(bkz: bir tespit organı olarak göt)
laiklik dinsizliktir
olur olmaz kişilerin laikliği basite indirgeyerek ve hatta bak bütün bunları islamı savunanlar yapıyor dedirtmek için sarf ettiği sözdür.
emine şenlikoğlu yazdığı abuk sabuk kitaplarıyla zaten safını belli etmiş bir kişidir. şaşırmamak lazım.
yazarım diye geçinen bir insanda böylesine bir duruma çanak tutmuşdurya helal olsun.
emine şenlikoğlu yazdığı abuk sabuk kitaplarıyla zaten safını belli etmiş bir kişidir. şaşırmamak lazım.
yazarım diye geçinen bir insanda böylesine bir duruma çanak tutmuşdurya helal olsun.
dogrudur,laiklik devletin dinsiz olmasi durumudur cunku devletin bunyesinde cok sayida dine mensup vatandasi olabilir ve devletin hepsine esit mesafede durmasi gerekir,bir bakima devletin agnostic olmasi lazimdir.
fransa’da cok meshur bir deyis vardir,bir yahudi olarak hic bir hakkin yok,ama bir fransiz vatandasi olarak butun haklara sahipsin.
belki alakalidir diye yazayim dedim
fransa’da cok meshur bir deyis vardir,bir yahudi olarak hic bir hakkin yok,ama bir fransiz vatandasi olarak butun haklara sahipsin.
belki alakalidir diye yazayim dedim
rte kişisinin bir zamanlar çanağından çorba içtiği milli görüş hareketinin sloganıdır bu. sahte dindar geçinenlerin kendilerini avuttukları gerçekten tahammül edilmesi zor söz öbeği.
(bkz: ya laik olacaksın ya müslüman)
konu laiklik olunca, yüce önder mustafa kemal atatürk’ün şu güzide sözüyle başlamama izin verin entryme:
"laiklik asla dinsizlik olmadığı gibi sahte dindarlık ve büyücülükle mücadele kapısını açtığı için gerçek dindarlığın gelişmesi imkanını sağlamıştır."
laiklik, tam aksine kendiyle çelişen müslüman geçinenlere karşı mücadelemizde olmazsa olmazımız aslında.
inanç kavramı, insan belki de varolduğundan beri sahte dindarlar için insanlığı korku ve kabus ile yönetme, kendileri için çıkar ve en son olarak oy sebebi oldu. hiçbir şekilde dinsizlik değildir laiklik. türkiye cumhuriyeti vatandaşı olmuş her bireyin, istediği inanca ve mezhebe sahip olması, ibadetini yapabilmesi ve bu kavramlar nedeniyle diğer vatandaşlardan zerre farkı olmaması anlamına gelir. bu sebepten laiklik, ister inançsız, ister farklı inançlara ve mezheplere sahip bireylerin inancını özgürce ve soft yaşatabilen ve zerre ayırmayan bir ilkedir.
mezhebini, dinini, ibadetini bu ülkede özgürce, kendine göre yaşayan bireylerin olması ne kadar güzel. bu zihniyetteki insanlar anlamak istemese de.
son olarak bu zihniyete şunu söylemeliyim;
kusuyorsunuz, resmen kusuyorsunuz fikirlerinizi. aşırtma vurun biraz da üzerimize gelmesin güzel kardeşlerim. "beyin" düşünür, beyin! kafanın içinde, 2 lobdan oluşan beyin. siz bunları hangi organınızla düşünüyorsunuz allah aşkına!
(bkz: ya laik olacaksın ya müslüman)
konu laiklik olunca, yüce önder mustafa kemal atatürk’ün şu güzide sözüyle başlamama izin verin entryme:
"laiklik asla dinsizlik olmadığı gibi sahte dindarlık ve büyücülükle mücadele kapısını açtığı için gerçek dindarlığın gelişmesi imkanını sağlamıştır."
laiklik, tam aksine kendiyle çelişen müslüman geçinenlere karşı mücadelemizde olmazsa olmazımız aslında.
inanç kavramı, insan belki de varolduğundan beri sahte dindarlar için insanlığı korku ve kabus ile yönetme, kendileri için çıkar ve en son olarak oy sebebi oldu. hiçbir şekilde dinsizlik değildir laiklik. türkiye cumhuriyeti vatandaşı olmuş her bireyin, istediği inanca ve mezhebe sahip olması, ibadetini yapabilmesi ve bu kavramlar nedeniyle diğer vatandaşlardan zerre farkı olmaması anlamına gelir. bu sebepten laiklik, ister inançsız, ister farklı inançlara ve mezheplere sahip bireylerin inancını özgürce ve soft yaşatabilen ve zerre ayırmayan bir ilkedir.
mezhebini, dinini, ibadetini bu ülkede özgürce, kendine göre yaşayan bireylerin olması ne kadar güzel. bu zihniyetteki insanlar anlamak istemese de.
