war thunder

harika bir ucu$ oyunu, ustelik bedava. nasil oldu da bu zamana kadar bilemedim ben bunu hic anlamadim.

sava$ ucagin var eski zamanlardan kalma, o ucakla gorevlere katiliyorsun. kara birlikleri hava birlikleri derken sava$in icerisinde buluveriyorsun kendini. sava$larda kazandigin puanlarla ucagini modifiye edebiliyorsun, degi$tirebiliyorsun. bayildim oyuna, denemeni oneririm.

http://warthunder.com/
cidden enfes bir oyunmu$ bu. ogrendigimde ilk olarak greyfurt’a haber verdim ki sanirim 3 gun falan oluyor, o gunden beri ba$indan kalkmadi adam oyunun. beyin ölümü gercekle$ti.
daha once yazmistim, oyun enfes bir oyun ancak kimi aksakliklar var oyunda.

mesela ucaklarin silahlari hizlari ve manevralari cok orantisiz. ben henuz 3. levelim ama 5. hatta 7. levelle ayni sava$ta yer aliyorum. 1. level adam da 7. level adamla ayni sava$ta yer aliyor. e $imdi ben kiytiriktan 7mm ve 12mm makineli tufegimle adamin pe$ine du$uyorum, adam kacmiyor bile benden. sonra bir manevra yapiyor ve 30mm lik okuz boyutundaki topu ile tek mermi salliyor, benim kanat hop yerlerde. ben adamin pe$inde iki kere silah bo$altiyorum ki mermi sayisi iki kere bo$altmakta yakla$i 2400 mermi eder, adamin boyasi cizilmiyor anasini satayim. vuruyorum da ha, vuramasam amenna. ustelik ucaklari modifiye etmek icin cok cok fazla caba gostermek lazim. oyle aga sen ucak vurdun al sana bu silah bu ozellik acildi yok, cok cabalamak lazim, cok ucak vurmak lazim. bir de yer araclarini vurmak ucak vurmanin ucte bir oraninda getiri getiriyor, yer araclarina kasmamak lazim. ilk ba$larda yer araclarinin ozellikle zirhli arac olarak nitelendirilen araclarin ve aa olarak nitelendirilen ucaksavarlarin kolay imha edilmesine a$ik olmu$tum ama meger onlarla gecirilen zaman hikayeymi$.

ucaklarin en ta$aklisi b-17 sanirim. bir videoda izledim, adam cikiyor 7000 / 8000 metrelere(feettir belki bilemedim simdi) yanina yakla$an avci ucagi bile yok. tepeden iki uc kere birakiyor bombalari du$man havalimanina, tek ba$ina oyunu kazandiriyor eleman.
yer birimlerine cok az onem verilmi$. 5 yer birimi vurmaktansa bir ucagi du$urmek, hatta kritik hasar vermek bile daja kârli. oysa ucaklari du$urmek oyunu bitirmiyor, yer birimlerini imha etmek lazim. oyunda bu kadar buyuk onem verilen yer birimlerinin bu kadar az puan vermesi hic mantikli degil.
dayanamayıp oynamaya başlayacağım oyundur. hayır, şimdi alıcam uçaklarını altlarından, o olacak diye oynamıyorum.
gemi katili bir pilot olarak; hava etkinliğinin kisitlanacağini beklediğim oyundur. koca battleship’i (oyunda "savaş gemisi" olarak türkçeleştirilmiştir) tek torpido ile hoşaf yapabiliyorken; hangi akla hizmet donanmayla oynar bir insan?
bir kac tecrubemi paylasayim. yazdiklarim bombardiman ucagi icin(b25-j) icin gecerlidir.

5000 feet ya da daha yukarisina kadar tirman, koruganlar super puan verir onlari hedef al, hareketsiz hedef olmalari da isini cok kolaylastiracaktir. motoru 0 a cek ve f7 ye bastigin zaman cikan nisangahi koruganin kirmizi noktasinin milimetrik olarak tam uzerine getir. ben 3x1000 lbs bomba kullaniyorum ve bir adet 1000lbs lik bomba bir korugani paramparca edebiliyor. koruganlarin arasinda cok az bir mesafe vardir, dolayisi ile motora hic hiz vermeksizin ayni sekilde ikinci ve ucuncu koruganlarda da ayni metodu uygula. 1 dakika icerisinde 3 adet korugan sizlere omur. hizli savaslarda alacagin puan korugan basina 1630tp dir. 1 dakika icerisinde 1630tpx3 kazanmis olacaksin. sonra ver gazi yuksel. benim ucagim 1 dakika 7 saniyede(neredeyse bombanin koruganin uzerine dustugu zaman dilimi icerisinde) yeniden bombalari fulluyor. eger korugan varsa cevrende ayni metodu uygula. yoksa 5000 / 6000 feet tepeden dusmanin ussune yolla o bombalari. ussu bir basina patlatabilirsen super puan alirsin.
dun ilk defa denk geldigim bir haritasi muhtesemdi. deniz araclarindan havaya projektorler tutulmu$tu ve saatler geceyarisiydi. muhte$em bir goruntu yapmis adamlar.
oyunda hata mi var bilmem ama az once tek ucak dusurerek 1000000(yazi ile bir milyon) aslan basi aldigim oyun. oysa sadece 1401tp almisim tp olarak. hep guzel seyler bunlar.
oyunda tanklarin kullanis videolari suradan izlenebilir;

http://warthunderturkiye.com/index.php?threads/warthunder-tank-oynan%c4%b1%c5%9f-g%c3%b6r%c3%bcnt%c3%bcleri.183/
bugun farkettim ki eger kendi takiminizdan yanlislikla 3 ucak dusururseniz sistem sizi takim arkadaslarinizi katlettiginiz icin oyundan atiyor.

ha 3 ucak nasil yanlislikla dusurulur diyorsaniz, dusuruluyor vallahi. 10 tane roket var ucakta ve takip ettigim ucaklari kendi takimimdan ucaklar da takip ediyor. roketleri sallayinca dusman ucagina carpacagina kendi takimimdaki ucaklara carpiyor serefsizler.

2 dakikada 3 ucak dusurdum kendi takimindan. rakip takimdan 3 ucak dusurmek ise 5 oyun suruyor anasini satayim.
amerikan hava kuvvetlerinde 10. seviye olduktan sonra ingiliz hava kuvvetlerinde sifirdan ba$ladigim oyun. boylelikle amerikan hava kuvvetlerinde harcadigim zaman bana inanilmaz bir ali$tirma evresi oldu. ingilizlerde sifirdan ba$layinca paso sava$larin lideri olarak bitiriyorum bolumleri.
1.37 surumu ile pek cok yeni harita eklenmi$ ancak tecrube puani olarak nitelendirilen puanlama sistemi cok ama cok feci du$urulmu$. eskiden 10 bin tp aldigim sava$larda bugun 600 / 700 tp almaya ba$ladim. tum keyfini kacirdilar oyunun.

ustelik yanli$im yoksa seviyeleri falan da feci du$urmu$ler.
0 /