serdar akar ın yönetmenliğini yaptığı, 1 şubat 2007 itibari ile vizyone girecek olan film.
nail, nil, tgg, aynur, aliş, sevgi, pelin ve cenk, yaşları 18 ile 25 arasında değişen genç bir arkadaş grubudur. günlük hayatın akışı içinde huzurlu ve neşeli bir hayat sürmektedir. her birinin kendilerine ait sıkıntıları ve çözmek zorunda olduğu problemler olsa da gençliğin getirdiği umutla hayata sımsıkı bağlıdırlar. kimi evlilik, kimi mezuniyet, kimi düzenli bir hayata adım atma hayalleri içinde olan bu gençler, birden bire hayatlarının tam ortasına giren nedensiz şiddetle büyük bir yıkım yaşarlar.
bir gece yarısı, arkadaşlarının işlettiği barda son biralarını içip eve dönecekken içeri giren beş kişilik bir grup tarafından silahla alıkonulurlar. elleri, ayakları, ağızları bağlanan gençler sabaha kadar dayak, işkence ve tecavüze maruz kalırlar. kendilerini alıkoyan grubun görünürde hiçbir amacı yoktur. yaşları 20 ile 45 arasında değişen bu grup, hayatlarında eksik kalan her şeyin hesabını hiç tanımadıkları bu gençlerden çıkartırlar.
barda
oyuncular:nejat işler,hakan boyav,serdar orçin,erdal beşikçioğlu,melis birkan,doğu alpan,salih bademci,nergis öztürk,şamil kafkas,sezin aray,ismail incekara,şebnem köstem,burak altay,meltem parlak,eray özbal,volga sorgu,sarp aydınoğlu.
(bkz: dediler ki)
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/5850512.asp?gid=59
filmin konusu gerçek bir trajediden yola çıkmıştır.. olayi yasamis gercek bir magdurdan okumak isterseniz:
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/5850513.asp
filmin konusu gerçek bir trajediden yola çıkmıştır.. olayi yasamis gercek bir magdurdan okumak isterseniz:
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/5850513.asp
18 yaş sınırlaması getirilmiş film.şiddet sahnelerinin ve küfürlerin fazla olması sebebiyle böyle bi karar alınmış.bence çok saçma bi karar sonuçta o filmi izlemek isteyen her şekilde izler.
(bkz: gemide)
bir kaç densizin masum hayalleri ve olağan hayatları nasıl olur da tamamen yok edebildiğinin kanıtı niteliğindeki türk yapımı film.
bu kadar pornografi içeren bir filmde, pornografi sadece cinsellik değil şiddeti de barındıran bir tanımdır, gerçekçiliği korumak gibi zor bir işinden altından kalkabilmişlerdir filmde emeği geçen insanlar, kutlanmalıdırlar.
özellikle kızların olaylara verdikleri tepkiler kanımca çok yerindedir, abartıya kaçılmamıştır, sırıtmamıştır da.
---spoiler---
serdar akar filmi olması dışında üç şekilde bana gemideyi hatırlatmış filmdir.
biri, ismiyle müsemma, adıdır. gemide-barda.
ikincisi, filmin realist tutumu ve küfür kullanımının sırıtmamasıdır.
üçüncüsü ise filmde geçen bir repliktir.
barda - tüm bunları yaptıktan sonra biz bu adamları öldürmedik diyebilir miyiz?
gemide- tüm bu bokları yedikten sonra "pardon abi hataydı" diyemezsin. adamın götünden kan alırlar kamil, kan!
---spoiler---
film içerisinde mide bulandırıcı, korkutucu, çıkınca ışığın yüze vurması suretiyle afallatıcı sahnelerle beraber eğlendirici, güldürücü, hatta kopartıcı sahneler de mevcut.
---spoiler---
skilaçi!
top geçer adam geçmez!
---spoiler---
izlediğim, her anlamda nadir başarılı türk filmlerinden biri. izlenmesi gerektiğine inanmaktayım.
bu kadar pornografi içeren bir filmde, pornografi sadece cinsellik değil şiddeti de barındıran bir tanımdır, gerçekçiliği korumak gibi zor bir işinden altından kalkabilmişlerdir filmde emeği geçen insanlar, kutlanmalıdırlar.
özellikle kızların olaylara verdikleri tepkiler kanımca çok yerindedir, abartıya kaçılmamıştır, sırıtmamıştır da.