son olarak bu zihniyete şunu söylemeliyim;
kusuyorsunuz, resmen kusuyorsunuz fikirlerinizi. aşırtma vurun biraz da üzerimize gelmesin güzel kardeşlerim. "beyin" düşünür, beyin! kafanın içinde, 2 lobdan oluşan beyin. siz bunları hangi organınızla düşünüyorsunuz allah aşkına!
dogru bir onermedir.
laik insan olmaz, laiklik devlet politikasidir, kimi devletlerin yonetimlerinin buyuk bir parcasini olu$turur.laisizm insana degil kurumlara yoneliktir.dolayisi ile laik olan birey degil devlettir.e haliyle devlet de dinsizdir((turkiye cumhuriyeti devletinden bahsediyorum).
hatta anayasanin birinci maddesi $u $ekildedir.
turkiye cumhuriyeti, "laik", demokratik, sosyal bir hukuk devletidir.
ba$ligi okuyup, tam olarak idrak edemeyip, laik duzeni savunan ki$ilerin dinsiz oldugunu betimledigini du$unmek hata olsa gerek.
devlet laiktir ve devlet dinsizdir.
laik insan olmaz, laiklik devlet politikasidir, kimi devletlerin yonetimlerinin buyuk bir parcasini olu$turur.laisizm insana degil kurumlara yoneliktir.dolayisi ile laik olan birey degil devlettir.e haliyle devlet de dinsizdir((turkiye cumhuriyeti devletinden bahsediyorum).
hatta anayasanin birinci maddesi $u $ekildedir.
turkiye cumhuriyeti, "laik", demokratik, sosyal bir hukuk devletidir.
ba$ligi okuyup, tam olarak idrak edemeyip, laik duzeni savunan ki$ilerin dinsiz oldugunu betimledigini du$unmek hata olsa gerek.
devlet laiktir ve devlet dinsizdir.
laiklik turkiye cumhuriyeti devletinin benimsedigi bir ilkedir.turkiye cumhuriyeti devletinin i$lerini yurutenler de bireylerdir, ancak bu bireyler sokaktaki esnaflardan yahut kom$u kizlarindan olu$mamaktadirlar.bu i$in egitimini almi$, bu i$i meslek edinmi$, profosyonel ki$ilerden olu$maktadirlar.duygulari yahut inanclari ile devlet idare edilemeyecegini, devlet idaresinde duygulara yer olmadigini, inani$lara yer olmadigini bilecek kadar deneyimlidirler yahut deneyimli olmak zorundadirlar.dolayisi ile isterse birey devlet i$lerine atilmadan once vaiz olsun, muezzin olsun, devlet yonetimine soyunduktan sonra makamina otururken her turlu inani$ini icinde ya$amak zorunda oldugunu bilir, bilmelidir.devletin idare $ekli bireyin inani$ini ne engeller ne sorgular ne de te$vik eder.buna kar$ilik bireyin itikatlari da devlet yonetiminde zerre etkili olmamalidir, olamaz da.
dolayisi ile birey diledigince dindar olabilir, ancak devlet laiktir ve devlet dinsizdir.
dolayisi ile birey diledigince dindar olabilir, ancak devlet laiktir ve devlet dinsizdir.
laiklik "coca cola zero"dur.
laiklik "pepsi max sıfır şeker"dir.
uğur yücelin sorguya çekmesi,aysun kayacı dan sonra aysel gürel in öpmesi demektir.
laiklik insanın üstüne yakışanı giymesi demektir.
laikliğin tanımı zaten yapılmıştır.niye tartışılmaktadır.uygulamadki yanlışlıklar laikliği bağlamaz.
tanım:laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır.
laiklik "pepsi max sıfır şeker"dir.
uğur yücelin sorguya çekmesi,aysun kayacı dan sonra aysel gürel in öpmesi demektir.
laiklik insanın üstüne yakışanı giymesi demektir.
laikliğin tanımı zaten yapılmıştır.niye tartışılmaktadır.uygulamadki yanlışlıklar laikliği bağlamaz.
tanım:laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır.
laik olmak, din ve devlet işlerini birbirinden ayırmaktır. laik yönetim şekli, din ve devlet işlerini birbirinden ayıran yönetim şeklidir. laik devlet, taraf olamaz; devletin ağırlık merkezi sadece dinde ya da sadece devlet işinde olamaz. bu anlamda demek ki din ve devlet işleri ayrılmış bir laik devletin bir ya da birden fazla dini olur; bu, yönetilen bireylerin bir veya birden fazla dini olduğu anlamına gelir. biz bu bireylerin yaşadığı devlete, laik devlet diyoruz. laik devletin dini olur, ancak yönetimden sorumlu olanlar taraf olamaz. laik denmesinin sebebi budur çünkü.
devlet, bireyleriyle ve yönetim şekliyle bir bütündür.
