(bkz: fars mitolojisi sözlüğü)
(bkz: nimet yıldırım)
ahura mazda
saf iyilik tanrısıdır. ehrimen ise saf kötülük tanrısıdır. bunlar sürekli savaş halindedir. düalizmde sürekli iki kutup arasında savaş vardır denge yoktur. ve bu savaşın sonunda ahura mazdanın kazanacağı kesindir. çünkü o saf iyilik ilkesidir. ahura mazda ile ehrimen hiçbir zaman ortak olarak çalışamazlar çünkü bunlar birbirinin tam zıttıdırlar. fakat sistemde enerjilerin geldiği yer tek olduğundan dolayı bu enerjiler evrendeki döngüyü ve dengeyi korumak adına birlikte çalışırlar.
bazı kaynaklarda mücadeleyi kesin olarak ahura mazdanın kazanacağı savı yanlıştır çünkü bu düşünce zerdüştlerin ahura mazdayı tek tanrı olarak görmelerinden dolayı olaya taraflı yaklaşımlarından doğmuştur. zerdüştler ahura mazdayı tek tanrı olarak kabul ettiği için kesin ahura mazdanın kazanacağını söylerler. oysaki ehrimen taraftarları bu mücadeleyi kesin ehrimenin kazanacağını söylerler. iran düalizminde ahura mazdanın kesin kazanacağı gibi bir bilgi/yargı/inanç yoktur.
(bkz: angra mainyu)
(bkz: tamus)
(bkz: satva)
bazı kaynaklarda mücadeleyi kesin olarak ahura mazdanın kazanacağı savı yanlıştır çünkü bu düşünce zerdüştlerin ahura mazdayı tek tanrı olarak görmelerinden dolayı olaya taraflı yaklaşımlarından doğmuştur. zerdüştler ahura mazdayı tek tanrı olarak kabul ettiği için kesin ahura mazdanın kazanacağını söylerler. oysaki ehrimen taraftarları bu mücadeleyi kesin ehrimenin kazanacağını söylerler. iran düalizminde ahura mazdanın kesin kazanacağı gibi bir bilgi/yargı/inanç yoktur.
(bkz: angra mainyu)
(bkz: tamus)
(bkz: satva)
eski iran dini zerdüştçülüğün, kötülük ilkesi ya da tanrısı olan ehrimenle sürekli bir mücadele, ya da savaş hali içinde olmakla birlikte, zerdüştçü iyimserliğin bir ifadesi olarak, sonunda mutlak bir zafer kazanacak olan baştanrısı, iyilik ilkesi.
zerduştluk dinin tanrısıdır, tekdir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?