casablanca

0 /
mouscronoise
"play it once, sam. for old times’ sake" repliğiyle hafızalara kazınmış ,her izlendiğinde nerede bu rick’s cafe dedirten ölümsüz film.
mouscronoise
bir jessica jay parçası;

i fell in love with you watching casablanca.
back road the drive in shaw in the flickerin’ light.
pop corns and cokes beneath the stars.
then came champange and cavair.
makin’ love on a long hot summer night.
i thought you fell in love with me watching casablanca
holdin’ hands in the pado fan’s, in ritz candlei cafe
hidin’ the shadows from the stars.
or rockin’ moonlight in your eyes
makin’ magic at the movies at my own cheverolet

ooh, a kiss is still a kiss in casablanca.
a kiss is not a kiss without your side.
please come back to me in casablanca.
i love you more and more each day as time goes by.

i guess there are many broken hearts in casablanca.
you know l’ve never really been there so l don’t know.
i guess our love story will there be seen.
on the big white silver screen.
independence
onayini alarak 5. nesil bilgic olarak aramiza katilmi$tir. artik yapmasi gereken tek $ey kirarim bu sozlugu butonuna basarak sistemden ciki$ yapmak ve yeniden giri$ yapmak. sonrasinda yazdigi her $ey e$ zamanli olarak herkes tarafindan okunabilecek.
isyankarmuhabir
bir askin imkansizligini anlatan muhtesem otesi film. bir aralar kanal d haftada 3 gece verirdi saat 03.00 dolaylarinda, her seferinde izlenesi olan film.
nihilist
kadın denilen seyin ozetidir bu film.

istisnalar kaideyi bozmaz tanıda konusmalar donsede genellemenin gercekligidir bu film.

bir kadın bir erkek. erkek sever kosulsuz, teslim olur kadına. kadın hep bir adım geriden izler ilsikiyi, mantıklı olandır sozde. kus bakısı seyreder iliskiyi, sonrasında olanlar olur paris isgal altındadır kacmaları gerekir, erkek, rick, elinde biletler istasyonda bekler pardesusunu cekmis elinde sigarası. kadın soz vermsitir, gelmez.

onlarınki erkege gore asktır kadın ise sadece o an mantıklı olanı yapıyordur, erkek kızı son gordugu gunu bile unutmamıstır, her ne kadar acı versede o gun erkege, anılardır onu yasatan, sonraları o karsılasma soyle resmedilir;

ilsa:ilk karsılastıgımız gunu hatırlıyor musun?
rick: her anını hemde. paris’in isgaliydi; sen mavi, almanlar gri giymisti.

erkek sever hemde cok sever, kız adamı sebep bile gostermeden terk etmis, bir acıklama yapmamıstır, normal olan bir kızın yapacagı sey nefret etmekdir fakat erkek etmez, edemez. bitmeyen askı soyle resmedilir ileride;

rick:sana imkansız bir hikaye anlatayım mı?
ilsa:anlat.
rick:seni seviyorum.

sonucta ortada derbeder olmus, tum hayatı yamulmus bir asık, o asıgı bir kalemde harcamıs bir kadın, kadının ugruna gercek askını harcadıgı ise yaramaz bir erkek vardır ve sonunda gercek asık askını ozgur bırakarak gercek askını gosterir.

karsılıksız sevmektir.

gerceklerdir.

kadınlardır.

hayatın ta kendisidir bi yerde bu film...


feridun bitir
1942 yılındaki şartlar düşünüldüğünde ’’böyle güzel bir film nasıl yapılır’’ dedittiren tüm zamanların en iyi filmlerinden.


http://www.imdb.com/title/tt0034583/
muspelheim
kill the sun albumunden bir xandria parcasi..

at the temple of black gods i failed again
for you - a chilvarous end for a man
clandestine enthralling haze
a docile sacrifice for your grace

resurrect from the ban they put on you
fall again - you will - what they foreknew
only gods illuminate
and just a slave to be is my fate

and you will hear me
siren’s calls of temptation
teasing you
no limit will be
no taboo of imagination
i’ll fill your void

i will always savour you
as i will always be your fool
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol