kucağında ölü isa mesihi tutan meryem ana heykelidir.
fransız piskopos jean bilheres, pietà’yı 1498de, san pietrodaki mezarı için sipariş etmiştir. o dönemde, italya topraklarında meryem ana ve isanın bir arada tasvir edildiği mermer yapıtlar alışılmış değildi. belki de bu yüzden sanatçıyla işveren arasındaki yazılı anlaşma, eserin tam olarak nasıl görünmesi gerektiğini detaylarıyla belirtir. buna göre heykel, "bir esvaba sarılmış olan meryem ananın kollarında yatan isanın naaşını" betimlemeliydi. heykelde yeni olan meryemin gencecik yüzüdür, çünkü o zamana kadar meryem ana heykellerde genellikle yaşlı bir kadın olarak tasvir edilirdi. michelangelonun konuyla ilgili olarak, meryemin bakireliği ve saflığı sayesinde gençliğini muhafaza ettiğini söylediği aktarılır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?