yazı tura

lapsus
ugur yucelin yonettigi ilk film.turkiyenin en enteresan oyuncusu icindeki o mizahin arakasina saklanan sikintisini kamerasiyla disari harika yansittigi film halkimiz tarafindan anlasilamada ve gisede batti,film fazlasiyladogma 95 akiminin etkisinde kalan ugur yucelin gelecege dair olumlu sinyaller veren bir gorunuse sahip ancak ikinci oykude cok sey ekisikti bana kalirsa.

basta 4 karakterin olmsi dusunulmus filmde ve 4 karakteride olgun simsek canlandiracakmis
ve yazi ile tura iki bolum halinde cekilecekmis ancak parasizlik ugur yucelin sirketi mahayana yapimciligi fazlasiya etkilemis ve tek filme cok seyi sikistirmak zorunda kalmis usta peki sonuc: gisedede batti film ne desem bilmiyorum.

(bkz: mahayana)
imgoindeeperunderground
sasirtici bir performans ile kenan imirzalioglu ve beklenen superligiyle olgun simsek, ugur yucel uclusu sonucu turk halkinin pek de hoslanmadigi psikolojik cozumlemelere yer veren bence super bir film. filmde bir miktar ic daralmasi yasamamak elde degil ama saniyorum ki ugur yucel’de bu filmi herkes akli ve ici rahat seyretsin diye yapmamis.

bu sanat icin sanat filmleri giseye ve televole kalabaliklarina oynamadigindan satilan yatlari geri aldirmamasi dogaldir. ancak bu da soyle bir kanaate yol acar ki kaliteli filmler az izlenir.

her ne kadar bu gorus genel gecer olamayip, kotu filmlerin az izlendigi gercegini reddeder gibi dursa da diger yandan bilinen bir gercek vardir ki halk denen kitle daha cok kendini rahatlatacak ya da guldurecek ya da korkutacak ama korkuttugu seyleri gundelik hayatinda gormeyecek turden filmleri sevmektedir.

ugur yucel ise son derece kaliteli ve basarili oldugunu dusundugum bir adam olarak zaten biliniyordu ki kalabaligi degil anlayani isteyecekti oraya.

diger yandan reklami daha fazla yapilsaydi, galasinda yangin ciksaydi, tam film ciktiginda kenan imirzalioglu bir trafik kazasi falan gecirseydi eminim bu filmin gisesi de artacakti ancak eminim ki basarisi artmayacakti.

demek ki neymis?
basariyi filmin gise hasilatindan anlamiyormusuz..
demek ki neymis?
film supermis, hakkettigi odulleri toplamis ve gelmis..

ps: filmde olgun simsek’in annesini oynayan teyzeye sadece 200 milyon vermisler bence sadece bu cok ayip olmus. teyze bilmediginden kabul etmis ama sanki daha fazlasini hak edermis.. nitekim kendisi nerdeyse basrol oynamis.. zaten hepi topu kac kisi oynuyor ki.. kenan bey alsin paralari, allahin koylu teyzesi nasolsa bisiden haberi yok diye 200 milyonla gecistirilsin.. bir miktar can sikici olan kisim budur bence..
cocabora
ülke: türkiye
türü: dram
yönetmeni: uğur yücel
süre: 102 dakika
dili: türkçe
yapim yili: 2004
orjinal müzik: erkan oğur
senaryo: uğur yücel
görüntü yönetmeni: barış özbiçek

oynayanlar: kenan imirzalıoğlu, olgun şimşek, erkan can, engin günaydın, bahri beyat, settar tanrıöğen, teoman kubaracıbaşı

nedense film sinemada beklenilen başarıyı gösterememiştir.aslında gerektiği kadar reklam da yapılmamıştır film hakkında.malum gerek senaryo gerek oyuncular bakımından bir çok 1 milyonluk filmden çok daha iyidir,ancak bazı filmeler sessizce başarılı oluyorlar galiba.
cyranonunburnu
dün akşam izlediğim ve bu kaygısız haziran günlerinde hayat sevincimin ırzına geçen film. filmin izleyiciyi döverken kullandığı temel alet ise bir annenin oğluna sabah kahvaltısını getirdiğinde ’ye tekrar yatarsın’ demesinin, bir arkadaşın başka bir arkadaşına ’siktir git’ diye bağırmasının kendi hayatlarımızda hergün karşı karşıya kaldığımız bu sözcüklerin ve bu tarz gündelik durumların hiç başımıza gelmeyeceğini sandığımız olay örgülerine ustalıkla yerleştirilerek kahramanların nefes alış verişini kendi nefesimiz gibi hissetmemizi sağlayan altında kaldığımız beton yığınlar sertliğindeki gerçekçiliğidir.
performer
bol ödüllü bir uğur yücel filmi,tek kusuru gerçekçi bir hava versin diye yapıldığını sandığım,kameranın yukarı aşağı sağa sola zig zag çizmesi,bu yüzden kamera ödülünü alamadı bence,izlenmesi gereken bir film ayrıca.
bgat
futbol maçlarından önce, top mu? kale mi? sorusunun sorulacak tarafı belirlemek üzere yapılan eylem.
amazonta
kenan imirzalioğlun’un oyunculuğunun tavan yaptığı ve bu akşam show tv de gösterilecek olan şahane uğur yücel filmi.
ilseyim
ne zaman iki konu arasında seçim yaparken kararsız kalsam, karar vermek için denediğim yöntem. bugüne kadar bir zararını görmedim bu yöntemin ama diyorlar ki "yazı" aslında gerçekten istenilen şeyler için, tura da aklı çelenler için kullanılımış. demek ki hangi seçeneğe yazı diyorsak onu seçmeliyiz.
kasif
çocuk ağabeyi ile tutuştu iddiaya.
( kazanacağı o gün bineceği bisiklet turu, kaybedeceği yağlı bedenine, gıdıklı çenesine inat cılız hayallerinin yıkımı olacaktı; ve bu, ilerleyen yaşlarında çokça ruhuna hasar verecek, özgüvensizlik temellerinin ilk basamaklarından olacaktı. )
ağabey pis pis sırıttı:
- söyle, yazı mı-tura mı?
hiç düşünmeden atıldı, atladı yanıta, yağlı bedenine gıdıklı çenesine inat cılız hayallerinin yıkımı olan çocuk:
- yazı ağabey, yazı...

büyük çocuk parayı savurdu havaya; para taklalar atarak kapaklandı yere; döndü, döndü, döndü ve dolaştı nihayet kendi ekseninde, etrafın çeperinde, durdu dik şekilde!
iki çocuk baktı birbirine.
hain bir gülümsemeyle konuştu büyük çocuk berikine:
- tamam, bitti iddia. ben kazandım paranın dik gelmesiyle.
zaten hep hak yerdi büyük olan çocuk, küçük çocuğun yağlı bedenine, gıdıklı çenesine inat cılız hayallerinin yıkımı olmasına karşın.

(bkz: çocukluk travmaları)
nickten yana sansim yok
türk sinema tarihinin en güzel filmlerinden biri. beğendiğim her türk filmi için böyle diyorum ama hakikaten süper bir film. öylesine bi’ seyredeyim dedim ve daha önce seyretmediğim için kendime küfrettim. gerizekalı aptal şey dedim kendime.

olm süper film lan. tam bir psikoloji filmi.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol