10000 days

asure aromali ulker cikolatali gofret
ænima’dan sonraki en iyi tool albumu olabilir 10000 days. albumu yaklasik bir 4 kere felan daha dinledim ama daha bir can kulagiyla. bu albume izninizle "sentez" albumu demek istiyorum. opiate’den bile bir cagrisim iceren sarkisi var. aenima’dan, lateralus’tan, undertow’dan... inanilmaz bir album olmus. ama bunun icin dinlemek dinlemek ve can kulagiyla tekrar tekrar dinlemek gerekiyor.

sarkilari teker teker ele almak lazim.
vicariousla baslayalim. vicarious, tool’un konvansiyonel acilis sarkilari gibi, direkt bastan damar yolunu bulalim sonrasinda ne zerkedecegimize karar veririz sarkisi... stinkfist gibi, intolerance gibi, grudge gibi... hepsinin sentezi. sözler ise daha cok sober modunda. böyle diyorum, hemen "yeme bizi sakir" denmesin, zira sober’da didaktik sarki, direktman ele aldigi spesifik bir konusu var. burada da hedef tahtasina oturtulan bir nesneden söz etmek oldukca makul.

akabinde jambi geliyor. aslen her sarkida kullanilan gitar rifflerini, onceki albumdeki benzerleriyle karsilastirmistim ve "aa evet bu da suradan" demistim ancak pc basina oturunca net olarak hatirlamiyorum pek. misalen bu sarkida ænema benzeri yerler vardi. "flush it all away" "wish it all away"...

sonraki sarki, baslangictan yaklasik 75 saniye sonra aslen kendisini duyurmaya baslayan bir damar sarki. wings for marie (part one). bir agit. maynard james keenan’in ölen annesine yazdigi her taraflarda söylenegeliyor zaten bizim yinelememize gerek yok. bu sarki daha evvelki tool sarkilarina benzemiyor. oturdum ciddi ciddi dusundum. yok. akabinde baslayan 10000 days (wings part two)de kullanilan bazi efektleri undertow albumunden hatirlayabilirsiniz. ama sadece bir anlik animsama seklinde. ayrica bazi gitar kaliplari lateralustaymissiniz hissini verebiliyor. animsama ve his seklinde... tekrar degil. tarz. sarkida arada patlamalar yasaniyor. dis sikma refleksi olan bir insansaniz, bu piklerde ziplamak isterken akabinde gelen agitsal kisimda sinmek durumunda kalip inanilmaz dis sikabiliyorsunuz. bunu farkettim.

the pot’ın girisinde "kim bu?" demeyen kirmizi kicli yesil gagali papagandir. maynard efendim, baslangictaki kisi de... bu sarki, inanilmaz bir "opiate" turevi. gerek gitarlar olsun, gerek vokalin sarkiyi soyleyisi olsun. sarkinin ortasinda giren köprü kismina dikkat edilirse aslen wings for marie ile 10000 days’de kullanilan samplelarin burada da alttan alta devam ettigini ve dolayisiyla albumdeki devamliligi farkedebilirsiniz. sözlere gelecek olursak, bu sarkida "hooker with a penis" tadi almayan toolist var midir acaba? "who are you to wave your finger?" "and if i’m the man, then you’re the man, and he’s the man as well so you can point that fuckin’ finger up your ass."

lipan conjuring, bir mantra, bir eon blue apocalypse, bir intermission, bir negative ions aslinda. tool bunu cok seviyor.

lost keys de tool’un cok sevdikleri hususunda vaka raporu hazirlanabilecek kapasiteye sahip. message to harry manback’te italyan adam amerikan yankee’ye sayip sövüyordu. bu sarkida da hastaneye birakilmis bir vatandas ic cekmekte, bir hemsire ve bir doktor onunla iletisim kurmaya kasmaktadirlar. sarki degil. yine background muzigi harika.

lost keys hizlanarak akabinde rosetta stoned’a geciyor. aslen tool, disgustipated olsun, third eye olsun, faaip de oaid olsun, bu tarz "experimental" sarkilara son parca olarak yer veriyorlardi. ama bu defa sarki karsimiza 8inci olarak cikiyor. sarki sözleri oldukca esasli. bu sarkinin da rosetta tasinda yazanlarla stoned olma durumunun sentezi oldugu asikar. zira hiyeroglifler ile halusinasyonlar birbirine girmis. sarki bir 5 dk daha devam etse infilak edebilirsiniz.

intension, yarisindan itibaren bir anda atmosferi degistiren bir havaya sahip. tool yine yapmiz yapacagini. sarkinin girisinde 60nci saniyeden sora baslayan fisilti seklinde konusmalar aslinda "work hard, stay in school, listen to your mother, your father is right, son... jesus loves you" seklinde konusmalara delaletmis. (mis?) sarkinin devami da parcaliyor. akabinde right in two’ya geciyor.

right in two albumun gerek sözler gerekse muzik baglaminda en "ben tool’um" diyen parcasi. sözleri inceleyince, direkt lakrimolojinin devreye girdigini görebileceksiniz. melekler kösede durup soruyorlar "tanri neden insanlara özgür irade verdi ki?" diye. bu asamadan sonra melekler insanlarin yaptigi sacmaliklari gözlemliyorlar. savaslara bir gonderme var bariz sekilde. sarkinin sonunda, melekler köselerinde dis sikarak bekliyorlar, "ne zaman bitecek tum bu sacmaliklar" modunda... bu asamada sarkida third eye’da yer alan "prying open my third eye" kismindaki vurucu notalar yer aliyor. sonrasinda yavaslayarak yok oluyorlar. viginti tres (23) ile de album bitiyor....

dinlenmesi tekrardan salik veriliyor. tarafimdan.
bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol