cuma namazı

maliyeci
2 rekatlik fazdan sonra hizla uzaklastigimiz namaz.bir de zuhr-i ahir denilen bir hadise vardir ki hala hukmu nedir kilinmasi lazim mi degil mi anlayamadim.http://www.diyanet.gov.tr de bununla ilgili bir aciklama yapmislar.aynen copy paste yapiyorum.

"hz. peygamber’in cumanin farzindan once, nafile olarak bir namaz kilip kilmadigi konusunda fikih bilginleri, konuyla ilgili muhtelif rivayetlerden hareketle farkli gorusler ortaya koymuslardir:


cuma’nin farzindan once nafile bir namaz olmadigini ileri suren fakihler bulunmaktadir. onlara gore hz. peygamber, cuma namazi icin mescide gelince, namaz kilmadan dogrudan minbere cikmistir. sahabenin kildigi rivayet edilen namaz ise, sunnetle iliskisi olmayan nafile bir namazdir (ibn kayyim, zâdu’l-meâd, i/118-119). buna karsilik hanefî, mâlikî ve sâfiî bilginlerine gore, hz. peygamber, cuma namazinin farzindan once tahiyyetu’l-mescid disinda, nafile olarak namaz kilmistir. hanefîler bu namazin dort rekat oldugunu, digerleri ise belli bir rekat sayisiyla sinirli olmadigini belirtmislerdir (ibn humam, fethu’l-kadîr, ii/39; ibn kudâme, mugnî, ii/250; ibn abidin, reddu’l-muhtar, i/452). sahih hadis kaynaklarinda hz. peygamber’in cuma namazindan once nafile olarak namaz kildigina dair bir cok rivayet bulunmaktadir (ibn mâce, salat, 94; buhârî, cumu’a, 33, 39; ebû dâvûd, salât, 244).


hz. peygamber’in cuma namazindan sonra nafile olarak namaz kildigi konusunda ihtilaf olmamakla birlikte, bu namazin kac rekat oldugu konusunda gorus farkliligi bulunmaktadir. bu namaz, ebu hanife’ye gore bir selamla dort, sâfiî’ye gore iki selamla dort, ebû yûsuf’a gore ise dort rekatta bir selam ve iki rekatta bir selam vermek uzere toplam alti rekattir (ibn humâm, fethu’l-kadîr, ii/39; sirbînî, mugni’l-muhtâc, i/451). sahih hadis kaynaklarinda yer alan bazi rivayetlerde, hz. peygamber’in cuma namazindan sonra dort, bazi rivayetlerde ise iki rekat nafile namaz kildigi bildirilmektedir (ebû dâvûd, salât, 244; ibn mâce, ikâmetu’s-salât, 95; buhârî, cumu’a, 39). ibn teymiyye, ibn kayyim gibi bazi alimler, konuyla ilgili cesitli rivayetleri birlikte degerlendirerek, camide kilinirsa dort, evde kilinirsa iki rekat kilinabilecegi gorusune varmislardir.


zikredilen bu rivayetler, hz. peygamber’in cuma namazindan once ve sonra, ismi ne olursa olsun evde ya da camide nafile namaz kildigini gostermektedir. bu itibarla, cumadan once ve sonra kilinan namazlar, cuma namazina daha sonra yapilan bir ilave olmayip, hz. peygamber’in uygulamasina dayanmaktadir."

diyanet cuma’nin farzindan sonra kilinan bu namazin dine sonradan eklenmedigini soylese de lisedeki din ogretmenimin bu konu hakkinda soyledikleri yuzunden hala soru isaretleri var kafamda.neyse biz kilalim da fazlasi goz cikarmaz.



bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol