turkiyenin $u andaki en me$hur ressami oldugu su goturmez bir gercek.fakat resimlerinden ba$ka her $eyle taniniyor adam.her acik oturum programinda boy gosterip fazlasi ile taninmi$tir yurdumuzda.en sonunda siyasete de atilmi$tir ki ben acikcasi uzun zamandir beklemekteydim bu $ekilde bir atilim kendisinden..ibrahim tatlises bile siyasete atilmi$ti.hey allahim.
bedri baykam
kucuk ya$inda harika cocuk olarak tanitilan ressam,siyaset adami.
sivil general gibi bir sifatla taninirdi bir ara.ordunun siyaset icindeki-ozellikle irticaya karsi olarak-yerinin taraftari olan insanlardan biridir.ordu satranc oynarken isimli kitabi okunmaya degerdir.2-3 sene once gecenin cok gec vaktinde pera palasin oldugu karanlik sokakta gormustum,karisi ve cocugu vardi yaninda.ne isi vardi orda o gece anlamadim.
siyaset yapmak yerine sanatini icra etse cok daha faydali biri olur.
kendisini di$a vurumcu bilirdik ama o mala vurumcu cikti
osuruktan tayyare sanatcisi. darbe taraftari, pasa yaltakcisi sozde demokrat
arabasini da ozel $ofor kullaniyor..gormemi$in arabasi olmu$ tutmu$ ozel $ofore vermi$..ah para sen nelere kadirsin.
hic kimseden sogumadim taninmi$ insanlar arasinda bu adamdan sogudum kadari ile..her $eyi ben bilirim, ben aydinim, ben $uyum ben buyum tavirlari ile insanlar uzerinde baski kurmaya cali$an, esasen gayet siradan bir insan olup kendisini gercek aydinlarla ayni kefeye koyabilme cureti yuzunden kimi insanlarin kendisine inanmalarini saglami$ adem ogludur kanimca..her agzi iyi laf yapan ve 5 kelimeyi yanyana getirerek bir cumle kurabilme a$amasini ba$ari ile gecen ki$i gercek anlamda aydin olsaydi, dunyada aydin olmayan insan sayisi aydin olan insan sayisinin ceyregi kadar bile olmazdi.ne zaman kimin ne oldugunu ayirt edebilecez ve her sikim hiyar diyene bir avuc tuzla kosmak durtusunden vazgecebilicez cok merak icerisindeyim..her ressami, her heykeltra$i, her yazari aydin olarak nitelendirip ba$imiza tac yaparsak bitmi$iz biz demektir.uyan artik yurdum insani uyan.
bedri baykam 1957 yilinda ankara’da dogdu. iki yasinda resim yapmaya basladi. alti yasinda ankara, bern ve cenevre’de ilk eserlerini sergiledi. harika cocuk olarak tanimlandigi 1960’li yillarda avrupa ve amerika’nin bircok sanat merkezinde surekli olarak sergiler acti, buyuk ilgi gordu. istanbul fransiz lisesi’ne devam eden bedri baykam 1975 yilinda paris’e tasindi. sorbonne universitesi’nde isletme ve ekonomi tahsili yapan baykam, bu fakulteden master aldi. paris’te ayni surec icinde l’actorat isimli ozel okulda aktorluk tahsili de yapti.
1980 yilinda amerika’ya tasinan sanatci, 1984’e kadar california college of arts and crafts’de resim ve sinema egitimi gordu. 1987 yilina kadar amerika’da kalan baykam, bu sure icinde de san francisco, new york, istanbul ve paris’te bircok sergiler acmaya devam etti.
