sinemada gorselligi one cikaran japon yonetmen. filmleri cektigi mekanlar monet resimlerinden firlamis gibidir. aslinda bir komedi oyuncusuyken, oynadigi bir filmde yonetmenin kacmasi sonucu isi devralmis ve cok da basarili olmustur.
(bkz: dolls)
takeshi kitano
kitano herseyden once japonyada sinemaya yakuza filmleri cekerek baslamistir tamamen rastlantisal bicimde yonetme firsati eline
gecen ilk filmi violent cop u cekmis ancak ardindan sinemasina farkli boyutlar katmistir.
her zaman olmasada araliklarla oldukca entellektuel ve minimalist filmler ceken kitano bu film serisindeki ilk halkayi 1992 -yanilmiyorsam-de a scene at the see ile olusturdu
diyaloglari minimum etme hedefindeki bu film -
asya sinemasi kim ki duk ve wong kar wai gibi ismlerle surekli bunu hedeflemektedir-bas roldeki iki oyuncuyuda dilsiz olarak dusunulmeleriyle en ust boyutuna cikmistir.stand up gosterileri,yazarlik ve daha dusuk kaliteli yapimlarda oyunculuk yapan takeshi kitano bu filmiyle ozellikle avrupada ilgi uyandirmistir.
daha sonra 1999 yilinda kukijiro ile -bas rolde kendisi vardir- absurd bir komedi ile drami muthis bicimde harmanlamistir.bundan sonra zatoichi disinda doll gibi dev bir esere imza atmistir rashamondan sonra asya sinemasinin en carpici eserlerinden biridir ve adini mizogouchi
ozu gibi ustalarin yanina adini bu filmle yazdirmistir kitano.
oldukca farkli bir kisiligi olan bu komple sanatci daha once intihar girisiminde bulunmus ancak bunu reddetmistir.motoruyla yaptigi kazada yuzunun sol tarafi -yaniliyor olabilirim belkide sag- felc olmustur bu sebeple fotolarda ve yakin plan cekimlerde enteresan bir yuz ifadesi oldugu dikkat ceker.
gecen ilk filmi violent cop u cekmis ancak ardindan sinemasina farkli boyutlar katmistir.
her zaman olmasada araliklarla oldukca entellektuel ve minimalist filmler ceken kitano bu film serisindeki ilk halkayi 1992 -yanilmiyorsam-de a scene at the see ile olusturdu
diyaloglari minimum etme hedefindeki bu film -
asya sinemasi kim ki duk ve wong kar wai gibi ismlerle surekli bunu hedeflemektedir-bas roldeki iki oyuncuyuda dilsiz olarak dusunulmeleriyle en ust boyutuna cikmistir.stand up gosterileri,yazarlik ve daha dusuk kaliteli yapimlarda oyunculuk yapan takeshi kitano bu filmiyle ozellikle avrupada ilgi uyandirmistir.
daha sonra 1999 yilinda kukijiro ile -bas rolde kendisi vardir- absurd bir komedi ile drami muthis bicimde harmanlamistir.bundan sonra zatoichi disinda doll gibi dev bir esere imza atmistir rashamondan sonra asya sinemasinin en carpici eserlerinden biridir ve adini mizogouchi
ozu gibi ustalarin yanina adini bu filmle yazdirmistir kitano.
oldukca farkli bir kisiligi olan bu komple sanatci daha once intihar girisiminde bulunmus ancak bunu reddetmistir.motoruyla yaptigi kazada yuzunun sol tarafi -yaniliyor olabilirim belkide sag- felc olmustur bu sebeple fotolarda ve yakin plan cekimlerde enteresan bir yuz ifadesi oldugu dikkat ceker.
takeshis filmi ile icindeki lynchi de ortaya cikardigini dusundugum, yakuzalarla, palyacolarla ve daha bircokseyle ayni karede dalga gecmesini becerebilmis, yetenekli yonetmen.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?