bohemian rhapsody

0 /
utopiano
bu $arkiyi anneanneme dinlettigimde "bu adam musluman midir?" diye sormu$tu ve ben kopmu$tum.
solosuyla beni koparan $arkidir ayrica. sozleri de $oyledir:

is this the real life?
is this just fantasy?
caught in a landslide,
no escape from reality
open your eyes, look up to the skies and see,
i’m just a poor boy, i need no sympathy,
because i’m easy come, easy go, little high, little low,
any way the wind blows doesn’t really matter to me, to me

mama just killed a man,
put a gun against his head, pulled my trigger, now he’s dead
mama, life had just begun,
but now i’ve gone and thrown it all away
mama, ooh, didn’t mean to make you cry,
if i’m not back again this time tomorrow,
carry on, carry on as if nothing really matters

too late, my time has come,
sends shivers down my spine, body’s aching all the time
goodbye, ev’rybody, i’ve got to go,
gotta leave you all behind and face the truth
mama, ooh, i don’t want to die,
i sometimes wish i’d never been born at all

i see a little silhouetto of a man,
scaramouche, scaramouche, will you do the fandango
thunderbolt and lightning, very, very fright’ning me
(galileo) galileo (galileo) galileo, galileo figaro
magnifico i’m just a poor boy and nobody loves me
he’s just a poor boy from a poor family,
spare him his life from this monstrosity
easy come, easy go, will you let me go
bismillah! no, we will not let you go
(let him go!) bismillah! we will not let you go
(let him go!) bismillah! we will not let you go
(let me go) will not let you go
(let me go) will not let you go (let me go) ah
no, no, no, no, no, no, no
(oh mama mia, mama mia) mama mia, let me go
beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me

so you think you can stone me and spit in my eye
so you think you can love me and leave me to die
oh, baby, can’t do this to me, baby,
just gotta get out, just gotta get right outta here

nothing really matters, anyone can see,
nothing really matters,
nothing really matters to me

any way the wind blows
lazutlivera
guzel turkcemize soyle cevirebiliriz

gercek hayat bu mu
yoksa bu hayal urunu mu
bir toprak kaymasina yakalandim
gercekten kacis yok
ac gozlerini, gokyuzune bak ver gor
ben zavalli bir cocugum, ama acimaniza ihtiyacim yok
cunku kolay gelip kolay giderim
biraz yuksek, biraz alcak
ruzgar nereden eserse essin benim icin farketmez

anne, birisini oldurdum
silahi dayadim kafasina, tetigi cektim ve simdi olu.
anne, hayat yeni baslamisti
ama ben hepsini bir kenara attim
anne, seni aglatmak istememistim
eger yarin bu saate kadar geri donmezsem
devam et, devam et, hic birseyin onemi yokmus gibi

cok gec, vaktim geldi
sirtim urperiyor, vucudum devamli agriyor
elveda herkese, gitmem gerekiyor
sizi geride birakip gercekle yuzlesmem gerek
anne, olmek istemiyorum
bazen keske hic dogmamis olmayi diliyorum

bir adamin kucuk siluetini goruyorum
scaramouche, scaramouche fandango yapacak misin
firtinalar kopuyor, beni cok korkutuyor
gallileo, figaro
magnifico; ben zavalli bir cocugum, beni kimse sevmez
o zavalli bir cocuk, zavalli bir aileden
bu canavarliga karsi hayatini bagislayin
kolay gelir, kolay giderim, beni birakicak misiniz?
bismillah! hayir, seni birakmayacagiz
birakin
birakmayacagiz
mamma mia, birakin beni
beelzebub benim icin bir iblis bekletiyor

demek beni taslayip gozume tukurebilecegini saniyorsun
demek beni sevip olume terkedebilecegini saniyosun
bebegim, bunu bana yapma
sadece cikmam, sadece buradan cikmam gerek

