tanrıyla şeytanin kavgasına dünyada olma sorunsalı

varsildakiyokluk
ş:bak bana zaman ver görüceksin o safların hepsini kandıracağım.
t:peki

ben,hani şu saf olan havvayla ademin bokuna,şeytanla tanrının kavgasına,sınawlardan geçirilen,kandırılmaya çalışılan,kukla olarak dünyaya gönderilmiş, yapacağıda yapmayacağıda bi yerde belli olan insanın çzöümleyemediği sorunsal.
exfreak
insanlar ilahi, kudretli ve kutsal saydigi ya da oyle kabul goren seyleri insani vasiflari var ve basit bi duzlemde dusunurlermis ezikliginden kurtulmadikca gercekle yanlis birbiriyle birarada duracaktir.

insanlar, kendi vasiflarindan ote ozellikleri hayal edemezler. zaman, mekan gibi kavrammlar insanoglunun analitik duzleminde varligi sabit dunya yasantisi icin vardir belki de. tanriyi mekan ve zamanla sinirlayip bunu ve turevlerini salya sumuk eglencelik arguman yapmak da abukluktur, kifayesiz olma sendromudur.

zamani da, yoklugu ve varligi da yaratan o’dur. inanan insan icin bu, zaten kendisinin sorgulamasina bile haddi bulunmayacak, benliginin de dusunmek icin yetersiz olacai bi olgudur.

ama herseyi, sacma dunya alisverisleri gibi basit gormek, dinler tarihi de dahil olmak uzere dogmatik seylerin varliginin nelere dayandigini bile bilmeden "aman canim, inanmiyorum ben. dur hatta geyigini de yapayim ehi ehi" gibi sacma salak durumlarin vukuu bulmasi da kacinilmazdir tabi. hatta tanriyla seytanin bi bi kavgasinin olup, insani basit davranis bicimlerini tanriya yakistirmak da, tanri inanci olmasa bile bunun geyigini yapanin ne denli gorus perspektifine haiz oldugunu gosterir.

tanri, kavga gibi "hirs, ego" temeline dayanan basit davranislar sergilemez. bunu iddia eden de kendisini tanri sanmaktadir heralde. kaldi ki ateizm i de cope gider bu halde.

otu boku elestirecem diye milyonlarca argumanla heder edilebilecek sacma diyaloglarin ortaya atilmasi da komik deil feci biseydir.

edit: seytan, tanriyla savasan ve onunla esdeger bisey de deildir. yaratilanlardandir, acizdir, sadece muhlet alanlardandir. sozluk formati geregi cuhelalara bunu da aciklamam gerektigini dusunmekteyim.
tasar
öncelikle bu bizim kavgamız değil diye haykırmak istiyorum.

ama gelin görünki kabak bizim başımıza patlamıştır, fillerin kavgasında biz ezilen çimenler olmuşuzdur. şeytanın bizi ayartmak için yapmadığı hinlik ile tanrının bir eli böğründe diğer elinin işaret parmağını tehditvari sallayarak "ııı kanarsan fena olur" deyişleri en nihayetinde bize gına getirmiştir. ama ne olmuştur, vurun abalıya düşüncesiyle olan biz garip insanoğullarına olmuştur...

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol