyunun uzağından geçemedi maalesef...
40 puanı grafik, 5 puanı ise far cry oyunu olması.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?