---spoiler---
serdar akar filmi olması dışında üç şekilde bana gemideyi hatırlatmış filmdir.
biri, ismiyle müsemma, adıdır. gemide-barda.
ikincisi, filmin realist tutumu ve küfür kullanımının sırıtmamasıdır.
üçüncüsü ise filmde geçen bir repliktir.
barda - tüm bunları yaptıktan sonra biz bu adamları öldürmedik diyebilir miyiz?
gemide- tüm bu bokları yedikten sonra "pardon abi hataydı" diyemezsin. adamın götünden kan alırlar kamil, kan!
---spoiler---
film içerisinde mide bulandırıcı, korkutucu, çıkınca ışığın yüze vurması suretiyle afallatıcı sahnelerle beraber eğlendirici, güldürücü, hatta kopartıcı sahneler de mevcut.
---spoiler---
skilaçi!
top geçer adam geçmez!
---spoiler---
izlediğim, her anlamda nadir başarılı türk filmlerinden biri. izlenmesi gerektiğine inanmaktayım.
(bkz: tgg)
toplumsal siniflar arasindaki farki anlatan film.yalniz bunu kaba siddet ve bol kufurle yapmayi denemisler.sinif farki belirtilecekse bunun nedenleri de belirtilmeliydi.tamam bara gelenler alt siniftan olabilir,fakat bunun sebebi sorgulanmaliydi.bu adamlar neden bu hale gelmiş veya aynı imkanlardan neden yararlanamamışlar,bu aranmalıydı.siniflari birbirinden iyice uzaklaştıranlara bakılmalıydı.serdar akar olayin en son asamasindan bakmis siniflar arasindaki farkliliklara.olmamis.
düzeltme:kötülenmis.film bize,bu olaylarin çözümlerini göstermeli."bak bu adamlar egitilmemis,asagilanmis,digerlerinden bir sekilde ayrilmis,toplumdan soyutlanmis,siddet gormus de bu hale gelmis,toplumdaki siniflarin arasini iyice açan sebepler bunlar" denmeliydi.bu filmi gazeteyi her actigimizda goruyoruz zaten.
düzeltme:kötülenmis.film bize,bu olaylarin çözümlerini göstermeli."bak bu adamlar egitilmemis,asagilanmis,digerlerinden bir sekilde ayrilmis,toplumdan soyutlanmis,siddet gormus de bu hale gelmis,toplumdaki siniflarin arasini iyice açan sebepler bunlar" denmeliydi.bu filmi gazeteyi her actigimizda goruyoruz zaten.
kanımca film hissettirmesi gereken duyguyu vermeyi basarmıs. serdar akar genellikle filmlerinde replikleri vurgulamayı seven bir yonetmendir ki bu film de bunu cok basarılı ve sık bir sekilde goruyoruz. oyunculuk harika ve basarili bir film. yalnız gercekten rahatsız etmeyi basarıyor film.
filmde yer alan şiddetin oldukça abartılmış olmasına rağmen perdeden yansıyanların gerçek hayatta olabilme ihtimalinin çok fazlalaşması izleyende derin bir ürperti bırakıyor.dışarıya çıktığında sinemadan,herkeze şüpheli bakmaya başlıyorsun.ne yazıkki filmin kötü adamlarına benzeyen pek çok yüz,konuşma,tip görüyorsunuz.ve gazatelerde ya da televizyonlarda okuduğnuz ya da gördüğnüz-duyduğnuz şiddet içeren haberler içine düşünülen durumu daha da vahimleştiriyor.
olayın tüm nedenini kendi içinde anlatan filmdir:
"kapıdaki tipimi beğenmezdi almazdı, üstümü beğenmezdi almazdı. alsaydı bile bakarlardı, bunlar erden geldi derlerdi, keyfimiz kaçtı derlerdi. demediniz mi lan?"
(bkz: önyargı)
"kapıdaki tipimi beğenmezdi almazdı, üstümü beğenmezdi almazdı. alsaydı bile bakarlardı, bunlar erden geldi derlerdi, keyfimiz kaçtı derlerdi. demediniz mi lan?"
(bkz: önyargı)
#466706
öncelikle gerçek bir hikaye olduğu bilinip de gidilmesi gereken bir filmdir, gerçek şahısların yaşadıkları mutlaka okunmalıdır zira onlar ayrı bir etkilemektedir..
gidilmesi gereken bir filmdir kanımca, gerçekten kaçırmayan, tamam kendisi çok ahım şahım olmasa da aslında, oyunculuklar gerçekten güzeldir inanılmaz gerçektir..etkilenirsiniz..hele gerçek hikayeyi okuduktan sonra..