1987’de atolyesini istanbul’a tasiyan baykam, bugune kadar 71 kisisel sergi acti, bircok grup sergisine katildi, bircok kisa metrajli film ve video filmleri cekti, kisa ve uzun metrajli filmlerde aktorluk yapti. baykam’in yayinlanmis onbir kitabi bulunuyor: "boyanin beyni" (1990), "27 mayis ilk askimizdi" (1994), "mustafa kemaller gorev basina" (1994 ), "monkeys’ right to paint" (maymunlarin resim yapma hakki) (1994), "odunsuz laik turkiye" (1995),"gecici anlar, kalici tatlar" (1996), "gozleri hep uzerimizde" (1996), "donemin rengi" (1997), "68’li yillar-eylemciler" (1998), "68’li yillar-taniklar" (1999), "maymunlarin resim yapma hakki" (monkeys’ right to paint’in turkcesi) 1999, "kuba ve binyilin suvarisi che" (2000)
cagdas yasami destekleme dernegi ve ataturkcu dusunce dernegi’nin aktif uyelerinden olan sanatci, ayni zamanda plastik sanatlar dernegi’nin de kurucularindan ve bu donem de 2. baskani. sosyal demokrat uc partinin birlesmesini saglamak amaciyla kurulan taban operasyonu hareketini, cesitli demokratik kitle orgutleri baskanlari ile beraber orgutleyen ve yonlendiren baykam, 1995 yili chp kurultayinda, chp parti meclisi uyeligine secildi ve bu goreve uc sene boyunca devam etti. daha once tempo, siyah-beyaz, cumhuriyet, aydinlik ve aksam’da kosesi olan ve uc yil boyunca "donemin rengi" isimli bir kultur tartisma programini prima tv’de hazirlayan ve sunan baykam, artist-skala sanat dergisinin genel yayin yonetmenligini yapiyor.
1999 aralik ayinda, 40 yillik sanat seruvenini ele alan retrospektif sergisi istanbul’da, akm’de acildi. amerikali yonetmen stefan r. svetiev’in "this has been done before" isimli filmi, sanatcinin tum kariyerini ve siyasi yasamini ele alan bir belgesel olarak ayni surecte tamamlandi. boyut yayin grubu ayni vesileyle baykam’in tum donemlerini biraraya getiren 480 sayfalik, "i’m nothing but i’m everything" isimli genis monografiyi yayinladi.
1997 mayis ayinda gazeteci sibel (yagci) baykam ile evlendi. ocak 1999’da ciftin suphi adini verdikleri ogullari oldu. halen istanbul’da resim calismalarina devam etmektedir.
kaynak:
http://www.boyut.com.tr/kisi.asp?kisiid=12
sonuc olarak sanatci, ve siyasetci kariyeri bu kadar yuksek seviyede olan bir insanyn, eserlerini, fikirlerini, eylemlerini tam olarak incelememek "kimmis bu amanin medyatik hem de bilmis gibi gorunuyor! hemen cizeyim uzerini pek zevkli" mantigindan baska hic bir seyle aciklanamaz. zira bir idil biret, bir suna kan, bir guher suher pekinel kardesler, ya da fazil say muzikte nasil global birer degerimizse bu insan da resim alanindaki degerimizden biridir. rimirimiley’e patlamak dogru bir davranis olabilir ama gundemde yer tutan her seyi rimirimiley tadinda algilayip zirvalamaya baslanirsa isin icinden cikilamaz.
1980 yilinda amerika’ya tasinan sanatci, 1984’e kadar california college of arts and crafts’de resim ve sinema egitimi gordu. 1987 yilina kadar amerika’da kalan baykam, bu sure icinde de san francisco, new york, istanbul ve paris’te bircok sergiler acmaya devam etti.
1987’de atolyesini istanbul’a tasiyan baykam, bugune kadar 71 kisisel sergi acti, bircok grup sergisine katildi, bircok kisa metrajli film ve video filmleri cekti, kisa ve uzun metrajli filmlerde aktorluk yapti. baykam’in yayinlanmis onbir kitabi bulunuyor: "boyanin beyni" (1990), "27 mayis ilk askimizdi" (1994), "mustafa kemaller gorev basina" (1994 ), "monkeys’ right to paint" (maymunlarin resim yapma hakki) (1994), "odunsuz laik turkiye" (1995),"gecici anlar, kalici tatlar" (1996), "gozleri hep uzerimizde" (1996), "donemin rengi" (1997), "68’li yillar-eylemciler" (1998), "68’li yillar-taniklar" (1999), "maymunlarin resim yapma hakki" (monkeys’ right to paint’in turkcesi) 1999, "kuba ve binyilin suvarisi che" (2000)
cagdas yasami destekleme dernegi ve ataturkcu dusunce dernegi’nin aktif uyelerinden olan sanatci, ayni zamanda plastik sanatlar dernegi’nin de kurucularindan ve bu donem de 2. baskani. sosyal demokrat uc partinin birlesmesini saglamak amaciyla kurulan taban operasyonu hareketini, cesitli demokratik kitle orgutleri baskanlari ile beraber orgutleyen ve yonlendiren baykam, 1995 yili chp kurultayinda, chp parti meclisi uyeligine secildi ve bu goreve uc sene boyunca devam etti. daha once tempo, siyah-beyaz, cumhuriyet, aydinlik ve aksam’da kosesi olan ve uc yil boyunca "donemin rengi" isimli bir kultur tartisma programini prima tv’de hazirlayan ve sunan baykam, artist-skala sanat dergisinin genel yayin yonetmenligini yapiyor.