bu anlamda, "laiklik dinsizliktir" ya da laik olmak dinsiz olmaktır önermesine sadece devlet laiktir, birey değildir, laik devletin dini olmaz, bireyin olur şeklinde yorumlar yapmaktansa, laik bir yönetim şeklinin bireylere dinsizliği değil, aksine özgürce dinini yaşamalarını sağlayan bir yönetim şekli olduğu da göz ardı edilmemelidir.
ayrıca bu önermede unutulmaması gereken çok önemli bir nokta var ki; ortada bir (veya birden fazla) din olmadığı takdirde o yönetim şekline ve devlete, "laik devlet ve laik yönetim şekli" diyemiyoruz ne yazık ki. ve pardon siz zaten laiklikten sözediyorsunuz. bu durumda soruyorum;
devlet işini neyden ayırdınız siz azizim!?!?!?
höö?!?!?!
edit: zerre "edit" yok mnskym!
devlet, bireyleriyle ve yönetim şekliyle bir bütündür.
bu anlamda, "laiklik dinsizliktir" ya da laik olmak dinsiz olmaktır önermesine sadece devlet laiktir, birey değildir, laik devletin dini olmaz, bireyin olur şeklinde yorumlar yapmaktansa, laik bir yönetim şeklinin bireylere dinsizliği değil, aksine özgürce dinini yaşamalarını sağlayan bir yönetim şekli olduğu da göz ardı edilmemelidir.
ayrıca bu önermede unutulmaması gereken çok önemli bir nokta var ki; ortada bir (veya birden fazla) din olmadığı takdirde o yönetim şekline ve devlete, "laik devlet ve laik yönetim şekli" diyemiyoruz ne yazık ki. ve pardon siz zaten laiklikten sözediyorsunuz. bu durumda soruyorum;
devlet işini neyden ayırdınız siz azizim!?!?!?
höö?!?!?!
edit: zerre "edit" yok mnskym!
toplumu parçalamaya çalışan sloganımsı saçmalık. devletin dinle ne alakası olabilirki? devlet tabiki dinsizdir. ama laiklik dinsizlik demek değildir. elhemdülilillah müslümanım ve sapına kadarda laikliği savunuyorum. adım gibi eminimki benim gibi düşünenlerin sayısı laiklik dinsizliktir diyen çakal zihniyetlerden onlarca kat daha fazla. lütfen bu çakalların oyununa gelmeyelim.
terimsel olarak insan laik olamaz ama o görüşü benimsiyebilir işin garip ülkemizde laikliğin tartışılmalı bır durum halıne gelmesidir laik olan garip karşılanmaktadır yoksa yıllarca bize öğretilenler yalanmıydı osmanlıda binlerce inanışın serbest olduğu devletın herkese eşit oldığu ve insanların hoşgörü dunyasında yaşadığı yalanmıydı yoksa artık gerçek osmanlıdan çok osmanlılı gibi davranan kolpacı zihniyetli yobazların uydurmasımı gunuzmudekıler.
dindarlik seriatciliktir kivaminda anlamsiz bir soylem
karşı devrimcilerin yıkım çalışmaları. içeriği boş küme.
her konuda hain, satılmış bulmakta pek mahir insanlarla asla konuşulmaması gereken meselelerden biridir.
1-laiklik, din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması ise; diyanet işleri başkanlığı, onbinlerce imam, müezzin.. din görevlisi devlet memuru ne anlama gelmektedir?
2-laiklik, devletin tüm din ve inançlara eşit mesafede durması demek ise, cami yapan devlet neden cem evi, kilise , havra yapmıyor?
3-cami,kilise, havralardan su ve elektrik parası almayan devlet neden cem evlerini ibadethane olarak kabul etmiyor? neyin din, nerenin ibadethane olduğunu, laik devlet hangi kritere göre belirliyor?
vs vs
laiklik dinsizliktir, ifadesi haddini aşan bir ifadedir. marjinal kesimlerin ağzındaki sakızdır. bir kısım insan için ise abalıya bir sopa daha atmak için kullanılan bahanedir.
yine geldik çetrefilli bir konuya, burada kesmek en iyisi.
(bkz: anladın sen onu)
1-laiklik, din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması ise; diyanet işleri başkanlığı, onbinlerce imam, müezzin.. din görevlisi devlet memuru ne anlama gelmektedir?
2-laiklik, devletin tüm din ve inançlara eşit mesafede durması demek ise, cami yapan devlet neden cem evi, kilise , havra yapmıyor?
3-cami,kilise, havralardan su ve elektrik parası almayan devlet neden cem evlerini ibadethane olarak kabul etmiyor? neyin din, nerenin ibadethane olduğunu, laik devlet hangi kritere göre belirliyor?
vs vs
laiklik dinsizliktir, ifadesi haddini aşan bir ifadedir. marjinal kesimlerin ağzındaki sakızdır. bir kısım insan için ise abalıya bir sopa daha atmak için kullanılan bahanedir.
yine geldik çetrefilli bir konuya, burada kesmek en iyisi.
(bkz: anladın sen onu)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?