ali ekber çiçek

floydian
bugün aramızdan ayrılan sanatçı kişilik.

şu anki şarkıcılara sitemi:

’türk halk müziği tekrar popüler oldu ancak ben bu gelişmeyi hazırcılığa bağlıyorum. şimdi şöhret olmuş kişiler benim 40-50 yıl önce yazdığım parçalardaki ezgilerin üzerine güfte yapıp söylüyorlar. bir de bu okuduğum parçalarda leyleği kuşa çevirerek okuyorlar’

’ali ekber çiçek nasıl çalıp okuyorsa gençler ve ondan sonra gelenlerin de öyle okuması gerekiyor. bu tavrı yakalamaları gerekiyor. parçalarımdaki yorum zaten içinde vardır. tekrardan o parçalara yorum eklemeye gerek yok.

hazırcılığa alışmışlar. ben gençlere çok değerli bir miras bıraktım. o eser asla aslını inkar etmemeli. yorum üzerine yorum katılmamalı. her şey aslına bağlı olarak tabiatıyla birlikte yaşatılmalı. ben 60 yıldır bu parçaları yapıp gençliğin önüne serdim ki onlara sağlam bir doküman bırakalım. şimdi onlar bu müziğin aslını inkar ederse, ben buna gücenirim. yozgat sürmelisi’ne sen nasıl yorum katarsın? bu parça için nida tüfekçi 10 sene çalışmış, haydar’a nasıl yorum katabilirsin? bu parçada ben 3 sene çalışmışım. bu parçalara yorum katılmasından çok rahatsız oluyorum.

biz geleneklerimizi nasıl koruyacağız. gelenekler aslıyla birlikte korunur. bu insanlar kendileri çalışıp bir şey üretmiyor, hazırı da bozuyorlar. bu insanlar piyasanın en kariyerli kişileri. bunların işleri güçleri ticaret. amaçları ceplerini doldurmak. böyle şey olmaz. ama bu insanlar hazırcılığa alıştığı gibi bir de bizim ürettiğimiz türkülerin üzerine, sanki çok iyi bir şey biliyormuş gibi, yorum katıyorlar.’

’türküyle siyaset yapılmaz’ diyerek, müziği siyaset aracı haline getirenleri de eleştiren çiçek, bunu sahtekarlık olarak nitelendirerek, ’ben hiçbir zaman dini de siyaseti de müziğime alet etmedim. hiçbir insanı ayırmadım. bize böyle öğretildi, biz böyle bildik’
bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol