age of empires the conquerors

revenant
gecelerimi zindan eden, günlerce güneş yüzü görememin tek suçlusu. aşırı alçakça ve haince yapılmış ender oyunlardan biri. bir yandan hayatınızı elinizden alırken diğer yandan bunu bireyin kendisine farkettirmeyen ve etrafınızdaki uyarılara aldırış etmemenizi sağlayan çağımızın vebasıdır. bu zıkkıma başlayalı 8 sene oldu ve hala oyuna oturduğumda ilk defa başlıyormuş gibi heyecanlıyım. ensemble studios nasıl bu oyunu yaptıysa aynı başarıda tedavisini istiyorum.
yazargezer
haftalardır yapılan savaşlarda yenilgi yüzü görmemiştir sim. yenen olmamıştır kendisini ama bileneni çoktur. yine ikiye karşı bir yapılan bir savaşta düşmanını bozguna uğratan sim'im ağzından şu sözler dökülür:

- alayınız toplansanız yenemezsiniz. nihahahaha...

(konuşmalar, dalga geçmeler, yüksekten sallamalar) yeni bir kapışma planlanır. bir hafta sonra aynı gün, sim yanında bir dostuyla 6 düşmana karşı mücadele verecektir, rakipler oldukça kuvvetlidir, öyleki düşman son oyunda yanında olan arkadaşını bile takıma dahil etmemiştir. ama elde iki koz vardır, görüşmelerden iki taviz koparılmıştır:

- savaşın ne zaman başlayacağına sim karar verecek o ana kadar kimse keşif faaliyetlerinde bulunmayacak(savaşın başlama zamanı 15 dakika önceden bildirilecektir)
- oyun ayarlarını sim yapacaktır.

uykusuz geçen geçeler, rüyalara giren savaşlar, paladinler... akla bir fikir gelir.

adım adım sıralayalım bu taktiği.

- oyun ayarlarından harita arena, boyut giantic seçilir, team lock kapatılır.

- oyun başladıktan sonra sadece işçi ve trade card üretilir ve yine sadece ekonomi alanında teknoloji geliştirilir(140 işçi 60 trade card). aynı işlemi dost ülkeniz de yapar.

- yaklaşık 2 saat sonra aoe tarihinde görülmemiş bir ekonomik büyüklüğe ulaşılır.

- dost ülkeniz savaşta kullanmayı düşündüğünüz askerlerin (benim için - ispanyollar - paladinler ve atlı tüfekçiler) researchlerini yaparlar(convert edilememe özelliği geliştirilmemelidir.)

- surlardan aşadığaki şekil oluşturulur:

______________________________________________________
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|(sizin inşaa ettiğiniz kapı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .|(dost ülkenin inşaa ettiği kapı)
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
---------------------------------------------------------------------------------------
______________________________________________________
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|(sizin inşaa ettiğiniz kapı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .|(dost ülkenin inşaa ettiği kapı)
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
---------------------------------------------------------------------------------------
______________________________________________________
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|(sizin inşaa ettiğiniz kapı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .|(dost ülkenin inşaa ettiği kapı)
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
|. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
---------------------------------------------------------------------------------------

.
.
.

- öncelikle 70-80 kadar işçi öldürülür ve yerine rahip(30), kamikaze(40) ve mancınık(20) üretilir. rahiplerin toplu convertlerde sadece birinin gücünün düşmesini sağlayan geliştirme ile 2x hızlı geri dolum geliştirmeleri yapılmalıdır.

- kaynaklar dost ülkeye verilir ve dost ülke diplomasi ayarlarından düşman olarak seçilir.

- artık yapmanız gereken şey basittir, dostunuz asker üretip misyonerlik bölgesine yollayacak, rahipleriniz onu convert edecek ve bu sayede nüfus sınırına takılmadan istediğiniz kadar büyük bir ordu kurabileceksinizdir. dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da o askerlerinizi o bölgeden kısa zaman aralıklarıyla çekmenizdir, yoksa gelen askerleri convert edilmiş askerler öldürür, yazık olur.

- bu arada puan tablosunda isminizin yanında acayip işaretler çıkmaya başlayacak puanınız çok hızlı bir şekilde yükselecektir. düşmanlarınız homurdanacak, ne olduğunu anlayamayacaklar, meraktan dudaklarını kemireceklerdir.

- kısa zamanda öyle bir ordu oluşacaktır ki sadece destek için üretilen atlı tüfekçileri(450-500 cıvarında)bile numaralandırabilmek mümkün olmayacaktır.

- yanyana duran paladinlerinizi izlemek için en yüksek çözünürlüklü ekranda bile 2 kare geçmeniz gerekecektir. (toplam paladin sayısı da 1000 den az değildir.)

- savaşın 15 dk. sonra başlayacağı haber verilir.

- savaş başlar. düşmanların her iki ülkeye yaptığı saldırı kısa sürede(3-4 dakika) bittikten sonra ordular yürüyüşe geçer. yıldırım harbi doktrini uygulanır. bir taraftan düşmanların sur dışındaki kale, stable, baraks gibi yapıları yıkılırken, diğer taraftan town center a doğru yürüyüş başlar, kapılar kamikazelerle patlatılır. daha siz ilk ülkeyi işgal ederken düşmanlarınız oyundan çekilmeleri sizi mutlu edecektir, zaten önemli olan da budur, savaşmadan kazanmak.
dungeonemre
vayyy bu güzel platformda, en sevdiğim oyun ile alakalı -ki hukuk fakültesinde geçirdiğim zamanın 1/10u age of oynayarak geçerdi- bu güzel başlığı görünce çok duygulandım.

manyak bir age of oynayıcısıyımdır. o oyunda öğrendiğim birçok taktik sayesinde sayısal zekam gelişti. olaylara, karşıma gelen problemlere karşı analitik yeteneğimin fazlaca geliştiğini biliyorum.

ileride çocuğum olursa, mutlaka öğreteceğim oyunlardan biridir. bu oyunun beynin gelişimine inanılmaz katkısı olduğu bir gerçek dostlar.
crayator
hayatımda en çok oynadığım ve bir zamanlar günümün 4/3'ünü geçirdiğim oyun.
arkadaş ortamı ile bir hayli zevkli oluyor.4 kişilik sağlam bir takımınız varsa sabahlara kadar sıkılmadan oynarsınız o derece.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol