ayıp

toplum tarafından hoş karşılanmayan, toplumun yapmamızı istemediği hal ve tavırlardır. bir toplumda ayıp sayılan bir şeyin başka bir toplumda ayıp sayılmaması gibi durumlarla karşılaşılabilir. bunun dışında zaman göre ayıp kavramına giren öğeler de değişebilir. mesela toplum içinde bir erkeğin bir kadını öpmesi çeşitli toplum ve hatta aynı toplumun çeşitli zamanlarına göre ayıp olup sonradan normal karşılanabilir.
demir demirkan parçası

sözlerini de yazayım tam olsun

detaya girmeye gerek yok
hikaye çok basit
hepimizin başına gelmiştir bir defa
sebep aramaya gerek
sonuç ortada
gecenin akışında hesapsız bir sapma
ilk görüşte aşk uzun bir bekleme
kimya ten uyumu(m) ışığında yemekle
mehtap şarap şiir şarkı
yanağımdan öptü gitti bay baay
ayıp ayıp çok ayıp
beni hiçe sayıp erken kaçmak
kayıp büyük kayıp
tüm geceyi bir kenara atıp
ayıp ayıp çok ayıp
beni hiçe sayıp yalnız yatmak
kayıp büyük kayıp
arkadaşmışız gibi yapıp
ayıp ayıp çok ayıp
destan yazmaya gerek yok
olay çok basit
ben fazla büyütmüşüm aklımda
ne var ne yoksa gösterip
birşey vermedin
okumuş olmalısın yazanı alnımda
korsan albümünden bir zardanadam şarkısı. sözleri:

ben doğmuşum, ölmüşüm, gerçekliğe gömülmüşüm. bu mu ayıp, bu mu ayıp?
sen çok işe yaramışsın, bunu çok matah sanmışsın. bu bir kayıp, bu bir kayıp.

ben hatalar yapmışım, şaşkın, aptal, safmışım. bu mu ayıp, bu mu ayıp?
sen hiç yanılmamışsın, hiç pişman olmamışsın. bu bir kayıp, bu bir kayıp.

içinden düz, dıştan yuvarlak; kimin umrunda?
dünya… dönmüyor; sarhoş… başı dönüyor.
içinden düz, dıştan yuvarlak; kimin umrunda?
dünya… dönmüyor; sarhoş… başı dönüyor.

ben müziğe sığınmışım, şişelere yaslanmışım. bu mu ayıp, bu mu ayıp?
sen çok güzel yaşamışsın, yürekten yıkılmamışsın. bu bir kayıp, bu bir kayıp.

ben incinmişim, kaçmışım, hüznüme sarılmışım bu mu ayıp, bu mu ayıp?
sen tasandan kaçmışsın, hep mış gibi yapmışsın. bu bir kayıp, bu bir kayıp.

içinden düz, dıştan yuvarlak; kimin umrunda?
dünya… dönmüyor; sarhoş… başı dönüyor.
içinden düz, dıştan yuvarlak; kimin umrumda?
dünya… dönmüyor; sarhoş… başı dönüyor.
herkese göre degi$en olgu; toplumdan topluma, örften örfe insandan insana degi$ir durur.
bir kızın babasının yanında bacak bacak üzerine atması; bırakın öyle atmayı falan, oturması bile doguda ayıp kar$ılanırken, batıda sorun olmayan bir tavırdır bu.
bazı ailelere göre çocugunun evlilik öncesinde ya da evlilik olmaksızın sevgilisiyle aynı evde ya$aması sorun olmazken; bazılarına göre terbiyesizlik hayasızlık orospuluk ne varsa sayılabilmektedir.
bazı evlerde dı$arı çıkarken babadan izin almadan çıkmak babayı ezmek sayılabiliyorken; bazı evlerde bunun mesamesi bile okunmaz.
bir baba; kızı yanında sakız çigneyip patlatınca, ayıp diye agzının ortasına bi tane patlatırken, digeri ahaha kocaman oldu diye dalga geçebiliyor.
herkesin algısı farklı yani.

ha bir de, türk toplumunda agırlıklı olarak; bu "ayıp"lara kar$ı çıkan ki$ilerin cinsiyeti bayanlar oluyor.
çünkü bu ülkede, her $eyden ayıp diye esirgenen; ezilen a$agılanan ki$iler bu insanlardır. kar$ı çıktıkları bir çok $eye degil de bir tabancanın namlusuna yenilirler her seferinde. her bayrak çeki$leri onları orospu yapar, erkekleri ise üstün.

"yok lan öyle bi$i" diyen körler, bunu algılamak i$lerine gelmeyen güruhlar, sen sus sen kadınsın, elinin hamuruyla erkegin i$ine karı$ma, küçücük beyninle fikir falan savunma, ne i$i ne çalı$ması $eklinde höykürüp de hayvanlıga dogru evrimine geri dönmü$ olanlar;
yaptıgınız $ey çok ayıp...çok.