öncelikle gerçek bir hikaye olduğu bilinip de gidilmesi gereken bir filmdir, gerçek şahısların yaşadıkları mutlaka okunmalıdır zira onlar ayrı bir etkilemektedir..
gidilmesi gereken bir filmdir kanımca, gerçekten kaçırmayan, tamam kendisi çok ahım şahım olmasa da aslında, oyunculuklar gerçekten güzeldir inanılmaz gerçektir..etkilenirsiniz..hele gerçek hikayeyi okuduktan sonra..
öncelikle güzelden ziyade etkileyici bir filmdir.neden etkileyicidir cunku izlediklerinizin gerçek olduğunu biliyorsunuz.
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/5850512.asp?gid=59
film çok fazla $iddet içerdiğinden dolayı bir an kendinizi madur ki$i/ki$ilerin yerine koyuyorsunuz ki bu da etkileme kat sayısında tavan yapmasına sebep oluyor.
ha film güzel değil mi?karaını vermek 1 ki$iye dü$mediği gibi güzellik kavramı görecelidir,bilemem.
nejat i$ler bireyinin oyunculuğunu bu gune kadar mustafa hakkında her $ey filmi dı$ında zerre beğenmemi$ olsam da filmde cuk oturmu$ rolune.
ayrıca filmin ba$ındaki tgg diye götlerinden uydurdukları felsefe çok anlamsız olmu$,anca filmin sonuna doğru biraz anlam kazanmaya ba$lıyor lakin gene de içi bo$ bir felsefe yaratmı$lar.
onun haricinde yapanın edenin eline sağlık denesi bir film olup insanın insanlıktan çıkıp hayvan olmak yolundaki ince çizgiyi geçtiğinde neler olabileceğini çok güzel anlatmı$ filmdir.
-spoiler-
o insanımsı yaratık kızı jiletle doğrarken resmen içim acıdı,elin kırılsın,boyun posun devrilsin herif!
-spoiler-
toplumsal mesaj:uyu$turucu kullanmayın.dunya,sevgi,barı$!
pek dip not: ucnoktabir’in dediler ki $arkısı filme pek güzel uymu$.
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/5850512.asp?gid=59
film çok fazla $iddet içerdiğinden dolayı bir an kendinizi madur ki$i/ki$ilerin yerine koyuyorsunuz ki bu da etkileme kat sayısında tavan yapmasına sebep oluyor.
ha film güzel değil mi?karaını vermek 1 ki$iye dü$mediği gibi güzellik kavramı görecelidir,bilemem.
nejat i$ler bireyinin oyunculuğunu bu gune kadar mustafa hakkında her $ey filmi dı$ında zerre beğenmemi$ olsam da filmde cuk oturmu$ rolune.
ayrıca filmin ba$ındaki tgg diye götlerinden uydurdukları felsefe çok anlamsız olmu$,anca filmin sonuna doğru biraz anlam kazanmaya ba$lıyor lakin gene de içi bo$ bir felsefe yaratmı$lar.
onun haricinde yapanın edenin eline sağlık denesi bir film olup insanın insanlıktan çıkıp hayvan olmak yolundaki ince çizgiyi geçtiğinde neler olabileceğini çok güzel anlatmı$ filmdir.
-spoiler-
o insanımsı yaratık kızı jiletle doğrarken resmen içim acıdı,elin kırılsın,boyun posun devrilsin herif!
-spoiler-
toplumsal mesaj:uyu$turucu kullanmayın.dunya,sevgi,barı$!
pek dip not: ucnoktabir’in dediler ki $arkısı filme pek güzel uymu$.
izlendikten sonra beğendim beğenmedim sözlerinin yerine "o neydiki öyle gerçekmiydi bunlar olmuş mu sahiden, hem de ankarada, bizim evin yakınlarında bir yerde, dikkatli olmak lazım" cümlelerinin söylenmesine, sinema çıkışında görülen (bkz: selim) tipindeki kişilerden daha da korkularak kaçılmasına,sevgiliyle sokakta kıyıda köşede öpüşülmemesine, barlardan çıkan son kişi olunmamasına, en sonunda da kişinin paranoyak eğilimler göstermesine sebep olabilecek film.
filmin sonunda hapiste suclularimizi doven toplulugun turkiyenin onde gelen yönetmenleri olmasi beni cok sasirtmistir.
(bkz: bu gece barda gönlüm hovarda)
yeni bir türk filmi. çok methediliyor. ayrıca oyuncularından biri makinaya alkollu çıkıp rezil olmuştur.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?