olaylar dizisinin anlatıldığı,seyircinin gözlemci olarak etkin duruma geçirilerek yargı vermeye götürüldüğü ve olayları seyircinin incelemesinin sağlandığı bir tiyatro türüdür.
epik tiyatro
yanılsamacı tiyatronun seyirciyi sahnedeki karakter ve olaya özdeşleştiren duygusal yaşantısı karşısına, maddeci diyalektiğin tarih bakışı açısını sağlayan ve seyirciyi gözlemde bulunan bir üçüncü kişi durumuna getirerek onun usçul yönelişte karar vermesini sağlayan tiyatro anlayışı...
seyirciyi uyuşturan değil; düşündüren tiyatrodur.
bir ust basamagi icin;
(bkz: forum tiyatro)
(bkz: forum tiyatro)
(bkz: bertolt brecht)
seyirciyi oyuun icine cekmeyi degil tam tersine bunun bir oyun oldugunu hatirlatmayi amac edinen turdur bunu da surekli seyirciye oynayarak yani konusarak yorumlar yaparak aciklar asil soylenmek isteneni cunku istenilen anlatilmak isteneni seyircinin anlamasi ve sentezlemesidir.
epik tiyatro, siyasal amaçlı bir tiyatro düşüncesidir. bertolt brecht’in doğrudan marksizm-leninizm etkilenimiyle oluşturduğu ve seslendiği seyirci kitlesini de emekçi sınıf olarak belirlemiş bir kuramdır.
brecht canlandıran, taklit eden, seyirciyi yanılsamaya sokan gerçekçi tiyatro düşüncesinin karşısına koyduğu epik tiyatronun, yanılsamacı yönü yokedilmiş, anlatımcı bir tiyatro olmasını hedefler.
yazarın siyasal amaçlı tiyatrosunu piscator’unkinden ayıran, seyirciyi üstlenmeye çağırdığı bu aktif tutumdur. epik tiyatro seyirciyi bir gözlemci yapar, ondan yargıya varmasını ister. yazar bunu sağlamak için çeşitli araçlar kullanır. oyunlar episodik olarak bölümlenmiştir ve bu episodlar arasındaki neden sonuç bağı olabildiğince gevşek tutulur. hatta brecht episodların başına açıklayıcı şarkılar ve notlar koyar; bu yolla merak öğesi olabildiğince yok edilir. seyircinin oyuna olan mesafesini koruyabilmesi için tarihselleştirme kullanmak da yazarın bir diğer yöntemidir. tarihselleştirme kullanarak, oyunlarının geçmiş bir zamanda ve/ya da başka bir toplumda geçirir. bunu yaparken brecht’in endişesi, şimdiki zamanda ve şimdiki toplumda geçen bir oyunun seyircinin özdeşlik kurmasına yol açarak, aktif eleştirel tutumunu kaybetmesine yol açacağıdır.
brecht canlandıran, taklit eden, seyirciyi yanılsamaya sokan gerçekçi tiyatro düşüncesinin karşısına koyduğu epik tiyatronun, yanılsamacı yönü yokedilmiş, anlatımcı bir tiyatro olmasını hedefler.
yazarın siyasal amaçlı tiyatrosunu piscator’unkinden ayıran, seyirciyi üstlenmeye çağırdığı bu aktif tutumdur. epik tiyatro seyirciyi bir gözlemci yapar, ondan yargıya varmasını ister. yazar bunu sağlamak için çeşitli araçlar kullanır. oyunlar episodik olarak bölümlenmiştir ve bu episodlar arasındaki neden sonuç bağı olabildiğince gevşek tutulur. hatta brecht episodların başına açıklayıcı şarkılar ve notlar koyar; bu yolla merak öğesi olabildiğince yok edilir. seyircinin oyuna olan mesafesini koruyabilmesi için tarihselleştirme kullanmak da yazarın bir diğer yöntemidir. tarihselleştirme kullanarak, oyunlarının geçmiş bir zamanda ve/ya da başka bir toplumda geçirir. bunu yaparken brecht’in endişesi, şimdiki zamanda ve şimdiki toplumda geçen bir oyunun seyircinin özdeşlik kurmasına yol açarak, aktif eleştirel tutumunu kaybetmesine yol açacağıdır.
robot süpürge
bebek maması
aptamil bebek maması
en ucuz klima fiyatları
klima fiyatları
dubai vize
sözlük scripti sütyenli atlet
şişli escort görükle escort türkçe seks hikayeleri izmir escort hatay escort izmir escort ankara escort
çankaya escort maltepe escort buca escort denizli escort denizli escort çiğli escort şirinevler escort çekmeköy escort
Anadolu Yakası Escort istanbul escort
şişli escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?