kesinlikle doğru dürüst söylenemeyen, hele özellikle stadyumlarda söylendigi zaman her kafadan farklı farklı sesler çıkan, bizim yani türk müziğinin yapısıyla asla bağdaşmayan istiklâl marşının bestecisi. çünkü:
"korkmaaa sööönmeeez bu şafaaaak laaardaa yüüüzeeen al sancaaak, sönmeden yuuurdumun üstünde tüteeen en son ocak o be!"
şeklinde bir marş okunamaz. çünkü türk milleti böyle konuşmaz. iste zeki üngör böylesine saçma bir besteyi yaparak o istiklâl marşının anlamının, sözlerindeki derinliğinin kaybolmasına neden olmuştur. çünkü yaptığı beste klâsik batı müziğinden esinlenilmiş bir bestedir, yani bize ait değildir. çünkü bu marşın bestesinde müzik egitimi alan insanların çok iyi bileceği bir müzik terimi olan prozodi hatası vardır. yani zeki üngör bu marşı bestelerken prozodi hatası yapmıştır. yani belli bir sisteme göre bestelememistir istiklâl marşını bestelerken. bestede sistematik bir hata vardır.
erkin koray üstat da bu konuda benimle aynı fikirdedir zaten. kendisi zaman zaman roportajlarında istiklâl marşının yanlış bestelendiğini, zeki üngör’ün hatalı bestelediğini, yeniden bestelenmesi gerektiğini söylemistir ve demistir ki: "istiklâl marşını bana versinler, ben yeniden besteleyeyim."
yine bir başka bir üstat, cinuçen tanrıkorur hoca da bu konuda çok keskin tespitleri vardır ve zeki üngör’ün, marşı yanlış bestelediğini söylemiştir.
ama bu saatten sonra zeki üngör’ün bestesini degiştirip, istiklâl marşını yeniden besteletmek zor bir şey olsa gerek...
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?