1999 aralik ayinda, 40 yillik sanat seruvenini ele alan retrospektif sergisi istanbul’da, akm’de acildi. amerikali yonetmen stefan r. svetiev’in "this has been done before" isimli filmi, sanatcinin tum kariyerini ve siyasi yasamini ele alan bir belgesel olarak ayni surecte tamamlandi. boyut yayin grubu ayni vesileyle baykam’in tum donemlerini biraraya getiren 480 sayfalik, "i’m nothing but i’m everything" isimli genis monografiyi yayinladi.
1997 mayis ayinda gazeteci sibel (yagci) baykam ile evlendi. ocak 1999’da ciftin suphi adini verdikleri ogullari oldu. halen istanbul’da resim calismalarina devam etmektedir.
kaynak:
http://www.boyut.com.tr/kisi.asp?kisiid=12
sonuc olarak sanatci, ve siyasetci kariyeri bu kadar yuksek seviyede olan bir insanyn, eserlerini, fikirlerini, eylemlerini tam olarak incelememek "kimmis bu amanin medyatik hem de bilmis gibi gorunuyor! hemen cizeyim uzerini pek zevkli" mantigindan baska hic bir seyle aciklanamaz. zira bir idil biret, bir suna kan, bir guher suher pekinel kardesler, ya da fazil say muzikte nasil global birer degerimizse bu insan da resim alanindaki degerimizden biridir. rimirimiley’e patlamak dogru bir davranis olabilir ama gundemde yer tutan her seyi rimirimiley tadinda algilayip zirvalamaya baslanirsa isin icinden cikilamaz.
ilk attırdığı peçeteyi hala sakladığını geçenlerde açıklayan garip ressam , siyasi kişilik...
kalecinin bekareti delindi diyen aydin!
http://www.haberturk.com/newengine.php?haberturk=haber&@=244212
http://www.haberturk.com/newengine.php?haberturk=haber&@=244212
bugun itibari ile hakkinda 35 yil once attirdigi peceteyi sergilediginden dolayi teshircilik sucundan hakkinda dava acilan cilgin ressam.
(bkz: bedri baykam in spermini sildigi pecete)
(bkz: bedri baykam in spermini sildigi pecete)
kemik isimli romanından da anlaşılacağı gibi sapık bir şahsiyettir kendileri...
küçükken yediği süper çocuk damgasının şu anda süper adam olarak devam ettiğini ve herşeyden anladığını sanan,bu yüzden de her konuda konuşup ahkam kesme hakkını kendinde gören bi garip adam.
(bkz: allah yardım etsin)
(bkz: allah yardım etsin)
( orhan pamuk) türkiyeye dava için geldiğinde mahkemeninkarşısında , arkasında kalabalık bir grupla pamukyanı protesto etmeye gelen şahsiyet.öyleki bir pankart açmıştı; "hepiniz misyoner çocuğusunuz" demişti.ve hemyuhalamış hem de yuhalatmıştı.
reha muhtarda bunu köşesine taşımış " ne o pankart öyle hepiniz o.çocuğusunuz der gibi" diyerek ayar vermeye çalışmıştı.kim ne derse desin bu hareketiyle kalbimde yer etmiştir.
reha muhtarda bunu köşesine taşımış " ne o pankart öyle hepiniz o.çocuğusunuz der gibi" diyerek ayar vermeye çalışmıştı.kim ne derse desin bu hareketiyle kalbimde yer etmiştir.
(bkz: bedri)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?