hic birseyin onemi yok, herkes bunu gorebilir
hic birseyin onemi yok
benim icin hic birseyin onemi yok
underpressure
queen’in efsanevi parçası.
guiness dünya rekor kitabı’nın düzenlediği ve 31
bin kişinin katıldığı oylama sonucunda tüm zamanların en iyi şarkısı seçildi.
şarkının öyküsü ilginçtir.
bu şarkı bitip plak şirketine yollandıktans onra, plak şirketi şarkının çok uzun olduğunu ve bunu single yapmalarının mümkün olmadığını söyleyip gruptan şarkıyı kısaltmalarını ister. grup elemanları ise bunu yapamayacaklarını söyleyip "yayınlamak zorunda değilsiniz," der. ardından şarkı bir radyoda patlar ve binlece istek alır. daha sonra 45’lik olarak piyasaya çıkar. ve o gün bugündür mükemmelliyetini korur.
ferddie nin her kıvama grebilen sesiyle hayat buldurduğu ve dinleyiciye tekrar tekrar dinleme hissi uyandırdığı eşsiz şarkı.
bir opera-rock harmanı şarkısı.
anlatımına kelimelerin yetmediği şarkı.
her gün dinlenilmesi gereken, yangında ilk kurtarılacak cd ler listesinde birinci olan şarkı.


underpressure
queen’in a night at the opera adlı albümünden bir şarkının adı. freddie mercury imzalı imkansız bir şarkıdır.

queen’in bütün parçaları çok güzeldir evet, ama bohemian rhapsody’nin bunlar arasındaki yeri ayrıdır.

bu şarkıyı ayrı yapan o kadar çok şey var ki... opera tarzıyla başlaması, sonra piyano ve bas gitarın beraber parçaya girmesiyle birlikte freddie’nin harika yorumu, parçanın yavaş tempoda ilerlerken birden hızlanıp opera tarzına geçmesi, sonrasında tüm enstrümanlarla birlikte hızlı bir tempoda bütünüyle bir rock parçasına dönüşmesi... ve ardından harika bir elektro resitaliyle birlikte şaşırıcı bir geçişle insanın ruhuna işletecek bir melodiyle yavaşlaması... ve hepsinden önemlisi freddie’nin şarkıya verdiği ruh, o his yoğunluğu, o değişken hava, şarkıdaki melankolik tat, sonraki coşkulu ses...

queen hariç hiç bir gruba ve freddie hariç hir bir sese yakışmayacak ve nasip olmayacak bir şarkıdır...
underpressure
şarkıyla ilgili yukarıdaki bilgilere ek olarak; 1991 yılında, freddie mercury’nin ölümünden sonra, hiç değiştirilmeden tekrar listelere girmiş, 1 numaraya yükselmesiyle bu başarıyı yakalamış ilk şarkıdır.
bgat
bu şarkının sadece opera bölümü için 3 hafta stüdyoda çalışıldığı düşünülürse, tüm zamanların en iyi şarkısı seçilmesinin tesadüf olmadığı anlaşılabilir.
lazutlivera
freddie mercury oldugu zaman o zamanki turk gazetelerinde ismi bohemya rapsodisi olarak telaffuz edilip orjinallikden cikarilmistir.
reddevil
bir sürü coverı yapılan şarkıdır.en ilgnçlerinden birisi de wierd al yankovic ve ozzy osbourne coverlarıdır.tavsiye edilir.
su hayat bitsede gitsek
yuzyılın gelmıs gecmıs enguzel parcalarından biridir
hatta ılk ucte oldugu solenır. .yapı itibari ile muthıs dir.giris gelisme sonuc olarak son bulur.edebiyat muzık sanat alayı bı yerde.zekanın dehanın kanıtı budur.sozlerı anlasılırsa etkisi arttırılmıs olucak tır.bu sarkıyı ılk dınledıkten sonra freddie mercury e bunu bize yapmıcaktın dedim sonra aids oldugunu ogrendım ve hemen sonra oldugunu ..bunu bize kendıne muzıge insanliga yapmıcaktın dedim .tesekkur ederim ki sana freddie sevdicegi bulmama bile sebebiyet vermıs sarkıdır bu .huzur ıcınde yat.
linear approximation
ilk dinledigimde ’ne?,bismillah mi dio bu?’ seklinde tepki verdigim sarki.hala daha anlamis deilim neden bu sozlerle bi sarki yaptigini.hatta mustapha die bi sarkisi da vardir queen’in.
bgat
queen deyince müzikalitenin ne demek olduğunu anlayan insanlar için somut bir örnek olan şarkımız. 15 yıl arayla listelerde 1. sıraya yükselen tek şaheser olduğunu bilmem daha önce kimse yazmış mıydı burada. 1992 yılındaki freddie mercury anma konserinde axl rose ile elton john birlikte söylemişlerdi bu eseri.
aello
"i’m just a poor boy and nobody loves me" derken o kadar sevimli çıkar ki sesi, pek şeker olur o anda şarkı.
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol