film hakkındaki tum spekulatif yorumlamalara zamanında stanley kubrick oldukca mutevazi cevaplar vermistir. entellektuel heyezanlar icerisinde olan belli bir kesim her ne kadar bu cevapalra kulaklarını kapsada film senaryo olarak degil yonetmenlik olarak cıgır acmıstır. zaten stanlet kubrickte tam olarak bunu istemistir ve bunu her fırsatta dile getirmistir.
yanlıs bildigimiz dogrulara bakarsak;
-abi hal diye bilgisayar var o aslında ibme gonderme, neden? cunku stanley kubrick kapitalist gelismlere sıcak bakmıyor ve analdı sonumuzun bu yapay zekadan gelicegini o yuzden direk ibm demeden bize felketi gosteriyor.
gercek: stanley kubrick oldukca net acıklamıstır bu konuyu; film produksuyon asamsındayken sponsor aranmaktadır yonetmen bilgisyrın adını ibm koymak sitemistir boylece gizli reklamdan para alıcaktır. fakat ibm yetkilileri saldırgan bir bilgisyar ile reklam yapmka istemezler boylece olducka sıradan bir sekilde yapay zekanın adı bir harf geriye giderek bulunur.
-abi siyah duvarlar varya o aslında metafor bisi, o siyah duvarlar aslında filmin ozu vs...
gercek: yine stanley kubrick kendi agızyla bu komik heyezanları savusturmustur.
"o siyah tabletlere neden takılındı anlamıyorum. ben onları sadece estetik oldukları ve guzel durdukları icin koydum, hic bir anlam ifade etmiyorlar."
zaten filmin senaryodan ziyade yoentmelik ve estetik bas yaptı oldugunu filmin genel yapsına bir goz atarakta cozbiliriz. zira maymunun fırlattıgı kemikten uzay mekgine gecisten tutunda; klasik muzik esliginde uzayda vals yaprcasına suzulen uzay mekikleri bunun en buyuk kanıtıdır...
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?