cyberpunk 2077



şöyle bir trailer ile duyusunu yapıp hepimizin dibini düşüren,



ardından şöyle bir oynanış videosu ile beklentileri arşa çıkartan oyundur.

ancak çoğu kişinin yapmadığı veya yapmaktan kaçındığı bir konu var. kısaca bundan bahsetmek istiyorum.

günümüz oyunları, birbirinden inanılmaz şekilde kopya dinamikler ve oynanış türleriyle ilerliyor. bu döngüye son olarak '' battle royale '' denilen absürt oyun modunu ekleyebiliriz.

peki cyberpunk 2077 'nin bu konuyla ne alakası var ?

şöyle ki, az önce bahsettiğim kopya ve benzer oynanış dinamikleri aslında 90'lı yıllarda çoğu oyunlarda temeli atılmış, ve günümüze kadar çeşitli süslemelerle gelmiş halleri.

yani seçim odaklı ve oyunda vereceğiniz kararların sonunu bir çok şekilde etkileyen oyunları biz çok önceleri gördük. bu olay günümüz için devrimsel bir yenilik 'asla' değil.

cyberpunk 2077 sunumu sırasında sürekli olarak görevlerin ve açık dünyanın seçimlerimizle bire bir ilişkili olduğundan ısrarla bahsediliyor. bu kötü bir şey mi ? elbette değil. ama yıllar önce ortaya çıkmış mekaniği sanki ilk kez bu oyunda görmüş gibi anlatmakta pek mantıklı gelmiyor.

az çok oyun dünyasını takip edenler benim gereksiz eleştiri yaptığımı düşünebilir. zaten günümüzdeki oyunların hepsi birbirini tekrar ediyor da diyebilirsiniz.

ama bu oyun devrimsel yenilik sunmuyor. var olanı daha makyajlı ve grafikli şekilde bizlere gösteriyor. bu oyuna tanrısal boyutta hype yapıp efsane olacak diye ahkam kesmek (bence) yanlış.

oyunun mükemmel olacağından kesinlikle eminim. baya beklendiğine değecektir. ama bu tip ufak eleştirileri de göz ardı etmeden üzerine gidilmesi gerektiğini düşünüyorum. oyun dünyasının kısır döngüden çıkmasını sağlayacak firma yine cd project red adlı firmadan başkası değil.